Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmz..mja bedankt voor je info iig.
dat je geen herinneringen van voor je 3e hebt is zeker niet waar, ik heb er wel een paar al zijn de meeste daarvan zo vaag dat ik alleen de plaats nog weet. maar een weet ik nog heel duidelijk (en dat was toen mijn opa nog leefde dus dat zal geen tijd-vergissing zijn)
|
Heyz,
Ik heb eigenlijk geen goed antwoord op je vraag, maar ik was eens aan het nadenken. Dat stuk van Freud gelezen, maar nou vraag ik me af wat Reminisceren dan is?? Heeft dat er niet ook iets mee te maken?? Schrots, Johannes J.F. Levensloopmethoden voor groepen. Handboek Groepspsychotherapie : p. J3.5-1 t/m J3.5-24 Trefw.: groepspsychotherapie / levensgebeurtenissen / levensloop Samenvatting: Reminisceren - het ophalen van herinneringen - komt bij jong en oud voor. De verzameling methoden en technieken - al dan niet met therapeutische oogmerken - waarbij mensen gestimuleerd worden om terug te blikken op hun leven, wordt aangeduid met de term 'Levensloopmethoden'. In deze bijdrage worden in het kort enkele individuele methoden besproken, namelijk het Life Experience Interview en het Life Challenges Interview, gevolgd door een uitgebreidere bespreking van enkele prototypische groepsmethoden: 'Groepsreminiscentie' en 'Birren's AutoBiograficCursus (ABC)'. Bron Liefs, Lady of Hope ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Herinneringen uit je kindertijd Nona | 24 | 10-02-2011 15:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het regeerakkoord T_ID | 244 | 03-03-2007 00:21 | |
Films, TV & Radio |
Gtst [18] Verwijderd | 500 | 17-11-2005 19:43 | |