![]() |
|
Een te hoge dosering kan maagbloedingen veroorzaken . . . vraag me niet hoe maar het is zo. Het is dus verstandig om je aan de bijsluiter te houden, die vermeld werkelijk de max. toegestane hoeveelheid die bij iedereen nog veilig is.
[edit] mmm het gaat dus niet om een hele "erge" pijnstiller ( ja goe dlezen is ook een kunst ) wat ik dus zei gaat zover ik weet op vanaf naposine ( familie van morfine ) dus et zal wel loslopen denk ik zo, maar ja een dokter kan meestal geen kwaad[/edit]
Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 15:47. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De samenstelling van Saridon:
(andere benaming: Migraine-Kranit Nova) Coffeïne 50mg Paracetamol 250mg propylfenazon 150mg Saridon is een analgetisch, antipyretisch en anti-inflamatoir geneesmiddel behorende tot de sub-groep Associaties. Het enige wat ik tot nu toe hiervan vond (Belgisch geneeskundig geneesmiddelenreportorium) is dat Saridon onaanvaardbaar is gezien de aanwezigheid van bepaalde bestanddelen, ik weet echter nog niet precies waarom. Wat ik wel zeker weet is dat het chronisch gebruik van analgetische associatiepreparaten kan leiden tot nierinsufficiëntie (verminderde tot onvoldoende werking) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Paracetamol is al niet al te best, laat staan Saridon, waar zoals Cat al zei ook Coffeïne en propylfenazon in zitten.. Ik denk dat je het best iets van Panadol kan gebruiken (= op basis van paracetamol) of speciaal tegen koorts en griep iets van Citrosan of Antigrippine, maar zoals ik begrijp heb je nog niet echt griep maar zit je d'r tegen aan te hikken? Dan zou ik het toch gewoon bij paracetamol houden en eens langs de dokter gaan! Succes ![]()
|
Ik heb voor je even in zo'n boek met medicijnen gekeken: (ik ga het stuk nu niet overtypen, kan het evt wel mailen (of scan of ik typ het straks wel even over))
[B]Langdurig en veelvuldig gebruik van producten met paracetamol en proopyfenazon wordt ontraden. Bij aanhoudende klachten dient een arts te worden geraatpleegt.[B/] Er staat geen maximum in voor het aantal dagen dat het gebruikt mag worden. Wel wat er kan gebeuren als er teveel wordt gebruikt, maar daar ga ik je niet mee opzadelen. Als ik jou was zou ik gewoon even naar de dokter gaan deze week. Volgens mij moet je er echt veel en langdurig gebruik van maken om er iets mee op te lopen. Zelf gebruik ik vrij veel pijnstillers al langere tijd en ik mag ze van pap gewoon blijven nemen als ik last heb. Tis wel een ander soort, iets meer in de richting van Diclofynac. Die heb ik ook langere tijd gebruikt, maar deze werkt beter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Je kan beter eens bij jezelf nagaan waarom je elke dag een max. dosis pijnstillers slikt, dan zit er toch iets niet goed lijkt me. Daar komt ook nog eens bij dat na langdurig gebruik het effect van die middelen sterk verminderd of dat het zelfs een tegengesteld effect heeft (de zgn. analgetica geïnduceerde hoofdpijn (hoofdpijn door teveel pijnstiller gebruik..))
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |