Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nieuwe Nationale Partij
18 - Lid gepost op 04-03-2002 @ 15:04 -------------------------------------------------------------------------------- Straatroof grijpt om zich heen Het aantal gevallen van straatroof is in de afgelopen tien jaar verdubbeld. Een belangrijke oorzaak is de opkomst van de mobiele telefoon, een geliefde buit. Daders van `tasjesroof', waartoe het weggrissen van gsm's wordt gerekend, zijn vaak van middelbareschoolleeftijd. Ze gebruiken minder geweld dan de traditionele straatrover, die ouder is. Dat blijkt uit een onderzoek door Advies- en Onderzoeksbureau Beke uit Arnhem in opdracht van het ministerie van Justitie. In 2000 werden in het hele land 13.800 gevallen van straat- en tasjesroof geregistreerd. Voor het verschijnsel is veel belangstelling, onder meer bij politici. Criminoloog dr. H. Ferwerda, directeur van Beke, wijst er echter op dat het slechts om 2 procent van alle gevallen van diefstal gaat. ,,Het lijkt alsof dat een van de ergste problemen is, maar dat is maar ten dele waar. Het is belangrijk omdat de gevolgen voor de slachtoffers groot zijn, zeker als er geweld wordt gebruikt.'' Straatroof vaak een startdelict Voorheen waren vooral oudere vrouwen het slachtoffer van tasjesroof. Met de opkomst van gsm-diefstal is dat veranderd: nu zijn het vooral jongere mannen en vrouwen. De vaak gewelddadige straatrovers die het hebben voorzien op portefeuilles en aktetassen, mikken vooral op zakenmannen. Daders van straatroof zijn meestal jonge mannen, tasjesrovers zijn vaak nog jongens, aldus Ferwerda. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd. Ferwerda noemt het opvallend dat voor sommige jongens straatroof een startdelict is, waar het vroeger een stap was in de criminele carrière, na bijvoorbeeld vandalisme of winkeldiefstal. Daders noemen het beroven van een bellende passant ‘gemakkelijk'; het is een ‘clean' delict, vertelt Ferwerda, waarbij weinig letsel wordt toegebracht en waarvan de opbrengst relatief groot is. Beke adviseert de politiekorpsen de bestrijding van straatroof structureel aan te pakken. “Je ziet nu dat ze het probleem bij de kop pakken als het te groot wordt. Zo gauw het afneemt, wordt een rechercheteam weer opgeheven. Dat is jammer, want daarmee gaan kennis en netwerken verloren. Wij pleiten ervoor op een laag pitje te blijven scannen.” Van de door de politie opgezette projecten valt het bejubelde gsm-bombardement in Amsterdam en omgeving op. Het bestoken van mobiele telefoons met sms'jes dat het toestel is gestolen, zodat het praktisch onbruikbaar wordt, heeft vruchten afgeworpen en krijgt navolging in andere politieregio's. Ook projecten elders in het land verdienen aandacht van andere korpsen, blijkt uit het rapport. Ferwerda: “Her en der gebeuren aardige dingen, maar korpsen weten het niet van elkaar. Een van de doelen van dit rapport was het laten uitwisselen van informatie.” Middelgrote en vooral grote gemeenten hebben het meest met straatroof te maken. In Amsterdam zijn toeristen vaak het slachtoffer. _________________________________________ Bron: het AD Aanpakken die lui zou ik zeggen, strengere straffen. En ook hier blijkt weer dat allochtonen er bij betrokken zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die moslims ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
DAT IS DIKKE BULLSHIT HET IS WEL 100 KEER ERGER!!!!! ALLE BUITENLANDERS MOETEN ZICH AANPASSEN OHJA PIM FORTUYN RULEZZZZZZZ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarvoor hebben wij in godsnaam gevochten de afgelopen eeuw. Nederland is een hartstikke hypocriet land. In de eerste wereldoorlog waren wij neutraal. In de tweede wereldoorlog konden we amper iets doen. En direct na de oorlog, hebben WIJ ja, wij NEDERLANDERS de indonesiërs een beetje lopen onderdrukken. Nergens hebben wij echt voor gestreden...Niet dat ik weet in ieder geval. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Juist halve banaan
Nederland stelt niks voor, we hebben GEEN enkele cultuur, zijn ONTZETTEND dom, kunnen niks, willen niks, kortom Nederland is een kutland en elke nederlander moet zich diep schamen voor zichzelf en flink buigen voor elke buitenlander opdat hij superieur is. Alle problemen met buitenlanders is 100% te wijten aan de blanke Nederlanders, rascisten zijn het, fascisten, ze moeten weg uit Nederland! Zo is het toch volgens jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Mooi niet, ik schaam me dood dat ik een nederlander ben, ook al was dat toen goed, we kunnen toch zelf ook wel nadenken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
-edit- fout / tekentje [Dit bericht is aangepast door Ianto (05-03-2002).]
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
logisch dat ze naar westeuropa komen, ze zoeken toch een BETERE plek! nou die vinden ze niet in roemenie hoor ![]() en ja, ik ben het er WEL mee eens dat ze in opstand moeten komen! in argentinie gebeurd t al!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ff on-topic: Extreem is altijd slecht
|
Ik ben het in principe oneens met de meeste extreemrechts ideeën, hoewel ik het toch goed vind als er één of twee zetels in de Kamer extreemrechts zijn, maar dat is meer om de extreemlinkse ideeën een beetje af te remmen, want - zoals hierboven al gezegd - ook extreemlinks is niet goed...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Geef mij maar de Gulden middenweg tussen goed en fout. Het asielbeleid moet zeer zeker aangepast worden wat betreft het toelaten en blijven van buitenlanders. Ook moet er eens goed op papier gezet worden, wie nou een politieke vluchteling is en wie niet! Want volgens mij loopt het in Nederland allemaal een beetje door elkaar. Overwegend economische vluchtelingen, die moeten aangepakt worden en hard! De politieke moeten met zorg behandeld worden, maar voor hun geld ook na verloop van tijd --> alle!!!!! dag dag, de situatie in je land het weer rustig dus ga maar weer terug. Ik vind ook dat je dat als buitenlander/ vluchteling moet accepteren.
||
Citaat:
|
![]() |
dat is dan jouw probleem autodropje
je kunt er blijkbaar niet goed mee omgaan dus maar schuldig voelen. Slecht hoor. Wist je dat in elke geschiedenis van elk groot of redelijk groot land wel slechte dingen werden gedaan? Niet alleen in het Westen...ken de wereldgeschiedenis... Dus dat betekent dat bijna iedereen op de aardbol met schuldgevoelens moet rondlopen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu heb je 2 kampen, links die denkt dat elke buitenlander een festijn voor de maatschappij is en rechts die naar het omgekeerde neigt. Gulden middenweg rulez nog steeds! [Dit bericht is aangepast door arvid_18 (05-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, dat betekent het helemaal niet. Maar trots zijn op wat de Nederlanders hebben gedaan? De Amerikanen hebben gesterden voor hun land (niet echt goed, maar toch). De Franse hebben gestreden voor de democratie (trias politica, daaraan danken wij ons huidige (goed) politiek systeem). En Nederland? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Beleidszaken |
[Beleidszaken]Meer vrije discussie gewenst Verwijderd | 78 | 09-05-2005 11:26 | |
politieke stelling: stemmen wij op de persoon of de partij? muziekvlinder | 43 | 10-04-2004 22:25 | |
Schietpartij op Haagse school Sky Jewel | 500 | 16-01-2004 08:35 | |
LPF gebruikt CP86 adviseurs dystopia | 11 | 20-09-2002 22:23 | |
Pim Fortuyn had toch gelijk!!!!! suze02 | 98 | 15-06-2002 15:00 |