Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2002, 17:56
Mars ILL
Mars ILL is offline
Vraag ik me af van hieruit (Belgie).
Veel mensen zeggen hier op het forum dat ze fortuyn/ln stemmen omdat paars faalde.
Maar waar dan precies.
En zeg nu niet
onderwijs/veiligheid/gezondheid, want dat is nogal oppervlakkig he.

Maw, waar komt de onvrede van een groot deel van de nl-bevolking vandaan, ondanks dat ze in een van de meest welvarende landen leven?
Oud 19-03-2002, 18:15
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Te lange wachtlijsten in de zorg, te hoge instroom asielzoekers, toenemend gevoel van onveiligheid.

Dat zijn de gebruikelijke kreten, maar eigenlijk hebben we het hier helemaal niet zo slecht. Het is sinds 3 maanden een hype om te roepen dat paars alles heeft verneukt terwijl dat best meevalt.
Oud 19-03-2002, 18:28
Prada
Prada is offline
Het is niet zo dat paars alles verneukt heeft...Voor paars heeft het CDA vele fouten gemaakt omtrend onderwijs, die het volgende kabinet voor problemen zorgde...Je kunt zeggen dat het een fout van Paars is geweest dat ze het niet hebben kunnen oplossen, maar paars is niet de oorzaak van het onderwijsprobleem...

Ik zou eerder zeggen dat de fout bij paars heeft gelegen in het ontzettende gewauwel over niets...Overal commissies voor opzetten die alles maar moeten uitzoeken, maar niets teweegbrengen...Overal geld inpompen, maar geen winst boeken (niet op economisch vlak bedoeld overigens)...

Paars had meer actie moeten ondernemen en minder moeten lullen...(ik suggereer NIET dat paars geen goede zaken heeft gedaan overigens)...Laat CDA en VVD maar even samen orde op zaken stellen...
Oud 19-03-2002, 18:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Prada schreef:
Het is niet zo dat paars alles verneukt heeft...Voor paars heeft het CDA vele fouten gemaakt omtrend onderwijs, die het volgende kabinet voor problemen zorgde...Je kunt zeggen dat het een fout van Paars is geweest dat ze het niet hebben kunnen oplossen, maar paars is niet de oorzaak van het onderwijsprobleem...

Ik zou eerder zeggen dat de fout bij paars heeft gelegen in het ontzettende gewauwel over niets...Overal commissies voor opzetten die alles maar moeten uitzoeken, maar niets teweegbrengen...Overal geld inpompen, maar geen winst boeken (niet op economisch vlak bedoeld overigens)...

Paars had meer actie moeten ondernemen en minder moeten lullen...(ik suggereer NIET dat paars geen goede zaken heeft gedaan overigens)...Laat CDA en VVD maar even samen orde op zaken stellen...

Hmm, mee eens, alleen de laatste zin niet, je zegt dat CDA alles verneukt heeft en nu moeten ze het zelf weer oplossen? denk je nou echt dat dat ze lukt? en de VVD, die zuinig is op geld?
Sorry, ik denk eerder dat een coalitie van PvdA-CDA-GL/D66 het het best zullen doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:56
Prada
Prada is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Hmm, mee eens, alleen de laatste zin niet, je zegt dat CDA alles verneukt heeft en nu moeten ze het zelf weer oplossen? denk je nou echt dat dat ze lukt? en de VVD, die zuinig is op geld?
Sorry, ik denk eerder dat een coalitie van PvdA-CDA-GL/D66 het het best zullen doen.

Ik zeg niet dat het CDA alles verneukt heeft; enkel dat zij ook fouten heeft gemaakt waar paars mee te maken had... Ik ben van mening dat de PvdA het voor 4 jaar schitterend zou doen als oppositie; eindelijk weer eens echte oppositie; dat kan PvdA goed (in tegenstelling tot andere linkse partijen)...
Oud 19-03-2002, 19:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ja lekker, een coalitie die ten koste van de volgende generatie de staatsschuld NOG groter maakt. Is dat sociaal?

Oud 19-03-2002, 20:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ja lekker, een coalitie die ten koste van de volgende generatie de staatsschuld NOG groter maakt. Is dat sociaal?

beter onderwijs leid tot economische groei
Oud 20-03-2002, 09:33
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Joostje schreef:
beter onderwijs leid tot economische groei

Dat is niet in absolute aantallen te meten. Je kunt de leraren wel meer gaan betalen maar dat zorgt echt niet meteen voor een economische groei. Dat is gewoon een linkse theorie.
Oud 20-03-2002, 09:58
Boogie
Boogie is offline
ze waren te bang. er zijn geen krachtige beslissingen genomen en er is te veel "in de achterkamer" overlegd, niet genoeg naar buiten toe
Oud 20-03-2002, 11:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
privatisatietrend doorzetten
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 14:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Dat is niet in absolute aantallen te meten. Je kunt de leraren wel meer gaan betalen maar dat zorgt echt niet meteen voor een economische groei. Dat is gewoon een linkse theorie.

Dus is het fout?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 14:04
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Pff, staatsschuld dit, staatsschuld dat, niet alles draait daarom! Oké, het is belangrijk, maar ik denk heus wel dat hun dat ook weten en daar op letten, bovendien MOET je investeren als je wilt dat dingen BETER GAAN/WORDEN.
En voor die investeringen krijg je weer wat terug op de lange termijn, goed voor de economie en de staatsschuld zal dan dus ook langzaamaan dalen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:34
Go
Go is offline
Naar mijn mening heeft paars VEEL EN VEEL meer goed gedaan dan laten liggen. Natuurlijk kan je altijd wel wat bedenken zoals de wzhctlijsten in de zorg, etc. Maar denk eens aan een van de belangrijkste dingen, het terugdringen van de staatschuld. Paars heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de staatschuld niet meer op liep! Maar vinden jullie Pim Fortuyn dan zo geweldig? In een aantal dingen heeft hij wel gelijk, klagen kan trouwens iedereen, maar als jij tussen de 16 en de 20 jaar bent wil jij dan in dienst? Ik dus niet! Desnoods laat ik me geestelijk wel afkeuren!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten