Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 00:35
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik vind dat iedereen mag zeggen wat ie wil

Zolang het niet kwetsend is.

Dus Nederland is vol en der mogen geen buitenlanders in vind ik dus een normale opmerking.

BTW: Iedereen van mij is welkom!

Hoe denken jullie hierover?
Oud 28-03-2002, 06:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
"Iedereen van mij is welkom!"

wat betekent dat?

Nou ja 't een lastig onderwerp he.

Hoeveel kan je een democratie beschermen tegen anti-democratische invloeden, zonder de democratie te slopen?

Waar leg je bijvoorbeeld de grens "zolang het niet kwetsend is?". Denk er nog maar even over na Pibbo
Oud 28-03-2002, 06:31
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
recht op vrijheid van meningsuiting komt natuurlijk vaak in botsing met artikel 1 in de grondwet, en ik denk dat per geval moet bekeken worder wat zwaarder weegt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 07:22
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
"Iedereen van mij is welkom!"

wat betekent dat?

Nou ja 't een lastig onderwerp he.

Hoeveel kan je een democratie beschermen tegen anti-democratische invloeden, zonder de democratie te slopen?

Waar leg je bijvoorbeeld de grens "zolang het niet kwetsend is?". Denk er nog maar even over na Pibbo

dat mensen niet worden gediscrimineerd op RAS, geloof of bepaalde ziektes.

Iedereen is welkom, iedereen die een dak boven zijn hoofd nodig heeft en dat niet in zijn eigen land kan krijgen.

Ik doel met deze topic, Je mag zeggen dat Nederland vol is, en mensen mag tegenhouden voor economisch motief.

Oud 28-03-2002, 08:40
Prada
Prada is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
recht op vrijheid van meningsuiting komt natuurlijk vaak in botsing met artikel 1 in de grondwet, en ik denk dat per geval moet bekeken worder wat zwaarder weegt.
Idd, als het puur gaat om het uiten van een mening is het op zich niet erg als het tegen discriminatie aanhangt, maar als het een aansporing is tot discriminerend gedrag, dan is het uiteraard uit den boze...En dat is het al heel snel...Maar kreten als "Nederland is vol" zijn geen aansporing tot dergelijk gedrag; ik zie niet in waarom dit niet gezegd zou mogen worden...Er worden wel meer leugens verteld...
Oud 28-03-2002, 12:46
autodropje
autodropje is offline
Ik vind vrijheid van meningsuiting goed, maar ik denk ook dat het goed is dat er wel grenzen aan zitten.
Oud 28-03-2002, 13:21
maantje_2
maantje_2 is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ik denk dat de grndwet artikel 1 belangrijker is want anders moeten we pesten ook toelaten, terwijl we allemaal campagnes voeren tegen het pesten en mensen af en toe zo ziek worden dat ze zelfmoord plegen... moeten we moord ook toestaan dan? ik denk het niet, nou ga ik hierin ook wel een beetje ver maar artikel 1 is niet voor niets opgezet, en ik hecht er veel waarde aan en ik denk dat hij ook wel nodig is om nederland een beetje netjes te houden. Je vind het toch ook niet leuk als je over straat loopt en iemand zecht zo zonder reden he l*l ofzow, dan vind je dat ook niet leuk, dus ik vind die grondwet heel erg belangrijk en zeker weten voor gaan op vrije meningsuiting......
Oud 28-03-2002, 20:56
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
maantje_2 schreef:
ik denk dat de grndwet artikel 1 belangrijker is want anders moeten we pesten ook toelaten, terwijl we allemaal campagnes voeren tegen het pesten en mensen af en toe zo ziek worden dat ze zelfmoord plegen... moeten we moord ook toestaan dan? ik denk het niet, nou ga ik hierin ook wel een beetje ver maar artikel 1 is niet voor niets opgezet, en ik hecht er veel waarde aan en ik denk dat hij ook wel nodig is om nederland een beetje netjes te houden. Je vind het toch ook niet leuk als je over straat loopt en iemand zecht zo zonder reden he l*l ofzow, dan vind je dat ook niet leuk, dus ik vind die grondwet heel erg belangrijk en zeker weten voor gaan op vrije meningsuiting......
vermoorden is toch wel even wat anders dan discriminatie... maar zoals ik al zei ik denk dat dat per geval 'bekeken' moet worden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 21:11
DEChengst
DEChengst is offline
Vrijheid van menigsuiting dient geen grenzen te hebben. Nu moeten de Hitler fans zich inhouden omdat ze anders de bak inmoeten. Prachtig als die sukkels gaan zeggen wat ze denken, staan ze lekker voor lul en neemt niemand ze meer serieus. Kunnen ze ook mooi geen stemmen winnen

-Desecrator
Oud 29-03-2002, 08:58
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Vrijheid van menigsuiting dient geen grenzen te hebben. Nu moeten de Hitler fans zich inhouden omdat ze anders de bak inmoeten. Prachtig als die sukkels gaan zeggen wat ze denken, staan ze lekker voor lul en neemt niemand ze meer serieus. Kunnen ze ook mooi geen stemmen winnen

-Desecrator

Pim Fortuyn zegt ook wat'ie denkt...
Oud 29-03-2002, 09:03
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator

Je overschat de gemiddelde mens , er zijn genoeg emotioneel zwakkere met een IQ dat IMHO het kwadraat van 10 niet haalt en dan op de grootste debielen stemmen. Ik heb indertijd, rond het gebeuren met de moord op Marianne Vaatsra, in Kollum op een school gezeten. Kollum, behorend tot de armste gemeente van Nederland kende toen (gezien hun situatie) extreem veel VVD'ers. Waarom? dat was de partij die het meest tegen asielzoekers was.
Bij de politieke lessen was elke partij met een streng asielbeleid de hemel in geprezen. ('als hier oorlog is kunnen we toch ook niet naar Iran?' :rolleyes
Oud 29-03-2002, 16:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik vind vrijheid van meningsuiting goed, maar ik denk ook dat het goed is dat er wel grenzen aan zitten.

Reageren

Regels voor berichten