Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2001, 22:18
dystopia
dystopia is offline
Hoi,

ik heb nu een P2 400 mHz en ik had graag wat tips voor een goed mobo, met argumenten. Hij met minstens 3 PCI slots hebben en verder heb ik niet echt eisen zolang het maar werkt met een P2 400 mHz 128 mB RAM. Eventueel met een leuke koeling erbij omdat de PC 24/7 aan blijft.

Graag ongeveer niet duurder dan 400 piek. Ik koop hem het liefst via internet en onder rembours dus. Ik had ook graag een winkel het goedkoop en snel levert ik ken zelf niet van die winkels. Kan iemand me helpen?

TIA,
Jeroen

PS: Graag mogelijkheden om te overklokken dat gaat nu alleen met jumpers en ik weet er niks vanaf
Oud 07-05-2001, 12:38
Verwijderd
een asus'je p2b?

hm koelertje zou ik zou niet weten..
alpha=altijd goed.. een delta hp-fan erop.. en raggen maar..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 12:48
Verwijderd
Abit BE6-II.

Asus P3B-F.

Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 14:04
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef:

Asus P3B-F.
Sta ik helemaal achter. Ik heb 'm zelf ook, heel relaxte mobo vind ik. Veel mogelijkheden, niet te duur, veel vrije sloten, perfect board!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 14:58
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Asus P3V4X, P3B-F is een oud model, niet kopen dus

/me heeft ook een P3V4X, overal als beste getest, o.a. C'T,Computer!Totaal en meerdere hardwaresites
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 14:58
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
was trouwens nu voor 279 te koop zag ik op tweakers.net
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 16:47
robdr
robdr is offline
msi bxmaster
Oud 08-05-2001, 13:02
dystopia
dystopia is offline
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar meeloper wordt uit ontwetendheid, en zo'n Asus geval neem.

Citaat:
KoRnGuy schreef:
was trouwens nu voor 279 te koop zag ik op tweakers.net

da's weinig! URL?
Oud 08-05-2001, 13:10
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar meeloper wordt uit ontwetendheid, en zo'n Asus geval neem.

da's weinig! URL?

ik denk niet dat het meelopen is in dit geval; je kiest gewoon een goed produkt.. het predikaat 'goed' heeft 't gekregen door allemaal onafhankelijke en deskundige tests.. je zou eerder debiel zijn als je dat in de wind zou slaan

oh, waar gaat dit ook echt over.. nou ja..

Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 13:14
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

PS: Graag mogelijkheden om te overklokken dat gaat nu alleen met jumpers en ik weet er niks vanaf
Waarom wil je eigenlijk een nieuw moederbord? Wat is er mis met die je nu hebt? Je kan nu dus ook al overclocken, maar je bent te lui om jumpertjes te verzetten?

Waarom een nieuwe? dus

Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 14:28
Koen
Koen is offline
Aan de P3V4X mankeerde het 1 en ander, staat me vaag bij. En als ie zoveel beter is kost ie vast niet zoveel minder dan een P3b-f.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 15:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ik denk niet dat het meelopen is in dit geval; je kiest gewoon een goed produkt.. het predikaat 'goed' heeft 't gekregen door allemaal onafhankelijke en deskundige tests.. je zou eerder debiel zijn als je dat in de wind zou slaan

oh, waar gaat dit ook echt over.. nou ja..

Elpie had ik via ICQ ook gevraagd en hij zei eerst Asus en daarna vertelde bij dat de MSI BXmaster ook een goede is.
Voordat er nu misverstanden ontstaan: ik had hem om raad gevraagd

Maar goe ik neem denk ik toch een Asus iedereen is daar posi over.
Oud 08-05-2001, 15:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
PIE schreef:
Waarom wil je eigenlijk een nieuw moederbord? Wat is er mis met die je nu hebt? Je kan nu dus ook al overclocken, maar je bent te lui om jumpertjes te verzetten?

Waarom een nieuwe? dus

Nee ik ben niet te lui om de jumpertjes over te zetten. De oude is naar de kl!@# en dus heb ik een nieuwe nodig. De oude had een bagger BIOS waar je niks kon overklokken en dat ind ik wel negatief eigelijk. Bovendien was m'n oude een moederbord van Gateway zelf -> baggerrr dus.
Oud 08-05-2001, 15:47
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Asus P3V4X, P3B-F is een oud model, niet kopen dus
Het hangt er maar vanaf. Op een P3B-F kun je ook Coppermines draaien, en jij weet net zo goed als ik dat je met een BX chipset perfect 133MHz FSB kunt draaien. En dat een BX133 sneller is dan een VIA Apollo op 133, dat weet iedereen...hij wil toch maar een P2-400 draaien...

Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 18:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het hangt er maar vanaf. Op een P3B-F kun je ook Coppermines draaien, en jij weet net zo goed als ik dat je met een BX chipset perfect 133MHz FSB kunt draaien. En dat een BX133 sneller is dan een VIA Apollo op 133, dat weet iedereen...hij wil toch maar een P2-400 draaien...

Maar stel ik wil upgraden naar een Duron oid in de toekomst, dan gaat dat makkelijker met die Asus P3V4X?
Oud 09-05-2001, 00:52
Verwijderd
heej dystopia,

grappig, ik heb ook een p2 400, ik had ooit een moederbord gekocht voor fl. 35,- (2e hands, lagen er 10 op een stapeltje ) deed het perfect, maar na maanden trouwe dienst en vele berekenigen later voor unreal, brandde die door

dus ik naar de hcc en een nieuw moederbord gekocht, ik zal ff voorlezen;

9VAAV
PII, PIII, Socket 370 & Slot1/Coppermine
Clock generator: 66/100/133/140/150
Geheugen;zelf 192, max. 768
1 2xAGP 4xPCI, 2xISA, 1x AMR (wat dat ook mag zijn)

deze was fl. 225,- als je voor prijs gaat dan is dit wel goedkoop.

weet iemand btw hoe je een pentium2 overclockt? Hij loopt nu op 4x100.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 11:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Seven77 schreef:
heej dystopia,

grappig, ik heb ook een p2 400, ik had ooit een moederbord gekocht voor fl. 35,- (2e hands, lagen er 10 op een stapeltje ) deed het perfect, maar na maanden trouwe dienst en vele berekenigen later voor unreal, brandde die door

dus ik naar de hcc en een nieuw moederbord gekocht, ik zal ff voorlezen;

9VAAV
PII, PIII, Socket 370 & Slot1/Coppermine
Clock generator: 66/100/133/140/150
Geheugen;zelf 192, max. 768
1 2xAGP 4xPCI, 2xISA, 1x AMR (wat dat ook mag zijn)

deze was fl. 225,- als je voor prijs gaat dan is dit wel goedkoop.

weet iemand btw hoe je een pentium2 overclockt? Hij loopt nu op 4x100.
Hmm wat voor een merk is het? Ik vind 300 piek wel een leuk gemiddelde om uit te geven voor zo'n plank

Overclock howto @ http://www.tweakers.net/reviews/1
Oud 09-05-2001, 12:32
21erik1
21erik1 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hoi,

ik heb nu een P2 400 mHz en ik had graag wat tips voor een goed mobo, met argumenten. Hij met minstens 3 PCI slots hebben en verder heb ik niet echt eisen zolang het maar werkt met een P2 400 mHz 128 mB RAM. Eventueel met een leuke koeling erbij omdat de PC 24/7 aan blijft.

Graag ongeveer niet duurder dan 400 piek. Ik koop hem het liefst via internet en onder rembours dus. Ik had ook graag een winkel het goedkoop en snel levert ik ken zelf niet van die winkels. Kan iemand me helpen?

TIA,
Jeroen

volgens mij is het allemaal met jumpers
ik zal ff in het kort uitleggen wat jumpers zijn (proberen uit te leggen dan )
Jumpers bevatten de instellingen van bijvoorbeeld een harde schijf slave/master of een moederbord 2 mhz per mhz. Een jumper is een soort magneetje dat om een aantal gaatjes heen past:

|--- -|--
|--- of --|-

zo ziet het er dan ongveer uit, en bijna iedere combinatie heeft een betekenis
Oud 09-05-2001, 12:35
21erik1
21erik1 is offline
QUOTE]PIE schreef:

Waarom een nieuwe? dus

[/QUOTE]

Hij zegt dat hij niks van JUMPERS afweet, lamer! Noem hem dan niet lui, jij gaat toch ook niet in je brommer zitten rommelen terwijl je niet weet hoe je 'm moet opvoeren? (niet dat ik weet of je n brommer hebt maar als je er een had)
Oud 09-05-2001, 12:45
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dat is dus niet waar.

Mijn Asus P3B-F, en ook alle moederborden na die tijd neem ik aan, zijn jumper-free. Je hoeft op het moederbord maar 1 jumper te verzetten, om bijvoorbeeld FSB te kunnen veranderen in de BIOS. (Om over te kunnen clocken dus)

Citaat:
Jumpers bevatten de instellingen van bijvoorbeeld een harde schijf slave/master of een moederbord 2 mhz per mhz.
Vijf jaar terug misschien wel, dat soort dingen doe je tegenwoordig toch echt allemaal in je BIOS.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 16:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
21erik1 schreef:
ik zal ff in het kort uitleggen wat jumpers zijn (proberen uit te leggen dan )
Jumpers bevatten de instellingen van bijvoorbeeld een harde schijf slave/master of een moederbord 2 mhz per mhz. Een jumper is een soort magneetje dat om een aantal gaatjes heen past:

|--- -|--
|--- of --|-

zo ziet het er dan ongveer uit, en bijna iedere combinatie heeft een betekenis
Ik weet wat zo'n jumper doet hoor. Heb er al vaker een uitgehaald. Een jumper zorgt gewoon voor verbinding en daardoor is er signaal, staat een jumper op de pinnetjes dan is er een '1' en anders een '0'. Kheb in het verleden m'n gefuckte BIOS al vaker moeten flassen. Hmm dit zou eigenlijk best m'n mobo weer kunnen fixen dit heeft hem in het verleden oof gefixed

Anyways, ik snap dus niet zo hoe je dan op kunt voeren enzo. Ik hang ook vast bij die overclock tutorial op pagina 4
Oud 09-05-2001, 19:28
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
De Asus P3V4X is wel ff een stuk goedkoper als de P3B-F!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:33
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Mijn P3V4X draait echt te gek hoor!
Ik heb alle reviews toen bekeken, hier is nog iets: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1199&p=1

Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:34
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
De oplossing is gewoon de VIA 4in1 drivers, weten jullie nog?
Moet je bij elk VIA mobo doen...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 21:14
dystopia
dystopia is offline
OK maar waar kan ik het nu kopen ik ken al die sites niet. Ik wil graag een beetje een betrouwbare winkel die snel levert en niet te duur is het mag wel wat duurder zijn zolang het maar betrouwbaar is en snel aankomt (onder rembours) want ik wil weer teringsnel Linuxen gvdgvdgvd..

Dus een Asus P3B-F of Asus P3V4X.
Oud 09-05-2001, 22:00
dystopia
dystopia is offline
De P3B-F is alleen hier te koop: http://www.tweakers.net/pricewatch/1474

verder kan ik dat ding nergens vinden en daar op die site is hetniet te bestellen
Oud 10-05-2001, 15:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
dystopia schreef:
De P3B-F is alleen hier te koop: http://www.tweakers.net/pricewatch/1474

verder kan ik dat ding nergens vinden en daar op die site is hetniet te bestellen

BAH niet een P3B-F kopuh man, ga lekker voor een van de laatste Slot-1 mobo's: P3V4X
http://www.tweakers.net/pricewatch/2951

271 piek ofzo

Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 16:38
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm wat voor een merk is het? Ik vind 300 piek wel een leuk gemiddelde om uit te geven voor zo'n plank

sorry, maar hij is 'merkloos'
ik gaf je de info zodat je weet hoe de prijzen gem. liggen. Dat ie merkloos is maakt btw niet uit, het gaat vnl. om de soort chipset. *alhoewel sommige merken wel beter zijn dan ander natuurlijk, daar betaal je voor*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 18:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
BAH niet een P3B-F kopuh man, ga lekker voor een van de laatste Slot-1 mobo's: P3V4X
http://www.tweakers.net/pricewatch/2951

271 piek ofzo

Wat heeft dat voor voordelen? Alkleen de prijs? Hij's vast met een rede zo goedkoop..

Nog iets: HEEFT IE EEN SOUNDCARD?!?!?!!?!
Oud 10-05-2001, 18:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Seven77 schreef:
sorry, maar hij is 'merkloos'
Maakt niet uit, mijnes ouwe ook geloof ik

Citaat:
ik gaf je de info zodat je weet hoe de prijzen gem. liggen. Dat ie merkloos is maakt btw niet uit, het gaat vnl. om de soort chipset. *alhoewel sommige merken wel beter zijn dan ander natuurlijk, daar betaal je voor*
Hmmz i see Bedankt voor de info )
Oud 14-05-2001, 15:01
dystopia
dystopia is offline

<dystopia> X-Mailer: Microsoft Outlook CWS, Build 9.0.2416 (9.0.2910.0)
<dystopia> X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
<dystopia> In-Reply-To: <200105101916.PAA13823276@www47.rapidsite.net>
<dystopia> Importance: Normal
<dystopia> Goedendag,
<dystopia> Helaas is het door u bestelde produckt EOL(End Of Life)
<choong> windows tetrinet rockt
<dystopia> Dus niet meer te verkrijgen.
<dystopia> Met vriendelijke groet,
<choong> maarruh koen of dys.. heeft

Oud 14-05-2001, 16:26
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat heeft dat voor voordelen? Alkleen de prijs? Hij's vast met een rede zo goedkoop..

Nog iets: HEEFT IE EEN SOUNDCARD?!?!?!!?!
nee, SLOT1 is verouderd!
Daarom gaat de prijs omlaag!
maar jouw PII is SLOT1!!!
nee geen onboard shitsound... gelukkig, hoef die rotzooi niet, trekt alleen resources
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten