Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En er zullen dan toch wel iets van gouverneurs of onderpresidenten of -premiers komen? De komende honderd jaar is er geen enkel land dat zichzelf op wil geven, lijkt me. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Prima idee om één president te krijgen. Hoe eerder hoe beter. De voordelen hiervan zullen ongekend zijn. Helaas ziet dat er voorlopig nog niet naar uit, maar dat is dan ook het enige wat ik met jullie eens ben. Maar ik denk dat eens de regeringsleiders van de Europese staten de voordelen van samengaan zullen inzien en laten we hopen dat ooit de USE er zal komen. De euro is al een goede eerste stap.
|
![]() |
|
![]() |
tegen, ik ben nu ook niet tevreden met de situatie maar 1 premies/president. Alsjeblieft zeg ik zou er niet aan moeten denk. Nederland is een beetje een buitenbeentje op veel gebieden en toch vind ik dat het vrij goed gaat met nederland. Wij zijn klein en worden een een united states of europe natuurlijk volledig onder de duim gehouden door duitsland en frankrijk. Wat zou er gebreuren met ons drugsbeleid, euthanesie, abortus ed. en dan heb je nog die eigenwijze engelsen en fransen. Ja dat kan heel leuk worden
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je hoort toch vaak genoeg in het nieuws 'Nederland past wet zus-en-zo aan om het gelijk te houden aan de Europese richtlijn (of wet?)' e.d. Ik denk niet dat dat echt een slechte zaak is. (of het nuttig is? geen idee) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
maar met 1 president ben ik bang dat je dat alleen maar verder stimuleerd
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
![]() |
Eigenlijk heb ik op dit moment weinig tijd, maar aangezien er hier een paar ongeduldige mensen blijken te zijn (wat ik natuurlijk prachtig vind) zal ik wel wat voor jullie opofferen. Maak jullie borst maar nat:
Bij de stelling "Europa één president" moet je eigenlijk twee dingen van elkaar onderscheiden, omdat die los van elkaar te zien zijn: het feit dat Europa verenigd wordt en het feit dat dit geleid zou moeten worden door één president. De 'ongekende' voordelen waar ik op doelde slaan op het eerste, het voordeel van het tweede heeft Ninnoc al juist geraden ('meer duidelijkheid en sneller handelen in noodsituaties'). Nu naar het eerste deel: aangezien hier niet eens zo lang geleden ook al een discussie over een verenigd europa was (die een beetje doodbloedde,zie hier) en ik de voordelen daar ook al heb gegeven zal ik het mezelf makkelijk maken door ze gewoon vandaar te quoten: Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||||
![]() |
Rimmerdall:
Citaat:
Voor hoe lang nog? Je hoeft geen reus te zijn om geen slaaf te zijn. Lijkt me overbodig te zeggen dat het een voorwaarde moet zijn om een verenigd Europa te zijn om macht te hebben. Citaat:
Laten we de olielanden veroveren! ![]() Citaat:
Dat dachten ze bij de vereniging van het voormalig Joegoslavie ook..... Citaat:
Als we de Anglo-Saksische manier opgaan, stijgt wellicht onze welvaart, maar stagneert of daalt ons welzijn. Die economische vrijheid van de VS en GB,....daar ben ik nu net zo huiverig voor! (zie topic globalisatie, en VS is niet zo rijk als de meeste denken (ofzoiets schreef ik daar)) Citaat:
Via uitbuiting? Of verderfelijke troep uit de westerse cultuur als Spears huppelkutjes die dansen op massaproductieve muziek (als je daarvan houd, ok... maar het wordt ons de strot ingeduwd...), enorme billboards die het straatbeeld verzieken en vergrotende verschillen tussen rijk en armoed (in het NRC staat een bijlage over Russische straatkinderen... daar kijkt een anglosaksische vrije markt niet naar). Neem me niet verkeerd: heb op zich niets tegen een vrije markt, maar wel op de manier zoals deze nu georganiseerd is. Ik ben in GB geweest; mijn zus heeft er een jaar gewoond en daar wil je echt niet leven. De pond kan dan wel sterk zijn, het land mag dan wel grote welvaart hebben, de welzijn is ver te zoeken. En als je die vind, dan vind je die bij de welgestelden. Helaas vind je dat nu ook steeds sterker terug in midden en oost europa bij d elanden die dolgraag bij de EU willen en het systeem van GB overnemen.... met alle gevolgen van dien. Neuh, geef me dan maar een echte sociaal-democratische staat. Een verzorgingsstaat waarbij welvaart achter welzijn komt en niet andersom. Suzan
|
![]() |
Ik denk niet dat je alle landen in Europa zomaar kunt samenvoegen en onder een president zetten.. Er zijn teveel verschillen in de mensen (tradities, talen enz.) om dat te kunnen doen. Heb je niet al zulke problemen in een land? Hoe erg zou het dan zijn in een heleboel verschillende landen??
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De europese democratie en idealen moet het uitgangspunt blijven van het Verenigd Europa. Dat "het wordt ons de strot ingeduwd" vind belachelijk sterk overdreven. Als je de manier waarop ze hier de cultuur brengen "de strot induwen" vind ben ik benieuwd wat je van de manieren vind die in andere landen wordt toegepast (communistische propaganda om maar een voorbeeld te noemen). De manier waarop hier 'de cultuur' wordt aangeboden hoort gewoon bij de democratie: "kennelijk is er behoefte aan en wij zijn wij om daar niet aan te voldoen?" een grote groep mensen houdt kennelijk van huppelkutjes e.d., het wordt gekocht, dus wordt het gemaakt. Er blijft naar mijn idee genoeg niet-massaproducerende muziek over zodat het overgrote deel van de bevolking best in zijn behoeften kan voorzien. Ik vind het welzijn hier (in Nederland, ben nooit in GB geweest helaas) veel en veel hoger dan in menig ander land, dus waarom deze niet delen met andere landen? [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (24-02-2002).] |
![]() |
|
Nee, ik hoop dat alle vijftien landen baas in eigen huis blijven, maar het zou mooi zijn als we op bepaalde gebieden dezelfde regels hebben, zoals ontwikkelingssamenwerking, belasting en landbouw. Vooral belasting is iets waarop alle staten op een lijn moeten komen, om ontduiking tegen te gaan. Meer en meer landen willen zich bij de EU aansluiten, dus als ze die regels ook hanteren, blijft er weinig over om heen te vluchten. Bovendien gaan de inwoners van landen waar de regels te streng zijn (Nederland had tot 2001 het hoogste toptarief) erop vooruit, dwz de rijkeren.
En ga nou niet zeuren dat de kloof groter wordt. Niemand gaat dood van de honger in dit land. De bijstandsuitkeringen zijn niet hoog, maar je kunt ermee leven. En luie mensen, daar hebben we weinig aan. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat iedereen met een uitkering lui is! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|