Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 21:34
Q
Q is offline
Weet iemand het verschil tussen deze twee medicijnen. Ik heb geprobeerd te zoeken op internet maar echt wat ik zocht kon ik niet vinden. Het zijn beide pijnstillers maar ik las dat bij sommige mensen paracetamol niet werkte en Saridon bijv wel.

Paracetamol werkt niet zo super tegen die vervelende hoofdpijn die ik telkens heb. En om nu telkens 6 van die dingen te nemen vind ik ook niet geweldig. Dan is er nog Ibuprofen, iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:46
Auntie M
Auntie M is offline
Volgens mij zit in saridon coffeine en in gewone paracetamol niet.
Saridon is trouwens een merknaam, je kunt ook paracetamol met coffeine kopen van een huismerk is weer een stukkie goedkoper.

Ibuprufen helpt bij mij niet en ik heb in de tijd dat ik last van een hernia had een allergie tegen paracetamol opgebouwd.

Ben nu dus aangewezen op asperine of naproxen en ik zweer nu dus bij naproxen (bijv. Aleve). Hoofdpijn is echt binnen een uur weg.
Oud 06-07-2004, 21:48
Q
Q is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 06-07-2004 @ 22:46 :
Saridon is trouwens een merknaam, je kunt ook paracetamol met coffeine kopen van een huismerk is weer een stukkie goedkoper.

Ibuprufen helpt bij mij niet en ik heb in de tijd dat ik last van een hernia had een allergie tegen paracetamol opgebouwd.

Ben nu dus aangewezen op asperine of naproxen en ik zweer nu dus bij naproxen (bijv. Aleve). Hoofdpijn is echt binnen een uur weg.
Asperine gaat denk ik zowiezo niet werken, dat is veel te licht. Naproxen ken ik niet, is dat ook bij de appotheek te halen? En heeft dat nog vervelende bijwerkingen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:49
Verwijderd
Saridon bevat volgens mij andere bestandsdelen...dezelfde als Sanalgin, dacht ik (maar dan in een wat andere samenstelling).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:53
Q
Q is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 06-07-2004 @ 22:46 :

Ow en volgens mij las ik dat er in die Paracetamol ook coffeine zat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2004 @ 22:49 :
Saridon bevat volgens mij andere bestandsdelen...dezelfde als Sanalgin, dacht ik (maar dan in een wat andere samenstelling).
Ja, klopt.
er zit paracetamol + coffeïne + propyfenazon in beide..

Het schijnt minder veilig te zijn dan alleen paractamol + coffeïne.. verder weet ik het niet, ik heb het ook maar opgezocht.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:02
Q
Q is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 06-07-2004 @ 22:59 :
Ja, klopt.
er zit paracetamol + coffeïne + propyfenazon in beide..

Het schijnt minder veilig te zijn dan alleen paractamol + coffeïne.. verder weet ik het niet, ik heb het ook maar opgezocht.
Ja ik heb het ook geprobeerd maar ik snap er echt weinig van. Er zijn wel veel sites maar echt normaal uitgelegd wordt het niet vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:51
Auntie M
Auntie M is offline
Weet je wat het is, paracetamol heb je in tig soorten samenstellingen. Met, zonder coffeine, met een asperine bestanddeel erin en ook weer zonder (ik heb eens op 'mijnapotheek' https://secure.is.nl/mijnapotheek/sh...iek.asp?ID=283 gekeken).

Ik denk dat het toch heel persoonlijk is wat het beste bij jouw hoofdpijn helpt. Naproxen is, net als paracetamol en ibuprofen, ook een pijnstiller ik kreeg het na mijn hernia-operatie tegen de pijn en het hielp goed en snel en ik kreeg er verder geen bijwerkingen van. Ik ontdekte dat Aleve ook naproxen als hoofdbestanddeel heeft en gebruik nu dus dat als pijnstiller bij hoofdpijn.

Trouwens als je zo vaak hoofdpijn hebt, zou het dan niet misschien verstandig zijn om dat met je huisarts te bespreken?
Oud 07-07-2004, 06:16
Verwijderd
En van overmatig medicijnengebruik kun je ook hoofdpijn krijgen.

(Ik kan btw niet (meer) tegen Sanalgin/Saridon, word ik misselijk van...maar ze helpen bij mij wel heel goed tegen hoofdpijn. )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 17:56
Leiza
Leiza is offline
ibuprofen vind ik het beste werken maar paracetemol is beter voor je
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:19
Verwijderd
Saridon ken ik niet en paracetamol werkt niet bij mij, ik neem meestal ibuprofen, die werkt wel bij mij. Maar die schijnt slecht voor je maag te zijn ofzo, heb ik gehoord (bij veelvuldig gebruik neem ik aan).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:52
Q
Q is offline
Citaat:
Loumpiaatje schreef op 09-07-2004 @ 22:19 :
Saridon ken ik niet en paracetamol werkt niet bij mij, ik neem meestal ibuprofen, die werkt wel bij mij. Maar die schijnt slecht voor je maag te zijn ofzo, heb ik gehoord (bij veelvuldig gebruik neem ik aan).
Ja maagbloedingen enzo... Ik ben blij dat Paracetamol het n beetje verzacht bij mij...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten