Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 19:01
Balance
Balance is offline
Ik heb nou al zo'n 2 maanden dat ik werkelijk kotsmisselijk ben als ik 's ochtends wakker wordt. Ik snap niet hoe het ineens komt, ik eet helemaal niet zo veel dus daar kan het absoluut niet aan liggen.
Maar 't is wel heel vervelend, aangezien ik vervolgens niks durf te eten (ben nogal panisch voor overgeven).
De misselijkheid houdt een uur of 3 aan en dan slaat het over in honger, aangezien het dan een uur of 10 is en ik dan nog geen ontbijt op heb... 'T is dus ook niet echt goed voor me!
T heeft volgens mij vrij weinig te maken met dat m'n lichaam wakker moet worden ofzo (waar ik zelf eerst aan dacht) aangezien het dik 3 uur duurt en ik normaal eigenlijk direct na het wakker worden wel een boterham kon eten.

Weet iemand wat 't kan zijn of wat er tegen helpt?

en nee, kben niet zwanger
Oud 30-11-2002, 19:51
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja heb ik ook wel vaker gehad en dan is het gewoon door de honger.
Kijk want als het na 3 uur over slaat in honger dan denk ik ook dat je misselijk bent omdat je te weinig gegeten hebt of niks gegeten hebt nog.
Oud 30-11-2002, 20:09
Verwijderd
ben je aan de pil.. want 2 meisjes die ik ken die waren de eerste maanden elke ochtend misselijk omdat ze de pil slikken (mycrogynon 30)
Oud 30-11-2002, 20:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ja heb ik ook wel vaker gehad en dan is het gewoon door de honger.
Kijk want als het na 3 uur over slaat in honger dan denk ik ook dat je misselijk bent omdat je te weinig gegeten hebt of niks gegeten hebt nog.
ja maar dat komt dus juist doordat ik misselijk ben. Ik ben echt doodsbang om over te geven (kan ik echt níet tegen) en dus eet ik nou 's ochtends niets. Maar normaal eet ik wel gewoon 's ochtends. Er moet toch een andere reden zijn dan waardoor 't komt?

En StefanLovertje: ik ben niet aan de pil, dus dat kan het ook niet zijn.
Oud 30-11-2002, 20:45
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik heb zoiets ook gehad, ik had 's ochtends altijd een heel erg opgeblazen gevoel in m'n maag en dan was ik daarbij vaak ook misselijk. Het kan zijn dat je teveel koolzuurhoudende drank hebt genuttigd die avond daar voor...

Ik heb toen een tijdje van die Rennie tabletten genomen 's ochtends. Daardoor ging dat gevoel en de misselijkheid snel weg. De laatste tijd heb ik nergens meer last van (hoewel ik m'n eet en drink gedrag 's avonds niet heb aangepast).
Oud 30-11-2002, 20:49
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
linda85 schreef:
ja maar dat komt dus juist doordat ik misselijk ben. Ik ben echt doodsbang om over te geven (kan ik echt níet tegen) en dus eet ik nou 's ochtends niets. Maar normaal eet ik wel gewoon 's ochtends. Er moet toch een andere reden zijn dan waardoor 't komt?

En StefanLovertje: ik ben niet aan de pil, dus dat kan het ook niet zijn.
Ben je al eens bij de dokter of huisarts mee geweest?? zo ja wat zei die??

Eet je de hele dag genoeg of eet je weinig?? of heeft het totaal niks met voedsel te maken waardoor je je misselijk voelt??
Oud 01-12-2002, 12:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ben je al eens bij de dokter of huisarts mee geweest?? zo ja wat zei die??

Eet je de hele dag genoeg of eet je weinig?? of heeft het totaal niks met voedsel te maken waardoor je je misselijk voelt??
Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, wil daar eigenlijk nog ff mee wachten

En ik eet normaal gewoon 3 maaltijden. Niet zo super veel dan, maar wel net voldoende. Daarom ga ik er vanuit dat het niet met voedsel te maken heeft, maar ja, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker...
Oud 01-12-2002, 12:22
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, wil daar eigenlijk nog ff mee wachten

En ik eet normaal gewoon 3 maaltijden. Niet zo super veel dan, maar wel net voldoende. Daarom ga ik er vanuit dat het niet met voedsel te maken heeft, maar ja, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker...
Nee als je voor je gevoel voldoende eet en drinkt dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan.

Ik weet anders ook geen oplossing zo snel.
Oud 02-12-2002, 15:01
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik heb hier een paar jaar geleden, toen ik 15 was ofzo ook een tijdje last van gehad. Het werd echt van kwaad tot erger; eerst was ik alleen misselijk 's ochtends, maar later moest ik ook nog daadwerkelijk overgeven, soms echt elke dag. Zelfs een keertje midden in de klas. Toen ben ik maar gestopt met ontbijt en zelfs op de lege maag kreeg ik neigingen. Maar op een gegeven moment werd het minder en toen ineens was het over. Ik weet niet waardoor. Het heeft bij elkaar ongeveer een half jaar geduurd denk ik. Misschien gaat het bij jou ook gewoon uit zichzelf over? Ik was er toen wel mee naar de dokter gegaan maar die wist niet wat het was.
Oud 02-12-2002, 15:48
K-Cobain
K-Cobain is offline
Hoera! Een bondgenoot! Ik heb dit nu ook al een paar maanden. Ik eet ook meestal gewoon 3 maaltijden. 's Ochtends krijg ik echt geen hap door mn keel... Ga ik echt bijna overgeven, maar het stomme (of juist niet) is dat ik dat nooit kan. Ook al ben ik supermisselijk.
Ik zit er ook wel mee, want ik krijg er na 3 tot 5 uur vaak ook hoofdpijn van (aan het einde van een schooldag zeg maar).
Het zou bij mij kunnen liggen aan m'n onregelmatige voeding. Doordeweeks eet ik meestal 2 of 3 maaltijden (te weinig dus) en vrijdag en/of zondag (als mijn moeder er vaak niet is) eet ik weer een zak chips enzovoorts.
Maar m'n moeder is huisarts geweest en die vind er niks ergs aan ofzo (alleen dat het vervelend is)...
Oud 03-12-2002, 14:05
proycon
proycon is offline
Als de angst voor overgeven je heel sterk hindert in je leven zou je wel eens emetofobie kunnen hebben... Kijk eens op www.emetofobie.org voor meer informatie

Regels voor berichten