Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 13:48
princesscharming
princesscharming is offline
wat ik mezelf al een hele tijd afvraag, is hoe het zit met het gevoel over rechtsextremisme onder jongeren.
Zijn jullie het er mee eens, en waarom wel of waarom niet?
Ik ben er zelf echt ontzettend op tegen omdat ik vind dat iemands godsdienst/kleur/levensovertuiging nog niet meteen bepaald of iemand goed of slecht is. En waarom zouden wij Nederlanders niet gewoon allemaal naast elkaar kunnen leven? (ja ik weet het, het is een hele idealistische gedachte).
Ik ben nu al een tijdje de politiek in de gaten aan het houden en de houding van de meerderheid van de bevolking tegenover mensen als Pim Fortuijn verontrust me. Want wat zou het betekenen als een groot deel van de zetels in de tweedekamer naar zijn partij, de LPF, toe zou gaan? Wat zou dit betekenen voor onze o zo multiculturele en tolerante samenleving?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 13:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Fortuyn heeft gezegt dat mensen van buitenlandse afkomst hier wonen met een nederlands paspoort dat die hier mogen blijven wonen maar in de toekomst als buitenlanders hier komen voor asiel wordt het strenger en is het meer een contract om daadwerkelijk tijdelijk hier te blijven en dan moeten ze na een paar jaar weer terug naar hun eigen land.

Mocht dit niet doorgaan dan zou over 15 a 20 jaar 50% van de 4 grootste steden van Nederland van buitenlandse afkomst zijn. Het is maar net wat je wilt maar er zitten grote gevolgen deraan.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 13:58
Verwijderd
Niet mee eens, waarom zou je tegen aan andere huidskleur zijn? We zijn allemaal mensen en daarmee klaar uit. Extreem rechts vind ik dus heel erg fout (maar hetzelfde geld weer voor extreem links. Extreem zegt het al).

Wat Pim Fortuyn betreft ben ik het met je eens, dat is inderdaad behoorlijk verontrustend. Blijkbaar denken veel mensen er ook zo over, helaas. Maar het zij zo, dat is een democratie zij mogen ook hun stem laten horen. Men moet alleen oppassen dat er geen racisme gaat optreden.

Verder zouden de media zou ook positieve aspecten van de "multiculturele" samenleving, voor zover die er al was, moeten geven. Die zijn er ook genoeg.
Tolerant waren ve volgens mij al nooit, volgens de politiek waren we dat, en dat verandert nu langzamerhand ook. Dat zijn nou eenmaal mensen, helaas
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef:

Mocht dit niet doorgaan dan zou over 15 a 20 jaar 50% van de 4 grootste steden van Nederland van buitenlandse afkomst zijn. Het is maar net wat je wilt maar er zitten grote gevolgen deraan.

Nou en? Dan verandert onze cultuur een beetje (wat voor cultuur hebben we eigenlijk in Nederland ).

Maar noem maar eens die grote gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:07
princesscharming
Citaat:
niceman1984 schreef:

Wat zou het boeien dat de helft van de bewoners van de 4 grootste steden van buitenlandse afkomst zou zijn? Heb jij daar dan last van ofzo? Het is juist goed als culturen mixen dan wordt de samenleving misschien ook een stuk toleranter!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:08
Verwijderd
Citaat:
princesscharming schreef:
Het is juist goed als culturen mixen dan wordt de samenleving misschien ook een stuk toleranter!
juist
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:36
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Het is juist goed als culturen mixen dan wordt de samenleving misschien ook een stuk toleranter!
Denk je ze krijgen eerder ruzie; ook zo stom 11 September toen de WTC torens vernield waren gingen die moslims beetje feestvieren op straat! nou wat leuk is dat! daar kan ik me heel erg om ergeren!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:41
princesscharming
Neej, natuurlijk niet! als er meer culturen mixen zullen de mensen ook de waarden van meerdere culturen inzien, en dan zullen ze meer respecteren!

Nu jij weer!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:51
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Neej, natuurlijk niet! als er meer culturen mixen zullen de mensen ook de waarden van meerdere culturen inzien, en dan zullen ze meer respecteren!

Nu jij weer!
Ja inderdaad dat zien we nou ook in Isreal!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:55
princesscharming
die culturen mixen niet, die leven in onvrede naast elkaar!!! das heel iets anders dan mixen......
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:57
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Denk je ze krijgen eerder ruzie; ook zo stom 11 September toen de WTC torens vernield waren gingen die moslims beetje feestvieren op straat! nou wat leuk is dat! daar kan ik me heel erg om ergeren!

Met alle respect maar dat was maar een heel klein deel van de moslims en het schijnt ook verzonnen te zijn ergens in ede. Dus die paar incidenten zal je altijd wel hebben
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
die culturen mixen niet, die leven in onvrede naast elkaar!!! das heel iets anders dan mixen......
Tuurlijk wel dat zijn toch 2 verschillende culturen en dat heeft met geloof te maken maar geloof is 1 van de of DE grootse thema van een cultuur!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:01
princesscharming
Citaat:
niceman1984 schreef:
Tuurlijk wel dat zijn toch 2 verschillende culturen en dat heeft met geloof te maken maar geloof is 1 van de of DE grootse thema van een cultuur!

Nou, en als culturen meer van elkaar leren begrijpen dan respecteren ze ook de normen en waarden van alle godsdiensten. De enige reden dat jij een bepaald soort afschuw hebt van moslims, en bepaalde moslims van christenen is omdat ze de cultuur niet kennen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:04
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nou, en als culturen meer van elkaar leren begrijpen dan respecteren ze ook de normen en waarden van alle godsdiensten. De enige reden dat jij een bepaald soort afschuw hebt van moslims, en bepaalde moslims van christenen is omdat ze de cultuur niet kennen.
Waarom blijven ze niet in hun eigen land? ze komen hier alleen om het geld niet om oorlog turkije is ook al lang niet meer in oorlog ze kunnen ook wel naar een buurland vluchten naar Roemenie kunnen ze daar asielcentrums bouwen maarneej hoor ze gaan helemaal naar West Europa omdat daar veel geld is en wij hebben nederland opgebouwd laat hun maar eens hun land opbouwen de volk moet gewoon in opstand komen en vechten dervoor gaat veel tijd overheen mischien een halve eeuw maar op die manier hebben wij het ook gedaan!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:07
niceman1984
niceman1984 is offline
Nieuwe Nationale Partij
18 - Lid gepost op 04-03-2002 @ 15:04

--------------------------------------------------------------------------------
Straatroof grijpt om zich heen
Het aantal gevallen van straatroof is in de afgelopen tien jaar verdubbeld. Een belangrijke oorzaak is de opkomst van de mobiele telefoon, een geliefde buit.

Daders van `tasjesroof', waartoe het weggrissen van gsm's wordt gerekend, zijn vaak van middelbareschoolleeftijd. Ze gebruiken minder geweld dan de traditionele straatrover, die ouder is. Dat blijkt uit een onderzoek door Advies- en Onderzoeksbureau Beke uit Arnhem in opdracht van het ministerie van Justitie. In 2000 werden in het hele land 13.800 gevallen van straat- en tasjesroof geregistreerd.

Voor het verschijnsel is veel belangstelling, onder meer bij politici. Criminoloog dr. H. Ferwerda, directeur van Beke, wijst er echter op dat het slechts om 2 procent van alle gevallen van diefstal gaat. ,,Het lijkt alsof dat een van de ergste problemen is, maar dat is maar ten dele waar. Het is belangrijk omdat de gevolgen voor de slachtoffers groot zijn, zeker als er geweld wordt gebruikt.''

Straatroof vaak een startdelict

Voorheen waren vooral oudere vrouwen het slachtoffer van tasjesroof. Met de opkomst van gsm-diefstal is dat veranderd: nu zijn het vooral jongere mannen en vrouwen. De vaak gewelddadige straatrovers die het hebben voorzien op portefeuilles en aktetassen, mikken vooral op zakenmannen.

Daders van straatroof zijn meestal jonge mannen, tasjesrovers zijn vaak nog jongens, aldus Ferwerda. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd. Ferwerda noemt het opvallend dat voor sommige jongens straatroof een startdelict is, waar het vroeger een stap was in de criminele carrière, na bijvoorbeeld vandalisme of winkeldiefstal. Daders noemen het beroven van een bellende passant ‘gemakkelijk'; het is een ‘clean' delict, vertelt Ferwerda, waarbij weinig letsel wordt toegebracht en waarvan de opbrengst relatief groot is.

Beke adviseert de politiekorpsen de bestrijding van straatroof structureel aan te pakken. “Je ziet nu dat ze het probleem bij de kop pakken als het te groot wordt. Zo gauw het afneemt, wordt een rechercheteam weer opgeheven. Dat is jammer, want daarmee gaan kennis en netwerken verloren. Wij pleiten ervoor op een laag pitje te blijven scannen.”

Van de door de politie opgezette projecten valt het bejubelde gsm-bombardement in Amsterdam en omgeving op. Het bestoken van mobiele telefoons met sms'jes dat het toestel is gestolen, zodat het praktisch onbruikbaar wordt, heeft vruchten afgeworpen en krijgt navolging in andere politieregio's. Ook projecten elders in het land verdienen aandacht van andere korpsen, blijkt uit het rapport. Ferwerda: “Her en der gebeuren aardige dingen, maar korpsen weten het niet van elkaar. Een van de doelen van dit rapport was het laten uitwisselen van informatie.”

Middelgrote en vooral grote gemeenten hebben het meest met straatroof te maken. In Amsterdam zijn toeristen vaak het slachtoffer.

Bron: het AD

Aanpakken die lui zou ik zeggen, strengere straffen. En ook hier blijkt weer dat allochtonen er bij betrokken zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef:

die moslims ER zijn miljoenen mensen moslim, echt niet dat ze allemaal stonden te juigen. Godsamme, een beetje de boel generaliseren, er stonden vast ook wel wat christenen ergens te juigen op dit planeetje...zucht.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:09
princesscharming
Citaat:
niceman1984 schreef:
Nieuwe Nationale Partij
18 - Lid gepost op 04-03-2002 @ 15:04

Er worden nu net zoveel misdrijven door allochtoenen gepleegd als in 1982 heb ik laatst gehoord. Dus er is geen sprake van stijging....
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:11
TRUNKS!
TRUNKS! is offline
Citaat:
Er worden nu net zoveel misdrijven door allochtoenen gepleegd als in 1982 heb ik laatst gehoord. Dus er is geen sprake van stijging....

DAT IS DIKKE BULLSHIT HET IS WEL 100 KEER ERGER!!!!! ALLE BUITENLANDERS MOETEN ZICH AANPASSEN OHJA PIM FORTUYN RULEZZZZZZZ
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef:
Waarom blijven ze niet in hun eigen land? ze komen hier alleen om het geld niet om oorlog turkije is ook al lang niet meer in oorlog ze kunnen ook wel naar een buurland vluchten naar Roemenie kunnen ze daar asielcentrums bouwen maarneej hoor ze gaan helemaal naar West Europa omdat daar veel geld is en wij hebben nederland opgebouwd laat hun maar eens hun land opbouwen de volk moet gewoon in opstand komen en vechten dervoor gaat veel tijd overheen mischien een halve eeuw maar op die manier hebben wij het ook gedaan!

Wat zou jij doen als je in een arm land woonde? Ja inderdaad ook naar een rijker land trekken.

En waarvoor hebben wij in godsnaam gevochten de afgelopen eeuw. Nederland is een hartstikke hypocriet land. In de eerste wereldoorlog waren wij neutraal. In de tweede wereldoorlog konden we amper iets doen. En direct na de oorlog, hebben WIJ ja, wij NEDERLANDERS de indonesiërs een beetje lopen onderdrukken. Nergens hebben wij echt voor gestreden...Niet dat ik weet in ieder geval.

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:12
TRUNKS!
TRUNKS! is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Wat zou jij doen als je in een arm land woonde? Ja inderdaad ook naar een rijker land trekken.

En waarvoor hebben wij in godsnaam gevochten de afgelopen eeuw. Nederland is een hartstikke hypocriet land. In de eerste wereldoorlog waren wij neutraal. In de tweede wereldoorlog konden we amper iets doen. En direct na de oorlog, hebben WIJ ja, wij NEDERLANDERS de indonesiërs een beetje lopen onderdrukken. Nergens hebben wij echt voor gestreden...Niet dat ik weet in ieder geval.

Gouden Eeuw hebben wij nederlanders de rijkste en machtigste land opgebouwd!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
TRUNKS! schreef:

En daarna is het weer ingestort ja. Nederland heeft wat ligging betreft een perfecte locatie (mainports die we nu hebben). Daardoor zijn wij een welvarend land geworden, en dus niet door strijd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:16
arvid_18
arvid_18 is offline
Juist halve banaan
Nederland stelt niks voor, we hebben GEEN enkele cultuur, zijn ONTZETTEND dom, kunnen niks, willen niks, kortom Nederland is een kutland en elke nederlander moet zich diep schamen voor zichzelf en flink buigen voor elke buitenlander opdat hij superieur is.
Alle problemen met buitenlanders is 100% te wijten aan de blanke Nederlanders, rascisten zijn het, fascisten, ze moeten weg uit Nederland!

Zo is het toch volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
arvid_18 schreef:
Juist halve banaan
Nederland stelt niks voor, we hebben GEEN enkele cultuur, zijn ONTZETTEND dom, kunnen niks, willen niks, kortom Nederland is een kutland en elke nederlander moet zich diep schamen voor zichzelf en flink buigen voor elke buitenlander opdat hij superieur is.
Alle problemen met buitenlanders is 100% te wijten aan de blanke Nederlanders, rascisten zijn het, fascisten, ze moeten weg uit Nederland!

Neeuh.

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:22
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:
ja, wat hebben we toch weer veel om trots op te zijn uit de gouden eeuw, wat waren we toch een geweldige slavenhandelaren
Oud 05-03-2002, 15:24
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:

DAT IS DIKKE BULLSHIT HET IS WEL 100 KEER ERGER!!!!! ALLE BUITENLANDERS MOETEN ZICH AANPASSEN OHJA PIM FORTUYN RULEZZZZZZZ
pas jij je eerst maar eens aan door geen topics meer over em te openen (owja en een keer met argumenten komen waarom pimmetje zo goed is zou ook iets minder dom overkomen)
Oud 05-03-2002, 15:48
Griller
Griller is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Juist halve banaan

Dit is sarcastisch bedoeld mag ik hopen

Oud 05-03-2002, 15:49
Griller
Griller is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ja, wat hebben we toch weer veel om trots op te zijn uit de gouden eeuw, wat waren we toch een geweldige slavenhandelaren

Ja .... dat hoorde er nou eenmaal bij in die tijd het mag misschiend nu wel schandalig zijn maar goed .. toch mogen wij er zeker trots op zijn . Toen waren wij , het kleine landje nederland, verdomde machtig. En hoe het dan ook is bereikt vind ik wel dat we er trots op mogen zijn.

Oud 05-03-2002, 16:03
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Griller schreef:
Ja .... dat hoorde er nou eenmaal bij in die tijd het mag misschiend nu wel schandalig zijn maar goed .. toch mogen wij er zeker trots op zijn . Toen waren wij , het kleine landje nederland, verdomde machtig. En hoe het dan ook is bereikt vind ik wel dat we er trots op mogen zijn.
Moet ik er trots op zijn dat nederlanders zich vroeger dom en onmenselijk gedroegen

Mooi niet, ik schaam me dood dat ik een nederlander ben, ook al was dat toen goed, we kunnen toch zelf ook wel nadenken.

Oud 05-03-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Moet ik er trots op zijn dat nederlanders zich vroeger dom en onmenselijk gedroegen

Mooi niet, ik schaam me dood dat ik een nederlander ben, ook al was dat toen goed, we kunnen toch zelf ook wel nadenken.

Eindelijk een verstandig iemand.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:12
Zlatan tha man
Citaat:
autodropje schreef:

Je schamen vink ook weer overdreven. Jij kan er niks aan doen dus... Maar nee het waren geen lievderdjes vroeger maar wel meer landen in europa toen die tijd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:19
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Je schamen vink ook weer overdreven. Jij kan er niks aan doen dus... Maar nee het waren geen lievderdjes vroeger maar wel meer landen in europa toen die tijd
dat meer landen dat waren is geen excuus he, *er zijn meer moordenaars dus mag ik ook moorden*
Oud 05-03-2002, 16:21
Zlatan tha man
Citaat:
autodropje schreef:
dat meer landen dat waren is geen excuus he, *er zijn meer moordenaars dus mag ik ook moorden*

Maar het hoorde in die tijd gewoon bij de normen en waarden. Ik keur het niet goed bedoel dat er dan wel meer europeanen zich zouden moet schamen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:26
Ianto
Ianto is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:
Oh TRUNKS, over die gouden eeuw he?

Citaat:
In de 16e en 17e eeuw voeren veel steden een actief beleid om vreemdelingen toe te laten. Haarlem, Amsterdam, Leiden, Middelburg en Rotterdam, maar ook kleinere steden proberen uit alle macht nieuwkomers (eerst uit de Zuidelijke-Nederlanden (België) en later uit o.a. Frankrijk) binnen de poorten te krijgen. Stadsbesturen verlenen vestigingspremies en huursubsidies, bieden aan verhuiskosten te betalen en geven belastingfaciliteiten. Leiden en Middelburg bestaan in de jaren twintig van de 17e eeuw voor tweederde uit immigranten, Haarlem voor de helft, Amsterdam voor een derde. Het aanbod van vreemdelingen is groot. Velen zijn op de vlucht voor de Spanjaarden.

Bron: Immigratie- en Naturalisatiedienst
Ken uw geschiedenis.

-edit-
fout / tekentje

[Dit bericht is aangepast door Ianto (05-03-2002).]
Oud 05-03-2002, 16:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Maar het hoorde in die tijd gewoon bij de normen en waarden. Ik keur het niet goed bedoel dat er dan wel meer europeanen zich zouden moet schamen
dat zouden ze ook moeten doen ja, maja wat gebeurd is is gebeurd ik neem et de mensen van nu ook niet kwalijk ofzo, maar ze moeten niet zeggen dat ze er trots op zijn nederlander te zijn omdat wij vroeger zo goed waren.
Oud 05-03-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ianto schreef:
Ken uw geschiedenis.

-edit-
fout / tekentje

[Dit bericht is aangepast door Ianto (05-03-2002).]
Dat ga ik uitprinten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

j bent echt dom he, alsof alle moslims zaten te feesten!! er zijn ook heus wel nederlanders geweest die blij waren!!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

he, zal ik jou es vertellen hoe slecht het nu in turkije is!! t hoeft geen oorlog te zijn, economische politieke crisissen zijn net zo erg!!
logisch dat ze naar westeuropa komen, ze zoeken toch een BETERE plek! nou die vinden ze niet in roemenie hoor !
en ja, ik ben het er WEL mee eens dat ze in opstand moeten komen!
in argentinie gebeurd t al!!

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:

moet je een ban in je reet ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:09
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:

leuk ontkennen, met een paar woorden,
kom es met argumenten, ik kan ook wel ''nee'' zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:10
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Ianto schreef:
Ken uw geschiedenis.

zo is t maar precies!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:11
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
autodropje schreef:
maar ze moeten niet zeggen dat ze er trots op zijn nederlander te zijn omdat wij vroeger zo goed waren.
Sowieso heeft het niet zoveel nut om trots te zijn op iemand die je niet kent of geen sterke band mee hebt imho..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:28
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Moet k me schamen voor wat mijn voorvoorvoorvoorvoorvoorvoorVOORvaderen hebben gedaan....? Dan mogen de duitsers zich schamen...en elk ander land dat ooit iets slechts heeft gedaan...dikke bullshit

en ff on-topic: Extreem is altijd slecht
Oud 05-03-2002, 17:53
Jozzy
Jozzy is offline
Ik ben het in principe oneens met de meeste extreemrechts ideeën, hoewel ik het toch goed vind als er één of twee zetels in de Kamer extreemrechts zijn, maar dat is meer om de extreemlinkse ideeën een beetje af te remmen, want - zoals hierboven al gezegd - ook extreemlinks is niet goed...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Ik ben het in principe oneens met de meeste extreemrechts ideeën, hoewel ik het toch goed vind als er één of twee zetels in de Kamer extreemrechts zijn, maar dat is meer om de extreemlinkse ideeën een beetje af te remmen, want - zoals hierboven al gezegd - ook extreemlinks is niet goed...

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:55
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Geef mij maar de Gulden middenweg tussen goed en fout. Het asielbeleid moet zeer zeker aangepast worden wat betreft het toelaten en blijven van buitenlanders. Ook moet er eens goed op papier gezet worden, wie nou een politieke vluchteling is en wie niet! Want volgens mij loopt het in Nederland allemaal een beetje door elkaar. Overwegend economische vluchtelingen, die moeten aangepakt worden en hard! De politieke moeten met zorg behandeld worden, maar voor hun geld ook na verloop van tijd --> alle!!!!! dag dag, de situatie in je land het weer rustig dus ga maar weer terug. Ik vind ook dat je dat als buitenlander/ vluchteling moet accepteren.
Oud 05-03-2002, 19:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bram_05 schreef:
Moet k me schamen voor wat mijn voorvoorvoorvoorvoorvoorvoorVOORvaderen hebben gedaan....? Dan mogen de duitsers zich schamen...en elk ander land dat ooit iets slechts heeft gedaan...dikke bullshit

en ff on-topic: Extreem is altijd slecht
Ik zeg ook niet dat jij je daarvoor moet schamen, alleen dat ik het wel doe, ik vind ook niet dat ik er iets aan kan doen of dat ik er verantwoordelijk voor ben ofzo. Maar toch voel ik me wel schuldig als ik hoor dat het mijn voorouders waren die vroeger zulke dingen deden.
Oud 05-03-2002, 20:57
arvid_18
arvid_18 is offline
dat is dan jouw probleem autodropje
je kunt er blijkbaar niet goed mee omgaan dus maar schuldig voelen. Slecht hoor.
Wist je dat in elke geschiedenis van elk groot of redelijk groot land wel slechte dingen werden gedaan? Niet alleen in het Westen...ken de wereldgeschiedenis...
Dus dat betekent dat bijna iedereen op de aardbol met schuldgevoelens moet rondlopen?

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:01
arvid_18
arvid_18 is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Geef mij maar de Gulden middenweg tussen goed en fout. Het asielbeleid moet zeer zeker aangepast worden wat betreft het toelaten en blijven van buitenlanders. Ook moet er eens goed op papier gezet worden, wie nou een politieke vluchteling is en wie niet! Want volgens mij loopt het in Nederland allemaal een beetje door elkaar. Overwegend economische vluchtelingen, die moeten aangepakt worden en hard! De politieke moeten met zorg behandeld worden, maar voor hun geld ook na verloop van tijd --> alle!!!!! dag dag, de situatie in je land het weer rustig dus ga maar weer terug. Ik vind ook dat je dat als buitenlander/ vluchteling moet accepteren.
Juist, zo denk ik er ongeveer ook over.
Nu heb je 2 kampen, links die denkt dat elke buitenlander een festijn voor de maatschappij is en rechts die naar het omgekeerde neigt. Gulden middenweg rulez nog steeds!

[Dit bericht is aangepast door arvid_18 (05-03-2002).]
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
arvid_18 schreef:
je kunt er blijkbaar niet goed mee omgaan dus maar schuldig voelen. Slecht hoor.
Wist je dat in elke geschiedenis van elk groot of redelijk groot land wel slechte dingen werden gedaan? Niet alleen in het Westen...ken de wereldgeschiedenis...
Dus dat betekent dat bijna iedereen op de aardbol met schuldgevoelens moet rondlopen?

Nee, dat betekent het helemaal niet.

Maar trots zijn op wat de Nederlanders hebben gedaan? De Amerikanen hebben gesterden voor hun land (niet echt goed, maar toch). De Franse hebben gestreden voor de democratie (trias politica, daaraan danken wij ons huidige (goed) politiek systeem). En Nederland?
Met citaat reageren
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Ik vind het ook jammer dat niet bijna iedereen dat doet, en mag jij me uitleggen wat daar slecht aan is...
Reageren

Regels voor berichten