Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 23:03
soulless
soulless is offline
Ombouwen tot vrouw en dan zonder burka en man in een achterwijk van Teheran dumpen?

Ik denk dat dit beter is dan welke barbaarse actie van de Amerikanen dan ook. IMmers, de heer Bin Laden vindt toch ook dat die vrouwen daar behandelt worden zoals het hoort?

PS Dit is een SERIEUZE vraag.
Oud 16-01-2002, 06:20
RegaIk
RegaIk is offline
De Taliban beheerst dit regime, Osama Bin Laden niet
Osama Bin Laden is slechts iemand die haatgevoelens jegens Amerika heeft en zijn schuilplekje in Afghanistan kon vinden.

Straf?

Maak een afghanistan-tribunaal en laat hem dan eerlijk berechten netoals bij Milosevic gebeurd, geen doodstraf iig
Oud 16-01-2002, 06:59
John-17
John-17 is offline
ik denk dat hij toch zelfmoord pleegt
maar afgezien daarvan
de doodstraf is te licht voor hem
misschien marteling met levenslang
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 07:33
Maffie
Maffie is offline
Wat er met hem moet gebeuren?? Wat dacht je van een eerlijk proces? Het is toch wel jammer dat we momenteel in een samenleving leven waarin je voor de mensen schuldig bent totdat je je onschuld hebt bewezen.

Volgens mij is hij trouwens ook wel behoorlijk schuldig, maar ik wil het toch eerst wel eens bewezen zien voordat we hem opknopen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 09:22
soulless
soulless is offline
Ja tuurlijk berechten. Maar dan? Laten we de Amerikanen de doodstraf uitdelen (again)? Of is mijn plan beter? Het lijkt me werkelijk heel vet en dan met een verborgen camera er achteraan
Oud 16-01-2002, 10:49
mitsj
mitsj is offline
bin laden verdient net zo eerlijk proces als milocovic en dutroux.
Maar dat zal wel op levenslang uitkomen.
Maar ik denk ook dat hij zelfmoord pleegt op het moment dat er een amerikaan 5m van hem af staat.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 11:56
Mugshot
Mugshot is offline
Een proces zal hij niet krijgen omdat er domweg geen concrete bewijzen tegen hem zijn..
Waarschijnlijk wordt die jongen als dan ook hij ooit gevonden wordt, meteen vermoord door de trouwe dienaars van het land van oneindige vrijheid en gerechtigheid voor allen..
Oud 16-01-2002, 12:06
klinkguppie
Citaat:
Maffie schreef:
Wat er met hem moet gebeuren?? Wat dacht je van een eerlijk proces? Het is toch wel jammer dat we momenteel in een samenleving leven waarin je voor de mensen schuldig bent totdat je je onschuld hebt bewezen.

Volgens mij is hij trouwens ook wel behoorlijk schuldig, maar ik wil het toch eerst wel eens bewezen zien voordat we hem opknopen.
De eerste keer dat ik iemand het zelfde VERSTANDIGE hoor zeggen als ik al hele tijden loop te roepen hier! Hiep hoi! ben dus niet alleen!

Eerst zei de Amerikaanse regering dat ze Osama zochten omdat hij een van de BELANGRIJKSTE GETUIGEN kon zijn. Niet kort daarna kondigt Bush aan dat hij Osama DOOD of LEVEND wil hebben, maar wat heb je nou in vredesnaam aan een dode getuige?

En wat voor bewijs heeft iedereen hier nou gezien? Ik eigenlijk niets, of je moet die videoband waar Osama verklaart dat hij de actie echt SUPER vond enzo, en dan ook nog eens heel prutserig gefilmd!
De Amerikaanse regering verklaarde nadat ze de band had gekregen dat ui vertaling bleek dat Osama écht achter de aanslag zou zitten enzo, Vervolgens duur de het langer dan 2 weken voordat ze hem vrijgaven omdat er zogenaamde "problemen" met de vertaling waren.
Nu de grote nieuwszenders een kopietje gekregen hebben gaan deze nieuwszenders ook nog eens de band vertalen. Hier komen zinnen boven water dei helemaal niet vertaalt waren!

Ik zou zeggen geef Osama en zn aanhangers een eerlijk proces dat geleid wordt door diverse landen (en dan niet alleen westerse landen zoals de VS the UK enzo, maar laat ook bijvoorbeeld Zuid-Afrika, China enzo meedoen...

Dat ie r mee temaken heeft staat voor mij wel vast, maar gun dat mannetje wel een eerlijk proces en veroordeel hem niet ter dood want dan ben je net zo bezig als hij (waarschijnlijk) heeft gedaan... Geef hem bijvoorbeel 5.000 jaar gevangesnis straf. (in een isoleercel bijvoorbeeld dat ie ook niet in de gevangenis aanhangers kan krijgen...) Dan kan hij daar over zijn zonden nadenken en bedenken hoveel leed hij veroorzaakt heeft...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
mitsj schreef:
bin laden verdient net zo eerlijk proces als milocovic en dutroux.
Maar dat zal wel op levenslang uitkomen.
Maar ik denk ook dat hij zelfmoord pleegt op het moment dat er een amerikaan 5m van hem af staat.
Alsof die 2 een eerlijk proces hebben

Nee, ik denk niet dat hij zelfmoord pleegt, ik denk dat die amerikaan em vermoord (en natuurlijk zullen de amerikanen zeggen dat ie zelfmoord heeft gepleegt).

Verder, straf krijg je pas als je schuldig bent, en dit zie ik niet zo snel bewezen worden...
Oud 16-01-2002, 16:19
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Verder, straf krijg je pas als je schuldig bent, en dit zie ik niet zo snel bewezen worden...
Dat is dus niet zo, om Nederland als voorbeeld te nemen; Het is heel normaal om een verdachte drie maanden lang in de gevangenis op te sluiten zonder dat die verdachte ook nog maar veroordeelt is.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:27
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Dat is dus niet zo, om Nederland als voorbeeld te nemen; Het is heel normaal om een verdachte drie maanden lang in de gevangenis op te sluiten zonder dat die verdachte ook nog maar veroordeelt is.
en hem dan vrijspreken omdat hij voor twee maanden veroordeelt is en zijn straf dus al heeft uitgezeten óf die persoon wás helemaal niet schuldig en krijgt een lading €uro's toegeschoven :meer :
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Maffie schreef:

Dat dat niet de praktijk is weet ik... dat zou het wel moeten zijn. Ik geef hier wat ik vind.
Oud 16-01-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Maffie schreef:
Het is heel normaal om een verdachte drie maanden lang in de gevangenis op te sluiten zonder dat die verdachte ook nog maar veroordeelt is.
Voorlopige hechtenis is dat. En dat dient ervoor om te zorgen dat de verdachte niet vlucht in de tijd dat het onderzoek tegen hem nog loopt. Als achteraf blijkt dat je ten onrechte in hechtenis hebt gezeten kun je een schadevergoeding krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:09
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Voorlopige hechtenis is dat. En dat dient ervoor om te zorgen dat de verdachte niet vlucht in de tijd dat het onderzoek tegen hem nog loopt. Als achteraf blijkt dat je ten onrechte in hechtenis hebt gezeten kun je een schadevergoeding krijgen.
Je kan het noemen wat je wilt, maar het blijft een feit dat mensen drie maanden van hun vrijheid worden berooft zonder dat ze voor een misdaad veroordeelt zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:13
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat dat niet de praktijk is weet ik... dat zou het wel moeten zijn. Ik geef hier wat ik vind.
Ik denk dat ik je reactie niet goed begrijp, wat ik namelijk lees is dat je het een goed idee zou vinden als mensen zomaar opgesloten zouden kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:18
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Denk je werkelijk na al dit gebeuren etc. Dat er nog een ONafhankelijke jury (voor zover die er ooit is, want ik ben tegen deze vorm van rechtsysteem) aanwezig is in Amerika?

Dus wat diegene zei klopt... zijn schuld staat al vast, daar heeft het propagandasysteem van Amerika wel voor gezorgd.

Groetjes
Ben(die ook niet wil dat Bin Laden de doodstraf krijgt
Oud 17-01-2002, 10:29
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Een jaar martelen en pijnigen en dan ophangen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Een jaar martelen en pijnigen en dan ophangen.

Dit is natuurlijk klink-klare kletskoek... Als iemand op buitensporig grote schaal mensenrechten schendt op wat voor manier dan ook, geeft dat nog geen vrijbrief om die persoon zelf te martelen. Een afghanistan-tribunaal lijkt mij een betere optie.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Maffie schreef:
Je kan het noemen wat je wilt, maar het blijft een feit dat mensen drie maanden van hun vrijheid worden berooft zonder dat ze voor een misdaad veroordeelt zijn.
Dat is toch heel normaal? Het belang van bescherming van de samenleving weegt echt wel zwaarder dan de bewegingsvrijheid van de verdachte (in geval van iemand die verdacht wordt van een ernstig delict). Wat wil je dan doen, mensen die van moord, verkrachting etcetera worden verdacht gewoon rond laten lopen? Man, die zitten meteen in het eerste 't beste vliegtuig naar Colombia...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:04
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Ik denk dat ik je reactie niet goed begrijp, wat ik namelijk lees is dat je het een goed idee zou vinden als mensen zomaar opgesloten zouden kunnen worden.
Ik had het over wat ik daarvoor heb gezegd... Dacht toch dat dat redelijk duidelijk was, maargoed. Ik ben dus van mening dat iemand onschuldig is tot schuld bewezen is, en dat iemand die onschuldig is dus ook niet gestraft mag worden.
Oud 17-01-2002, 11:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Denk je werkelijk na al dit gebeuren etc. Dat er nog een ONafhankelijke jury (voor zover die er ooit is, want ik ben tegen deze vorm van rechtsysteem) aanwezig is in Amerika?

Dus wat diegene zei klopt... zijn schuld staat al vast, daar heeft het propagandasysteem van Amerika wel voor gezorgd.

Groetjes
Ben(die ook niet wil dat Bin Laden de doodstraf krijgt
Natuurlijk denk ik niet dat dit gebeurd, helaas. De vraag in dit topic echter was wat men voor straf voor ogen had... Aangezien voor zover ik weet geen enkel bewijs bestaat voor zijn schuld vind ik dus geen enkele vorm van straf gepast.
Oud 17-01-2002, 11:20
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
De Amerikanen doen niet aan barbaarse straffen! Zij geven hem gewoon de doodstraf of zo. Dat is wat die stomme Bin Laden verdient!
Oud 17-01-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
ExTeRmInAtOr2 schreef:
De Amerikanen doen niet aan barbaarse straffen! Zij geven hem gewoon de doodstraf (...)
Contradictio in terminis.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Contradictio in terminis.
Dat hangt nog altijd van je definitie van barbaars af

Maarre ExTeRmInAtOr2, lijkt het je niet ook nuttig om eerst zijn schuld te bewijzen (en dan nog kan je het je afvragen of doodstraf gunstig is, daarmee geef je em wel een soort van martelaarschap).
Oud 17-01-2002, 11:25
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat hangt nog altijd van je definitie van barbaars af
Je hebt volkomen gelijk

Maar als de egocentrische lul die ik ben neem ik natuurlijk míjn definitie van barbaarsheid om zíjn uitspraak te toetsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 11:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je hebt volkomen gelijk

Maar als de egocentrische lul die ik ben neem ik natuurlijk míjn definitie van barbaarsheid om zíjn uitspraak te toetsen

Tja, mijn definitie is het ook wel, maar daar kunnen we nog altijd niet vanuit gaan hč? Zijn definitie is kennelijk anders
Oud 17-01-2002, 14:27
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
John-17 schreef:
ik denk dat hij toch zelfmoord pleegt

Ik denk het niet. Het is in de Islam (net als in het christendom) ten strengste verboden om zelfmoord te plegen. Kom je meteen in de hel terecht namelijk. Allah geeft je leven en hij alleen heeft het recht om die weer af te nemen en niemand anders.

maar afgezien daarvan
de doodstraf is te licht voor hem
misschien marteling met levenslang
[/QUOTE]

Dan verdient Milosevic ook marteling met levenslang maar is het bij hem minder erg omdat hij alleen moslims en geen Amerikanen heeft vermoord???
Oud 17-01-2002, 20:38
the-tsjoepai-johnny
the-tsjoepai-johnny is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
De Taliban beheerst dit regime, Osama Bin Laden niet
Osama Bin Laden is slechts iemand die haatgevoelens jegens Amerika heeft en zijn schuilplekje in Afghanistan kon vinden.

Straf?

Maak een afghanistan-tribunaal en laat hem dan eerlijk berechten netoals bij Milosevic gebeurd, geen doodstraf iig
als ze hem maar niet weer in Den Haag terecht stellen
Reageren

Regels voor berichten