Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2002, 13:09
nicoletje
nicoletje is offline
De nederlandse regering belooft al maanden dat als er meer blauw op straat komt dit het oplossen van criminaliteit ten goede zal komen. Maar is dit wel zo? In Nederland hebben we maar rond de 900 rechercheurs op 45000 politie-agenten. Dit is toch niet genoeg om de zware criminele misdaden op te lossen. Zeker als je kijkt dat het oplossingspercentage op dit moment maar 15% is. 15 PROCENT!!! Ik vind dat ze niet alleen moeten denken aan meer blauw op straat maar dat er meer rechercheurs moeten komen. Dit kan door middel van de zogenaamde 'nederlandse FBI'. Hierbij worden alle rechercheurs in een 'pot' gedaan en kan de politie dus zelf bepalen waar en wanneer er bepaalde rechercheurs nodig zijn.

Wat vinden jullie hier nou van?

Groetjes Nicole
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 13:10
autodropje
autodropje is offline
geen goed idee, en waar heb je die 15 % vandaan?
Oud 17-12-2002, 13:49
dystopia
dystopia is offline
Is 15% zo weinig in vergelijking met andere landen
Oud 17-12-2002, 14:33
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
en als alle rechercheurs in een grabbelton worden gedaan, gaat dat percentage dan wel omhoog?
Oud 17-12-2002, 20:58
McCaine
McCaine is offline
Het oplossingspercentage van misdaden in Nederland is helemaal geen 15%. Je lult uit je nek.
Oud 17-12-2002, 21:03
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Het oplossingspercentage van misdaden in Nederland is helemaal geen 15%. Je lult uit je nek.
Dat denk ik ook. Dat percentage zou dan wel schrikbarend laag zijn. Maar die grabbelton werkt natuurlijk ook never nooit. Denk je nu echt dat een rechercheur uit Brabant een zaak gaat oplossen in Groningen? Dat lijkt me logistiek nogal een onoverkomenlijke zaak. Volgens mij kan zoiets dus niet lukken.

En, nicoletje, waar heb jij die 15% dan vandaan?!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
die 15 is mij ook bekent, tegen plusminus 60 to 70 % in duitsland.

echter, er werd niet gelijk getelt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
die 15 is mij ook bekent
Post dan even een bron aub . Zonder bron heeft deze hele discussie nogal weinig waarde...
Oud 17-12-2002, 21:59
Roxy
Roxy is offline
jah volgens mij is het idd 15/20 % en duitsland meer dan 60% maar heb daar geen echt bron bij... wij scoren wel het laagst in vergelijking met alle omringende landen... ik zag ooit op tv dat 80% van alle meldingen meteen al wordt weggelegd omdat er geen tijd is, het nie belangrijk genoeg is, of er niet meteen duidelijke aanwijzingen zijn

ik kan verder niet echt een oordeel geven want ik weet niet hoe het politiesysteem in elkaar zit maar ik denk dat er eens naar alternatieven moet worden gekeken bijvoorbeeld bij de buurlanden want met zulke percentages is het duidelijk dat nederland geen goed systeem heeft..
Oud 17-12-2002, 22:07
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
die 15 is mij ook bekent, tegen plusminus 60 to 70 % in duitsland.

ja zoiets was gister ofzo op nederland 1
teveel beleidsmedewerkers in nederland en dat soort dingen. politiekorps werkte alles behalve efficient, zeker in vergelijking met buurland duitsland was de uitkomst ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
De cijfers die hier genoemd worden zijn inderdaad uit onderzoeken gekomen, weliswaar verschillende onderzoeken (wat een deel van het verschil verklaart), maar toch blijft een aanzienlijk deel onopgelost. Theoretisch zou dit ook aan een hoger aantal valse aangiftes kunnen liggen, of een grotere bereidheid tot het doen van aangifte hier.

Dan nog blijft het waarschijnlijk echter zo dat we hier achter lopen. Waardoor dit lijkt me echter interessanter... Dat weet ik zo uit m'n hoofd niet meer :/
Oud 18-12-2002, 18:06
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
De cijfers die hier genoemd worden zijn inderdaad uit onderzoeken gekomen, weliswaar verschillende onderzoeken (wat een deel van het verschil verklaart), maar toch blijft een aanzienlijk deel onopgelost. Theoretisch zou dit ook aan een hoger aantal valse aangiftes kunnen liggen, of een grotere bereidheid tot het doen van aangifte hier.

Dan nog blijft het waarschijnlijk echter zo dat we hier achter lopen. Waardoor dit lijkt me echter interessanter... Dat weet ik zo uit m'n hoofd niet meer :/
het ligt er denk ik ook maar net aan wat je meetelt en wat niet...

kijk als je aangifte gaat doen dat je fiets is gestolen dan zullen ze em niet voor je teugvinden maar het wordt dan wel meegeteld...
Oud 18-12-2002, 18:18
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Met een vergelijkbare mankracht wordt tot bijna 4 keer zoveel bereikt als in Nederland. (In Duitsland oplossingspercentage 50% in Nederland net 15%, Korthals wil met veel meer geld in 2006 op 25% zitten

bron:
http://www.sdnl.nl/quekel-9.htm

Citaat:
In een met Nederland vergelijkbare Duitse deelstaat is het oplossingspercentage veel hoger.
bron : http://www.volkskrant.nl/binnenland/1037114884328.html

Citaat:
Terwijl het aantal geregistreerde misdrijven in de afgelopen vijfentwintig jaar bijna vertienvoudigde, met de laatste jaren een piek in de geweldsmisdrijven, daalde het percentage opgeloste zaken tot het absolute dieptepunt van 15 procent (zie grafiek). Van de 350.000 aangiften met een opsporingsindicatie (dat wil zeggen dat er aanwijzingen zijn omtrent de daders) blijven er jaarlijks 80.000 liggen
bron: http://www.intermediair.nl/index.sht...2/17blauw.html
Oud 18-12-2002, 18:19
Not for Sale
Not for Sale is offline
asjeblieft
Reageren

Regels voor berichten