Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voel wel wat voor het nieuwe stelsel, maar absoluut niet voor jullie fictieve stelsel. Er zijn mensen die tegen het doneren van organen zijn. Niet alleen vanwege een religieuze overtuiging oid, maar ook gewoon omdat sommige mensen het een eng id vinden. Je moet mensen wel een keuze geven, vind ik...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nog een reden om bang te zijn voor de dood? |
![]() |
|
maar dan zul je zien dat het overgrote deel van de donoren in Belgie nog niet eens weten dat ze donor zijn. Dat kan dus heel wat problemen opleveren bij de nabestaanden wanneer ze zijn overleden. beetje misleidend. Beetje te vergelijken met spam. Je moet voor elke f*cking stukje emailreclame dat je binnen krijgt verklaren dat je het niet wil. Oftewel ik ben een tegenstander van dat soort systeem.
|
![]() |
Ik vind dan wel dat er minimaal tegenover moet staan dat je dan na je overlijden een gratis begrafenis krijgt. Weet je wel hoe duur het tegenwoordig wel niet is om dood te gaan? Ik denk niet dat ik het me zou kunnen veroorloven, dus ik moet nog maar even blijven leven. Buiten dat vind ik het persoonlijk toch heel erg storend dat onderdelen van mijn lichaam zomaar op de markt zouden kunnen verschijnen (en waaraan mensen dus dik geld kunnen verdienen) zonder dat ik er maar ooit een cent van te zien zou krijgen.
Niet dat dat nog iets uitmaakt als ik eenmaal dood ben, maarja, het is de gedachte he. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben tegen donorplicht, om bovengenoemde reden. Die plicht te helpen geldt ook slechts in voor jou ongevaarlijke omstandigheden. Mensen die geloven dat het lichaam in tact moet blijven krijgen het in hun ogen dus gevaarlijk, en worden derhalve van die plicht ontdaan. Nutteloos argument dus.
Waar ik wel voor ben is dat alleen donors aanspraak maken op donororganen... (of op z'n minst voorrang hebben)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ben jij al donor? Miekje* | 54 | 18-10-2015 10:30 |