Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 14:40
Vinzz
Vinzz is offline
Kiekeboe ik ben van plan om mij aan te melden voor betaalde hosting (zo goedkoop mogelijk met mysql php etc.) .. nu hebben de meeste van deze (goedkope) hosting providers een datalimiet van 1gb per maand.. Ik ben van plan om er een homepage op te zetten en een forum (dat forum zal wel nooit meer dan 30 gebruikers krijgen , ik denk dat nog niet eens ) .. dan kom je niet snel tot die 1gb of wel?

edit: 1gb vind ik toch wel krapjes... misschien beter 2 doen..

voor een goed overzicht www.webhosters.nl

Laatst gewijzigd op 04-12-2002 om 14:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 14:56
Lunchbox
Lunchbox is offline
1gb lijkt mij genoeg..
Oud 04-12-2002, 15:05
Vinzz
Vinzz is offline
tja liever teveel als te weinig lol.... voorbeeldje; http://www.hostus.nl/ uitermate goedkoop... Budget pakket prima specificaties... maarja is het kwaliteit

ook zou ik best es een keer een linkje naar een ftp site met warez/mp3s ofzo op forum willen plaatsen (niet zo erg dat het een fxp board word ofzo lol) .. hoop dat ze daar niet moeilijk over doen

en wat vrouwelijk schoon moet ook wel kunnen (geen pr0n pics)

Laatst gewijzigd op 04-12-2002 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 12:58
pietje63
pietje63 is offline
bij forum +-
50 kb per bezoeker per keer + 10 kb per post + 20 kb per threat
Oud 06-12-2002, 14:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
bij forum +-
50 kb per bezoeker per keer + 10 kb per post + 20 kb per threat
pak dan gewoon 1 gemiddelde aantal kbs

[mierenneuker]threaD[/m..]
Oud 06-12-2002, 15:26
Vinzz
Vinzz is offline
ik heb me aangemeld ( www.freerider.nl) 2gb datalimiet per maand moet genoeg zijn voor nu
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 15:46
Jon
Jon is offline
De gemiddelde bezoeker op dit forum downloadt een slordige 500K per sessie. Zonder gzip-compressie zou het uitkomen op 1000K per sessie, dus als je host gzip toestaat is dat aan te raden.
Oud 06-12-2002, 18:40
Vinzz
Vinzz is offline
is gzip in te stellen in vbulletin zelf bijv? als de host het ondersteund dan ... (eigen forum is nieuw voor mij)

ik wist overigens niet dat het zo veel was
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 22:10
TAFKAB
TAFKAB is offline
Ik doe de hosting vaak via www.deheeg.nl.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 22:18
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
is gzip in te stellen in vbulletin zelf bijv?
ja dus .. zo heb ik gelezen. nu maar hopen dat die host dat ook ondersteunt .. waarschijnlijk krijg ik maandag of dinsdag mijn info (username,pass etc.)

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 01:55
Manuzhai
Manuzhai is offline
k Denk alleen niet dat je host het leuk vindt als je een illegale versie van vBulletin op hun server zet.
Oud 07-12-2002, 08:59
Vinzz
Vinzz is offline
hoe weten ze dat? (zonder wat speur werk te verichten want dat doen ze toch niet )
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:44
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
k Denk alleen niet dat je host het leuk vindt als je een illegale versie van vBulletin op hun server zet.
is host theoretisch niet verantwoordelijk voor
als je een host huurt doen ze er meestal ook niet moeilijk over als je er een paar mp3's opzet
Oud 07-12-2002, 11:45
Vinzz
Vinzz is offline
ja lijkt me ook.. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? (en wat ik zei ik was niet van plan om een fxp board ofzo te maken hehe)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 12:25
Lunchbox
Lunchbox is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
ja lijkt me ook.. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? (en wat ik zei ik was niet van plan om een fxp board ofzo te maken hehe)
Kunnen ze wel... en tip.. ik merk dat je in tha scene zit.. neem Spy Protected versie van RORISO die andere zijn gevaarlijk. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? <ffs, tuurlijk wel
Oud 07-12-2002, 14:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
vBulletin is over het algemeen vrij goed in het opsporen van illegale versies van hun software, en zal vervolgens je host emailen of die software van jouw account verwijderd mag worden. Omdat je host het enige duidelijke aanspreekpunt is voor wat jij op internet zet kunnen ze volgens mij wel degelijk enigszins verantwoordelijk worden gehouden.
Oud 07-12-2002, 21:58
Verwijderd
http://www.flexwebhosting.nl/
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 22:56
Vinzz
Vinzz is offline
d0h lunchbox dat weet ik toch niet.. er zijn zoveel online dingetjes die je hoort te kopen maar vele niet doen zonder problemen.. zo'n forum is nieuw voor mij..

maargoed ik ben benieuwd dan lol (ik heb spy fixed versie) ...ander forum is eventueel ook goed

en tja het blijft natuurlijk een vrij persoonlijke site.. niks groots ofzo (al heb ik een domein geregged)

Laatst gewijzigd op 08-12-2002 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:
vBulletin is over het algemeen vrij goed in het opsporen van illegale versies van hun software, en zal vervolgens je host emailen of die software van jouw account verwijderd mag worden. Omdat je host het enige duidelijke aanspreekpunt is voor wat jij op internet zet kunnen ze volgens mij wel degelijk enigszins verantwoordelijk worden gehouden.

vBulletin heeft trouwens er iets ingezet dat als er een board ergens online staat, dat dat in een darabse bij vbulletin word gezet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:31
Vinzz
Vinzz is offline
daar zal die spy fix wel voor zijn neem ik aan? maarg0ed is gelukkig soortgelijke forum software
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 09:33
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
Jon schreef:
De gemiddelde bezoeker op dit forum downloadt een slordige 500K per sessie. Zonder gzip-compressie zou het uitkomen op 1000K per sessie, dus als je host gzip toestaat is dat aan te raden.
Heb je/ heeft iemand toevallig een beetje meer informatie over gzip en websites? Ikzelf heb namelijk ook nogal een zware website met daarachter een behoorlijke database en de nodige traffic...

Citaat:
Bandwidth Monitor (for cycle beginning Sun Dec 01 2002)
Used / Threshold: 3271 MB / 35000 MB (3430329436 bytes / 36700160000 bytes)
Cycle Start: Day 1 of month
Dit is een moment opname genomen op Mon 9 Dec: 10:27. En dit is dus alleen website -> zonder database traffic. Beetje compressie zou dus geen kwaad kunnen denk ik... Ik heb me er alleen verder nog niet echt in verdiept....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 10:44
Jon
Jon is offline
Citaat:
Kaboon schreef:
Heb je/ heeft iemand toevallig een beetje meer informatie over gzip en websites? Ikzelf heb namelijk ook nogal een zware website met daarachter een behoorlijke database en de nodige traffic...
Hier staat veel handige info en hier kun je benchmarken wat gzip-compressie zou kunnen schelen. Als je site uit veel tekst bestaat kan dat aardig oplopen.
Reageren

Regels voor berichten