![]() |
|
![]() |
Hey Scholieren,
Hieronder een link naar een kleine vragenlijst. Dit betreft een onderzoek naar vrijheid van meningsuiting. Is de vrijheid van meningsuiting iets belangrijks? Zo belangrijk dat je de Holocaust kunt ontkennen bijvoorbeeld? De vragenlijst kost slechts 5 minuten van je tijd en hiermee draag je iets waardevols bij aan het onderzoek. https://spreadsheets0.google.com/vie...X1FCNHBBLUE6MA Bij voorbaat dank! |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ingevuld maar ik vind sommige vragen te vaag.
Je hebt het over niet-westerse allochtonen, maar dat is te breed. Ik zie een Marrokaanse relschopper liever het land uit gaan, maar een goed aangepaste Surinamer of Chinees mag wat mij betreft gewoon blijven. Je laatste vraag vind ik ook niet specifiek genoeg. De aanwezigheid van een goed aangepast persoon maakt mij echt niet waakzamer dan normaal. De aanwezigheid van een allochtone crimineel of relschopper daarentegen maakt mij juist wel waakzaam. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
'Aangepast' slaat trouwens nergens op; alsof diefstal en geweld toegestaan is in Marokko en Suriname. Er valt niet aan te passen, er gelden min of meer dezelfde regels.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
@ de veroorzaker, ik heb mensen gepest zien worden waar je het niet van jou verwachten. Het maakt namelijk niet uit of je wat terug doet of niet er is besloten dat jij slachtoffer bent en daar zullen zij zoveel mensen voor optrommelen totdat jij dat zelf ook denkt. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
En soms maken mensen ook gewoon grappen. Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
simpelweg akte nemen maakt je niet gelukkiger of minder angstig.
|
![]() |
Beste mensen,
Het is zeer interessant om te zien waar mijn vragenlijst toe heeft geleid. Discussie moet altijd kunnen omdat het simpelweg constructief is. Ik vraag me wel af of iedereen die hier discussieert over relschoppers of pesterijen, of die mensen ook allemaal de vragenlijst al hebben ingevuld. Deze gaat namelijk niet alleen daar over maar ook over historische danwel maatschappelijke vraagstukken. Laat je stem horen! Hieronder nogmaals een link naar de vragenlijst, indien je deze nog niet hebt ingevuld: https://spreadsheets0.google.com/vie...X1FCNHBBLUE6MA Nogmaals bedankt voor iedereen die zijn/haar mening laat horen! |
![]() |
||||||
Citaat:
neem Citaat:
Citaat:
Ik zeg dan, heb je een Nederlandse nationaliteit dan ben je hiervan afkomstig, moeilijk wordt dat met meerdere paspoorten, neem je dan de geboorteplaats of de actuele woonplaats. of neem je de definitie van het CBS, die vind ik eigenlijk nergens op slaan. bovendien, uit het dagelijks leven verwijderd worden?, impliceert dat niet doodmaken of; Citaat:
het verschil daartussen maakt me nogal uit.
|
Zit ook wat in. Of je je laat aanzetten tot geweld is nog steeds ieders eigen verantwoordelijkheid. Of zoals mijn vader zaliger vroeger al zei: "Als Jantje in de sloot springt, doe jij dat dan ook?".
Maar voor de veiligheid van de samenleving op zich is het misschien beter om de grens wel daar te trekken, omdat nu eenmaal niet iedereen met die verantwoordelijkheid kan omgaan. Soms kun je beter pragmatisch dan principieel zijn. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Arrestatie Gregorius Nekschot Supreme Dutch | 116 | 24-05-2008 07:43 | |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Worden gelovigen voorgetrokken? Gatara | 120 | 15-02-2007 11:55 | |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims Spray rebel | 3 | 06-12-2004 21:21 | |
Deense wet tegen radicale geestelijken Tox | 31 | 04-10-2003 14:56 |