Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 12:03
ysselsteyn
ysselsteyn is offline
Kben op zoek na een nieuwe pc voor op mijn kamer.
Kga er vooral games mee doen en er moet een TV-out op de videokaart zitten want kwil ook films kunnen kijken op de tv.
Kheb geen monitor nodig want kan die van de pc van mijn vader en moeder krijgen 17" Compaq v710
Kwil de pc wel via internet bestellen maar dan moetk wel weten dat een betrouwbare site is.
Zelf bouwen liever niet maar met hulp van een vriend kan ut wel lukken maar liever niet.
Het liefst een AMD want die zijn makkelijk over te klokken zei die zelfde vriend tegen mij. Er moet ook Dolby Surround 5.1 bij zitten want dat vind ik wel relax alsk film kijken of aant gamen ben kank tenminste horen van welke kant ze aan komen lopen (bij een shooter)
Kheb een budget van 800 misschien 900 euro

Zou iemand mij een mooi systeempje kun aansmeren (met site aub als die er is)

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 12:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 13:32
Methuselah
Methuselah is offline
AMD64 3000+ Boxed: €175 ongeveer
Asrock K8S8X MoBo: €70 ongeveer
512MB DDR400 geheugen: €100 ongeveer
160GB Harde schijf [insert merk]: €90 ongeveer
Radeon 9800Pro: €200 nieuw ongeveer
Case met 350Watt voeding: €80 ongeveer (Antec, Aopen, ...)
DVD-rewriter: €75 (NEC 2510 is goed )
Keyboard, muis: €30 ofzo

Enige probleem: boxen, wat voor moet je hebben?

Btw: er zullen wel anderen zijn (Enlightenment, nare man) die meer info kunnen geven en meer gedetailleerd. Gebruik ook eens de zoekfunctie, zat mensen die onlangs hetzelfde vroegen als jou ongeveer.
Oud 24-09-2004, 13:34
Methuselah
Methuselah is offline
Hier bvb: *klik*
Oud 24-09-2004, 13:38
Verwijderd
Nouja, zo'n systeempje is eigenlijk al prima, hoewel je van dat ASRock-bord geen wonderen moet verwachten. Het is goedkoop, maar nadat ik de prestaties en algemene 'feel' van dat bordje heb vergeleken met die van een MSI K8N Neo Platinum, wil ik nooit meer anders.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:40
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2004 @ 14:38 :
Nouja, zo'n systeempje is eigenlijk al prima, hoewel je van dat ASRock-bord geen wonderen moet verwachten. Het is goedkoop, maar nadat ik de prestaties en algemene 'feel' van dat bordje heb vergeleken met die van een MSI K8N Neo Platinum, wil ik nooit meer anders.
Ik heb 't en eigenlijk ben ik er wel content van, zit 'n ethernetaansluiting op dus heb geen extra ethernetkaart nodig en voor de rest is't enige nadeel dat 't maar twee RAM-slots heeft en dus maar maximaal tot 2GB ondersteunt...
Oud 24-09-2004, 13:44
Verwijderd
Tsja, als je niet zulke hoge eisen stelt. Mijn broer heeft die K8N Neo Platinum, echt een geweldig bord. On-board gigabit ethernet, 7.1 geluid, coax digitaal- en optisch out, 8 keer USB2.0, SATA-RAID (0, 1, 0+1), 2x IEEE 1394 etc etc.

Heb ook 'ns zo'n ASRock-bordje meegemaakt, maar daar hangt toch altijd een beetje zo'n 'budgetluchtje' omheen. En dan computer ik gewoon niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2004 @ 14:44 :
Tsja, als je niet zulke hoge eisen stelt. Mijn broer heeft die K8N Neo Platinum, echt een geweldig bord. On-board gigabit ethernet, 7.1 geluid, coax digitaal- en optisch out, 8 keer USB2.0, SATA-RAID (0, 1, 0+1), 2x IEEE 1394 etc etc.

Heb ook 'ns zo'n ASRock-bordje meegemaakt, maar daar hangt toch altijd een beetje zo'n 'budgetluchtje' omheen. En dan computer ik gewoon niet lekker.
Hier zit 10/100Mbit ethernet op, minstens 5.1 (denk ook 7.1, maar ben niet zeker) geluid op, 8USB2.0 poorten, SATA-RAID ook maar die andere dingen: don't know, and actually don't care, want die dingen gebruik ik toch nooit. Voor iemand die gewoon games speelt met z'n pc en voor de rest er niet veel mee doet, is zoiets imho perfect: goedkoop, degelijk en zonder teveel poespas.
Oud 24-09-2004, 15:29
Verwijderd
Het is gewoon elcheapo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:29
Verwijderd
Ga voor de A7N8X Delux echt een super moederbord!

4000MHz FSB
APG Pro/8X
Dualchannel DDR400
Dual Lan
Serial ATA
Soundstorm/Dolby Digital
IEEE 1394
6 USB 2.0

Dat geluid is echt super goed, betere dan sommige kaartjes, ik mag zeker niet klagen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 22:11
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2004 @ 16:29 :
Het is gewoon elcheapo.
Goedkoop, what I said.
Oud 24-09-2004, 22:48
Jolt
Jolt is offline
Tss

'Goedkoop', nederlanders altijd wat duurders

Naja Msi is wel oke, Asus ook.

Ligt eraan wat de ts belangrijk vindt, Usb poorten, sound onboard, firewire,ect.
Oud 25-09-2004, 01:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 24-09-2004 @ 14:40 :
Ik heb 't en eigenlijk ben ik er wel content van, zit 'n ethernetaansluiting op dus heb geen extra ethernetkaart nodig en voor de rest is't enige nadeel dat 't maar twee RAM-slots heeft en dus maar maximaal tot 2GB ondersteunt...
Dat geldt ook voor de MSI K8T Neo hoor.

Je kan alleen de 3e bank gebruiken op DDR/333 snelheid. 2 banken is de max voor DDR/400 non-registered. Dus beter dan gewoon 2 banken erop zetten, die 3e heb je toch niets aan. Bovendien vind ik 1.5GB (3x512MB) een beetje overdreven.
Oud 25-09-2004, 01:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2004 @ 14:44 :
Gigabit Ethernet is leuk mits je ook een 115 euro kostende Gigabit switch hebt.
SP-DIF is ook leuk, mits je ook dure audiohardware hebt die daar gebruik van maakt. Zelfde geldt voor 7.1 geluid, 5.1 is nog steeds het beste verkrijgbaar en het meest logische voor mijn gevoel.
FireWire is ook 'uit', alleen digi videocams gebruiken dit nog echt, en misschien een (oude?) Ipod zonder USB2 aansluiting.
Wel nuttig zijn de 8 USB 2.0 sloten en SATA RAID, die de Asrock plank dan ook heeft. Verder hebben duurdere planken vaan betere overclockopties, alhoewel de K8S8X al vrij redelijk uitgebreide overclock opties heeft.

Al met al zie ik niet wat het prijsverschil van 50 euro rechtvaardigt om een duurdere MSI of Asus plank te kopen. Wellicht gaat het meer om een psychologische mening dan om een objectieve, technische beoordeling.
Citaat:
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2004 @ 16:29 :
Het is gewoon elcheapo.
Weinig genuanceerde uitspraken, om diezelfde reden zou je AMD ook als "el cheapo" kunnen bestempelen. Goedkoop betekent niet automatisch slecht of zelfs minder. Een Duron Applebred 1.6 @ 2.0GHz met 200MHz FSB voor 39 euro geeft flink wat schoppen aan voorheen midrange processors die mensen voor 300 euro kochten. Aldus hier: goedkoop betekent niet automatisch slecht.

Hetzelfde geldt voor Asrock en SiS. SiS chipsets zijn favoriet, over de 'meeste bang for your buck' gesproken. SiS 755 presteert ook beter dan die VIA chipset (VIA KT800), en sowieso koop ik geen VIA meer door de slechte reputatie qua bugs. SiS is rotsstabiel en zeer gunstig geprijst. En het Asrock moederbord verpakt dat in een leuk mobo zonder overbodige extra's die 98% van de mensen toch niet gebruiken. Als je zaken als Gbit Ethernet, Firewire en SP-DIF op dit moment gebruikt, kan ik nog wel inkomen dat je deze ook wilt op een nieuw mobo. Maar anders zie ik echt geen reden om 50 euro meer uit te geven. Zonde van je geld, en nog langzamer ook. Kun je hoop leuke dingen mee doen.

Heb je zelf ooit wel eens met een Asrock K8S8X gewerkt?

Ohja review: http://www.ocworkbench.com/2004/asro...8x/k8s8x-8.htm
Oud 25-09-2004, 12:47
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik wel. Zeer tevreden over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten