Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 19:40
somebody13
somebody13 is offline
Als een jongen zijn eigen sperma oplikt en je daarna tongzoend, loop je dan (een grote) kans om een soa op te lopen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:44
Roos
Roos is offline
Hmm nee niet zo heel groot natuurlijk. Ligt voornamelijk aan zijn achtergrond: heeft hij wel eens onveilig gevreeen? etc.
Oud 25-11-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
[B heeft hij wel eens onveilig gevreeen? etc. [/B]
meestal wel anders kun je geen soa hebben
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 20:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
volgens mij wel, iig iets 'niet goeds'
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 21:50
Unexplained
Unexplained is offline
Als je oraal contact hebt met sperma, is het risico in principe vrijwel nul.

Alleen als je wondjes in je mond hebt is er een kans aanwezig. En natuurlijk op herpes (wratten), maar dat is niet echt dodelijk ofzo - alleen maar irritant.
Oud 26-11-2002, 17:06
Mahself16
Mahself16 is offline
Huh? Dat wist ik niet.. Ik dacht dat met pijpen en dan het sperma in je mondkrijgen/doorslikken de kans op een soa juist best wel groot is!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 17:27
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Mahself16 schreef:
Huh? Dat wist ik niet.. Ik dacht dat met pijpen en dan het sperma in je mondkrijgen/doorslikken de kans op een soa juist best wel groot is!
Zoals ik al zei: als je geen wondjes hebt, en je niet druk maakt over herpes, is je maagzuur zuur genoeg om het sperma direct te vermoorden - inclusief alle enge ziektes.
Oud 26-11-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Zoals ik al zei: als je geen wondjes hebt, en je niet druk maakt over herpes, is je maagzuur zuur genoeg om het sperma direct te vermoorden - inclusief alle enge ziektes.
Is dat niet vooral andersom zo, dat de gepijpte er weinig ziektes van kan krijgen maar meer kan doorgeven?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 20:51
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Ik schreef eerder:
Kijk maar even rond op Lichaam&Gezondheid. Als je daar niks kunt vinden, mag je daar een nieuw topic openen.

Maar hier;

Topic gesloten
Na nader overleg tussen de forumbazen van Seksualiteit en Lichaam&Gezondheid, mogen dit soort topics gewoon op Seksualiteit blijven staan. Sorry voor de fout.

Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
Sorry, maar ik zie nergens staan dat het zeker is dat de jongen een soa heeft, dus laat die rolleyes gewoon achterwege volgende keer.. Danku.
Oud 04-12-2002, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef:
Sorry, maar ik zie nergens staan dat het zeker is dat de jongen een soa heeft, dus laat die rolleyes gewoon achterwege volgende keer.. Danku.
waarom weg laten jij zet t er stom neer, je kunt geen soa hebben als je nooit sex hebt gehad he muts
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Is dat niet vooral andersom zo, dat de gepijpte er weinig ziektes van kan krijgen maar meer kan doorgeven?
ja dat dacht ik inderdaad ook.. maar wat is nou waar??
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 14:59
tacidvs
tacidvs is offline
Zoals iedereen wel weet (hoop ik), staat de afkorting SOA voor Seksueel overdraagbare aandoening. De aandoening kan dus worden overgedragen d.m.v seksueel contact (genitaal-genitaal en oraal-genitaal). Daarmee is nog niet gezegd, dat zo de enige manier is om ze over te dragen. Sommige ziekten, ik weet het van HIV/AIDS, kan je via bloed overdragen, transfusies en zwangerschappen. Andere, zoals herpes, de seksuele en koortslipvariant, kun je ook via speeksel overdragen. Via oorsmeer schijn je ook het een en ander over te kunnen dragen, maar dat is (denk ik dan zo...) theoretisch mogelijk.
Oud 04-12-2002, 17:55
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
sorry hoor, maar voordat dat sperma je maag bereikt, gaat het eerst door je mond heen, de plek waar je de soa op kan lopen. met oraal contact heb je dus evenveel kans op een soa als met neuken. en dan nog, je kan geen soa in je maag krijgen...
Oud 10-12-2002, 02:23
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
ik slik niet
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 08:01
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
www.soa.nl
Oud 10-12-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
*mystery* schreef:
sorry hoor, maar voordat dat sperma je maag bereikt, gaat het eerst door je mond heen, de plek waar je de soa op kan lopen. met oraal contact heb je dus evenveel kans op een soa als met neuken.
Is zo, maar alleen als je wondjes hebt ofzo!

Citaat:
*mystery* schreef:
en dan nog, je kan geen soa in je maag krijgen...
Hahahaha, nee dus
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:14
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Volgens mij heeft ze hem niet gepijpt, maar zijn sperma via zijn mond in haar mond gekregen nadat hij het had opgelikt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:45
She-wolf
She-wolf is offline
Citaat:
somebody13 schreef:
Als een jongen zijn eigen sperma oplikt en je daarna tongzoend, loop je dan (een grote) kans om een soa op te lopen?
ik zou eerder zeggen een zeer kleine kans, want als hij zijn eigen sperma heeft opgelikt ( ) dan zal zijn speeksel dat al gedeeltelijk verteren, (moeilijk om uit te leggen) maar het is wel zo en als jij dan tongzoent met hem, dan zal jou speeksel het nog eens meer ontsmetten (bacteriën uitschakelen)
ja do I make any sense?
vind het toch maar raar, maarja
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:31
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
somebody13 schreef:

En hoe vraag je dat dan aan je vriendje?

"Schat, zou je je kwak willen oplikken zodat ik het met mijn tong uit je mond kan schrapen?"

Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:30
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
waarom weg laten jij zet t er stom neer, je kunt geen soa hebben als je nooit sex hebt gehad he muts
Jezus ben je dom of wat? Waar zie jij staan dat het zeker is dat die jongen een soa heeft? Ga een opleiding volgen ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:55
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

jaja muts, soa's hoeven niet alleen via sex overgebracht te worden... een gedeelde handdoek bijvoorbeeld is ook een mogelijkheid...
Oud 16-12-2002, 18:58
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
stay asleep schreef:
jaja muts, soa's hoeven niet alleen via sex overgebracht te worden... een gedeelde handdoek bijvoorbeeld is ook een mogelijkheid...
Dat is wel heel extreem.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
stay asleep schreef:
ja en met wie ga je een handdoek delen behalve je partner
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Jezus ben je dom of wat? Waar zie jij staan dat het zeker is dat die jongen een soa heeft? Ga een opleiding volgen ofzo
misschien moet je t zelf gaan doen? ik zie nergens staan dat hij t heeft, maar iemand hier zegt heeft hij onveilige sex gehad? ja dat moet dan wel anders heet het geen soa he
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
misschien moet je t zelf gaan doen? ik zie nergens staan dat hij t heeft, maar iemand hier zegt heeft hij onveilige sex gehad? ja dat moet dan wel anders heet het geen soa he
De vraag is, is er een kans dat hij een soa overdraagt via zijn eigen sperma in zijn mond. Dan wordt er op gereageerd dat die kans er wel is, maar dat je ook naar zijn verleden moet kijken. Als hij nooit onveilige seks heeft gehad, dan zal hij geen soa hebben, en hoeft ze zich dus nergens zorgen over te maken. Heeft hij dit wel gehad, dan is er dus een kleine kans dat hij dit heeft overgedragen.. zo een vreemde reactie leek me dat toch niet???
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:50
Verwijderd
nee maar dat is toch logisch dat weet dat meiske toch ook wel dat je soa krijgt door onveilige sex, dat vroeg ze toch niet? dat zal ze zelf ook wel weten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
nee maar dat is toch logisch dat weet dat meiske toch ook wel dat je soa krijgt door onveilige sex, dat vroeg ze toch niet? dat zal ze zelf ook wel weten.
En dus is het verboden om dat voor de zekerheid er nog even bij te zeggen????! Voor hetzelfde geld weet ze het niet, en als ze het wel weet dan leest ze er overheen.. Wat maakt het uit! Maak toch niet zo'n probleem van niks mens
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:25
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Dat is wel heel extreem.
inderdaad extreem, maar mogelijk.

Citaat:
spacegirl schreef:
ja en met wie ga je een handdoek delen behalve je partner
dat bedoel ik, misschien had die jongen wel een handdoek gedeelt met een eerdere partner die wel een soa had zonder dat ze het wist...
This inderdaad ver gezocht, maar uiteindelijk is het mogelijk, hoe klein de kans ook is.

Regels voor berichten