Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 15:25
Miracle
Miracle is offline
Wat doet het goedje precies waardoor je diarree vermindert. en is het slecht voor je lichaam.. en hoe is het gebruik in combinatie met alcohol?
Deze informatie kon ik niet vinden in de bijsluiter enz ou het toch graag willen weten!!!

Alvast bedankt!!!
Oud 28-11-2002, 15:53
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
is het gewoon een zout&suikeroplossing? dat gebruiken ze toch in afrika ook?
dan zit er zout en suiker in
zout en suiker kunnen water opnemen (hydraten )
Oud 28-11-2002, 15:56
Verwijderd
Ligt er aan welk goedje je bedoeld... Bij Norrit hecht het vocht zich aan de koolstof (dat zwarte spul iig dat ad (of ab?) sorbeert het) bestandsdelen, waardoor het allemaal wat minder vochtig wordt ed...zo iets dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:58
Miracle
Miracle is offline
mm, neej ik bedoel spul van de kruitvat, die heb gebruikt.
maar wat doet het precies. uit de bijsluiter kon ik wel iets opmaken dat je ervan kan uitdrogen ofzow. dus ik zou graag weten hoe snel dat gebeurt en hoe dat dan komt, en hoe je dat kunt voorkomen
Oud 28-11-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
dus ik zou graag weten hoe snel dat gebeurt en hoe dat dan komt, en hoe je dat kunt voorkomen
Als je diarree hebt en je houdt je netjes aan de hoeveelheid die in de gebruiksaanwijzing staat denk ik niet dat dat snel zal gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Als je diarree hebt en je houdt je netjes aan de hoeveelheid die in de gebruiksaanwijzing staat denk ik niet dat dat snel zal gebeuren...
mmm aha
en combinatie met alcohol???
Oud 28-11-2002, 20:34
Markiex
Markiex is offline
Misschien staat er wel dat je van diarree kan uitdrogen.
Oud 28-11-2002, 21:15
Verwijderd
Norrit, wat Leonoor zegt, is gewoon een stof met een heel groot oppervlak, wat dus allerlei vage stofjes (ook kleurstof geloof ik) en ook wel vocht ja, kan " vangen"...
Volgens mij zou dat in combinatie met alcohol niet zoveel uitmaken...
Maar als je diarree hebt lijkt het mij niet zo goed voor je om alcohol te nemen.
En over een middeltje van kruidvat weet ik nix.
Van lang diarree hebben kun je idd uitdrogen, maar van een middel tegen diarre uitdrogen lijkt me erg vaag...

Anders kun je t misschien beter ff bij je apotheek vragen.
En sowieso gebruiken zoals vermeld in de bijsluiter, dan kan er weinig misgaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 22:58
Verwijderd
Banaan eten.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 08:00
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
eXo schreef:
Banaan eten.
En wittebrood en appels en beschuit.
Veel drinken
En verder niet vet eten, geen boter dus
Oud 29-11-2002, 16:34
Cat
Cat is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
En wittebrood en appels en beschuit.
Veel drinken
En verder niet vet eten, geen boter dus
En rijst en kip. Geen vet maar dit slechts voor beperkte duur want de beschadigde darmmucosa heeft vet en eiwitten nodig om terug op te bouwen.

Veel drinken maar toch is gewoon water of suikerwater fout, een zoutoplossing is juist.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 18:34
REIE
REIE is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Norrit, wat Leonoor zegt, is gewoon een stof met een heel groot oppervlak, wat dus allerlei vage stofjes (ook kleurstof geloof ik)
Norit (spreek het niet uit als noh-riet met de klemtoon op de laatste lettergreep) is actieve koolstof uit het Drentse veen en absorbeerd "de schadelijke stoffen" alsook het vocht. Daarna is je kaka wel een beetje zwart.
Inname is 3 x 6a9 tabletten per dag of 3a4 capsules 3x per dag.
Te hoge doses kunen leiden tot spijsverteringsmoeilijkheden en vitaminetekorten.

REIE
Oud 29-11-2002, 19:23
Balance
Balance is offline
Ik heb een basiscursus zelfzorg thuis voor verkoop in de drogisterij (werk bij het kruidvat ) en kan wel ff hier zetten wat er in die cursus staat. Het gaat overigens om algemene producten, omdat in eigen merk producten bijna altijd hetzelfde zit als in merkprodcuten. Wel kunnen ze op een ander middel gebaseerd zijn en kan er op die manier verschil zijn tussen bijv. Norit en het eigen merk.

Citaat:
Producten op basis van loperamide.
Middelen tegen diarree op basis van loperamide werken het krachtigst. Loperamide vertraagt de darmperistaltiek. Hierdoor krijgt het lichaam de kans om overtollig vocht uit de darmen af te voeren. Loperamide moet binnen twee dagen werken.
Voorbeeld van een product: Diacure.

Producten op basis van geactiveerde kool.
Geactiveerde kool bestaat voor het grootste deel uit koolstof. Het wordt gemaakt van turf. Geactiveerde kool zorgt voor een grotere binding van de vloeibare inhoud van de dikke darm. Het wordt vooral gebruikt als diarree te maken heeft met bedorven voedsel of vergiftiging.
Voorbeeld van een product: Norit.

O.R.S.
Als gevaar op uitdroging bestaat kan men O.R.S. gebruiken. ORS staat voor Oral Rehydration Salts. Ze bevatten een combinatie van verschillende zouten en glucose. ORS zijn vooral geschikt voor een snel herstel van de vocht- en zoutbalans bij kleine kinderen en baby's.
(ORS is gewoon als ORS te halen, merknaam niet nodig)
Op welke basis het huismerk werkt weet ik eigenlijk niet, dat kan je kijken in de bijsluiter bij de bestandsdelen.
Oud 30-11-2002, 13:54
Buffy
Buffy is offline
ik heb nog een tip uit grootmoeders tijd voor als je diarree hebt:
(het klinkt misschien hartstikke smerig maar bij mij en de rest van ons gezin helpt het elke keer!!!)

- bestrooi een eetlepel ROYAAL met kaneel
- "opeten"
- wegslikken met glaasje water tot alle kaneel uit je mond is

suc6 drmee!!!

liefs buffy
Oud 30-11-2002, 15:55
Cat
Cat is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ik heb een basiscursus zelfzorg thuis voor verkoop in de drogisterij (werk bij het kruidvat ) en kan wel ff hier zetten wat er in die cursus staat. Het gaat overigens om algemene producten, omdat in eigen merk producten bijna altijd hetzelfde zit als in merkprodcuten. Wel kunnen ze op een ander middel gebaseerd zijn en kan er op die manier verschil zijn tussen bijv. Norit en het eigen merk.

Producten op basis van loperamide.
Middelen tegen diarree op basis van loperamide werken het krachtigst. Loperamide vertraagt de darmperistaltiek. Hierdoor krijgt het lichaam de kans om overtollig vocht uit de darmen af te voeren. Loperamide moet binnen twee dagen werken.
Voorbeeld van een product: Diacure.

Producten op basis van geactiveerde kool.
Geactiveerde kool bestaat voor het grootste deel uit koolstof. Het wordt gemaakt van turf. Geactiveerde kool zorgt voor een grotere binding van de vloeibare inhoud van de dikke darm. Het wordt vooral gebruikt als diarree te maken heeft met bedorven voedsel of vergiftiging.
Voorbeeld van een product: Norit.

O.R.S.
Als gevaar op uitdroging bestaat kan men O.R.S. gebruiken. ORS staat voor Oral Rehydration Salts. Ze bevatten een combinatie van verschillende zouten en glucose. ORS zijn vooral geschikt voor een snel herstel van de vocht- en zoutbalans bij kleine kinderen en baby's.
(ORS is gewoon als ORS te halen, merknaam niet nodig)

Op welke basis het huismerk werkt weet ik eigenlijk niet, dat kan je kijken in de bijsluiter bij de bestandsdelen.
ORS (Oral Rehydration Solutions) is een merknaam (van de firma Nutricia)
Enkele andere merken:
Aldhydrate van de firma Nestlé
GES 45 van de firma Milupa
Serolyte van de firma Sanofi
Soparyx van de firma Sopar

Deze vloeistoffen bevatten Natrium, Glucose (heel nauwkeurig bepaald want kan op zijn beurt diaree veroorzaken), Chloor (om het evenwicht in de electrolyten neutraal te houden), Kalium, een base (zoals bicarbonaat, citraat of lactaat)

Gebruik geen dranken zoals water, suikerwater, coca-cola, pepsi-cola, 7-up, sprite, appelsiensap, appelsap, pompelmoessap.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 08:48
Oen
Oen is offline
Ik heb ook een huis tuin en keuken middel,

Prak een banaan (appel werkt ook) en laat deze staan totdat het praksel bruin is geworden, dit opeten. Misschien moet je het 2x doen ofzo maar het helpt wel, en lijkt me minder vies dan een eetlepel kaneel. Ben dan zelfs bang dat ik erin zal stikken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 10:21
sicilion
sicilion is offline
diarree remmers zijn ubergoed voor festivals als er een kilometer file staat voor de plee's ....

Regels voor berichten