Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 18:24
Verwijderd
Je ogen boren in mijn ziel
bewonderen mijn gedachten
Je lippen overdonderen mij
met je zoete krachten
Je vingers raken mij licht aan
verkennen zacht mijn huid

Dan is het moment gekomen
dat onze lichamen samen smelten
en wij samen..........verder dromen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 19:40
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
die andere van jou vond ik mooier...
toch is het gevoel wat er uit komt mooi
Oud 12-12-2002, 15:52
murwari
murwari is offline
Citaat:
Jantien87 schreef:
Je ogen boren in mijn ziel
bewonderen mijn gedachten

Je lippen overdonderen mij
met je zoete krachten

Je vingers raken mij licht aan
verkennen zacht mijn huid

Dan is het moment gekomen
dat onze lichamen samen smelten
en wij samen..........verder dromen
Zie je dat ik een regel heb aangeduid? Het ritme loopt daar niet zo lekker vind ik. Dit komt denk ik om dat deze regel voorafgegaan is door een paar van regels waar al een leuk ritme in kwam en dan zou ik het persoonlijk mooier vinden als je dat ritme kan aanhouden bij het maken van volgende paren (regels).
Dat is dan ook zo bij de vijde en de zesde regel..

Ik vind het persoonlijker ook mooier wanneer een aantal regels de zelfde beeldende stijl hebben. Je spreek in je eerste twee regels over wat de ogen doen en wat ze voor jou doen. In je volgende twee regels ga je echter een andere beeldende stijl aannemen zeg maar.. je zegt daar wat over de lippen en wat zij hebben (je betrekt niet meer het feit in die regels wat zijn lippen voor jou betekenen).. Begrijp je wat ik bedoel?

Het is niet aanvallend ofzo bedoeld hoor Het zijn gewoon enkele dingen die in gedachten opkwamen bij het lezen van je gedicht. Je titel 'klein gedichtje' sprak me op een uitnodigende manier aan, en zo krijg ik al vanaf de titel een min of meer warme gloed van gevoel door mij (bij de titel minimaal ).. Maar je gedichtje houdt die sfeer wel goed staande
Oud 12-12-2002, 16:13
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
murwari schreef:
Zie je dat ik een regel heb aangeduid? Het ritme loopt daar niet zo lekker vind ik. Dit komt denk ik om dat deze regel voorafgegaan is door een paar van regels waar al een leuk ritme in kwam en dan zou ik het persoonlijk mooier vinden als je dat ritme kan aanhouden bij het maken van volgende paren (regels).
Dat is dan ook zo bij de vijde en de zesde regel..

Ik vind het persoonlijker ook mooier wanneer een aantal regels de zelfde beeldende stijl hebben. Je spreek in je eerste twee regels over wat de ogen doen en wat ze voor jou doen. In je volgende twee regels ga je echter een andere beeldende stijl aannemen zeg maar.. je zegt daar wat over de lippen en wat zij hebben (je betrekt niet meer het feit in die regels wat zijn lippen voor jou betekenen).. Begrijp je wat ik bedoel?

Het is niet aanvallend ofzo bedoeld hoor Het zijn gewoon enkele dingen die in gedachten opkwamen bij het lezen van je gedicht. Je titel 'klein gedichtje' sprak me op een uitnodigende manier aan, en zo krijg ik al vanaf de titel een min of meer warme gloed van gevoel door mij (bij de titel minimaal ).. Maar je gedichtje houdt die sfeer wel goed staande
mmm, vertel mij eens als DoP baas wat voor metrum (ritme) dit gedicht bevat?
ik heb namelijk sterk de neiging te denken dat je nu een kritische noot plaatst, omdat je forumbaas bent en dat van je verwacht wordt.
Oud 12-12-2002, 16:53
murwari
murwari is offline
Citaat:
Mad Ruda schreef:
mmm, vertel mij eens als DoP baas wat voor metrum (ritme) dit gedicht bevat?
ik heb namelijk sterk de neiging te denken dat je nu een kritische noot plaatst, omdat je forumbaas bent en dat van je verwacht wordt.
Ik geef een reply op een gedicht op dezelfde manier dan wanneer ik dit deed toen ik geen DoP-baas was... Ik heb gezegd wat me opviel en/of wat ik dacht toen het gedicht me las... Ik heb verder geen zware verplichtingen met betrekking tot dit topic. En als je opmerkingen of kritiek zoals deze hebt kan dat graag via e-mail, Msn, ICQ of we hebben nog een forum zoals Feedback... Het gaat hier om het gedicht en niet over mijn reply op het gedicht en al zeker niet om de dingen die van mij verwacht worden... Of heb ik het nu volledig mis?
Reageren

Regels voor berichten