Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nederland hoort zjn burgers niet uit te leveren.
Ja: 73% Nee: 22% Mijn mening: áls, en ik zeg áls, deze persoon schuldig is, moet deze worden uitgeleverd. Maar alleen wanneer er aanwijzingen bestaan dat de verdachte schuldig kan zijn, én wanneer in het land dat om uitlevering verzoekt, een eerlijk proces kan garanderen. En ik vertrouw de US erop dat zij dat kunnen garanderen. Dus is er, mits er enige reden tot verdenking bestaat, reden genoeg om tot uitlevering te beslissen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het strafbare feit is niet eens in de VS gepleegd? en waarom zouden zij een eerlijke rechtsgang kunnen garanderen? er komen bijna dagelijk mensen vrij in de VS die 20 jaar of langer vast hebben gezeten.
||
Citaat:
Vincent Vega --> Wilden ze dan geen pillen de V.S. invoeren?? ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat zeggen die rednecks, maar de enige bewijzen die ze hebben zijn anonieme getuigenissen, die waarschijnlijk ook nog in ruil voor strafvermindering zijn afgelegd.
|
![]() |
Amerika levert ook geen burgers uit naar andere landen geloof ik, dus waarom zouden wij hetzelfde doen.
Ten tweede zijn de omstandigheden in Amerika(van Gevangenissen) en de manier van een proces niet te vergelijken met een rechtstaat als Nederland, en als dat verschil te groot is, vind ik het principieel niet juist dat wij zo'n persoon aan een land uitleveren. Groetjes Ben(die liever ziet dat hij in Nederland berecht wordt en zijn straf uitzit ![]()
|
Verwijderd
|
Uitleveringswet
Art. 4 - 1. Nederlanders worden niet uitgeleverd. - 2. Het eerste lid is niet van toepassing indien de uitlevering van een Nederlander is gevraagd ten behoeve van een tegen hem gericht strafrechtelijk onderzoek en naar het oordeel van Onze Minister is gewaarborgd dat, zo hij ter zake van de feiten waarvoor zijn uitlevering kan worden toegestaan in de verzoekende Staat tot onvoorwaardelijke vrijheidsstraf wordt veroordeeld, hij deze straf in Nederland zal mogen ondergaan. Kortom: we leveren geen Nederlanders uit, tenzij de garantie bestaat dat ze hun straf in Nederland mogen uitzitten. Ze mogen in Amerika dus alleen berecht worden. Zodra ze veroordeeld zijn moeten ze terug en moeten ze hier naar de gevangenis. Het probleem in casu zit echter bij de zinsnede 'naar het oordeel van Onze Minister'. Minister Korthals van Justitie moet dus beoordelen of er voldoende zekerheid is dat Amerika die mannen wel terugstuurt naar Nederland na een veroordeling. En aangezien de besluiten van ministers altijd van politiek-ideologische aard zijn (zeker wanneer ze door een individuele minister worden genomen) is de kans vrij groot dat Korthals kont wil kussen bij Bush en die mannen dus uitleverert, ook al is er niet voldoende garantie dat ze weer terugkomen. Op deze manier worden individuen opgeofferd aan het staatsbelang (=een goede verstandhouding met Amerika). En dat is onwenselijk. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Weinig discussie mogelijk over dit onderwerp...wat ik postte is gewoon de (juridische) waarheid waar niet vanaf te wijken valt.
Maar als je je ogen iets verder had opengetrokken vanmorgen had je kunnen zien dat er in mijn betoogje wel degelijk een stelling besloten ligt, namelijk: Is het wenselijk en rechtvaardig om individuen op te offeren aan het staatsbelang? Bouw daar maar eens op voort, knul ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wesam al D. uitgeleverd aan VS Mark Almighty | 99 | 02-02-2007 14:51 | |
Al jaren niet meer voorgekomen, maar dit jaar wel: Amnesty bekritiseert Nederland Gatara | 44 | 29-05-2006 11:00 | |
Nederlander levenslang in Thailand MissCzechMeOut | 54 | 06-11-2003 22:16 | |
Donner probeert scholieren uit cel Tsjechië te halen ganralph | 87 | 01-10-2003 16:45 | |
Uitlevering Nederlanders aan VS Verwijderd | 91 | 10-06-2003 11:10 |