Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2001, 18:12
Upior
Upior is offline
Hallo,

ik had een vraagje; ik speel elektrisch gitaar en ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn om een versterker op m'n geluidskaart aan te sluiten op m'n computer?
Is het mogelijk om dan gewoon met een software geluidsrecorder iets op te nemen?

Groeten,
Upior
Oud 08-02-2001, 18:54
Assassinator
Assassinator is offline
ik denk dat dat een beetje aan je geluidskaart ligt..misschien is er wel wat met een midi ingang te doen..
Oud 08-02-2001, 19:01
Orion16
Orion16 is offline
Met een keyboard gaat het in ieder geval prima, die kan je met een kabeltje gewoon op de joystickuitgang van je geluidskaart plaatsen...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 19:08
Upior
Upior is offline
Ik heb even gekeken; op mijn versterker zit 4 uitgangen, nl. een aux. speaker (8 ohms), een line-out, een power- amp in en een pre-amp out.

Geen midi dus...
Oud 08-02-2001, 19:13
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
ja dat kan, je moet een verloopstekkertje gebruiken op de line-in van je soundkaart, en dan bv cooledit 2000 of pro gebruiken om op te nemen... mail me maar voor cooledit want die is nogal duur als je em moet registeren
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 21:40
Wel HEEL goed uitkijken want een line in is zo opgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2001, 10:08
Beunhaas
Beunhaas is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Wel HEEL goed uitkijken want een line in is zo opgeblazen.
Dat wou ik net zeggen ik heb ook mijn vorige geluidskaart door middel van een gitaar versterker opgeblazen... Het beste kan je de koptelefoon uitgang nemen, heeft het zwakste signaal
Oud 12-02-2001, 23:59
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Upior schreef:
Ik heb even gekeken; op mijn versterker zit 4 uitgangen, nl. een aux. speaker (8 ohms), een line-out, een power- amp in en een pre-amp out.

Geen midi dus...
nee duh ik neem aan dat je geen midi gitaar hebt of midi pickup want dan had je die versterker niet gehad
maareuh je kan hem dan het beste aansluiten op de line-out.. NIET op de koptelefoon uitgang of op de speaker uitgang
maareuh je kan ook gewoon je gitaar in je computer pluggen... misschien zonde van je mooie buizen en leuke analoge effectjes enzo maar je blaast je geluidskaart in ieder geval niet op
Oud 13-02-2001, 06:22
Upior
Upior is offline
Citaat:
nee duh ik neem aan dat je geen midi gitaar hebt of midi pickup want dan had je die versterker niet gehad
Sowwy
ben niet zo bekend met het hoe en wat van gitaarversterkers in combinatie met computers... bedankt voor de informatie y'all!

[Dit bericht is aangepast door Upior (13-02-2001).]
Oud 09-12-2002, 08:47
McMotion
McMotion is offline
mag ik weten welke flikker deze topic heeft geraped?? niet alleen mijn reply van gisteren is weg, maar ook alle replies vanaf december 2001
Oud 09-12-2002, 08:49
McMotion
McMotion is offline
gooi er dan gewoon een slotje op als je je te goed voelt... dat doen meerdere forumbazen als er ouwe koeien uit de sloot worden gehaald
Oud 09-12-2002, 13:01
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
McMotion schreef:
mag ik weten welke flikker deze topic heeft geraped?? niet alleen mijn reply van gisteren is weg, maar ook alle replies vanaf december 2001
tis normaal dat replys verdwijnen...
blijkbaar
Reageren

Regels voor berichten