Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2001, 12:24
pseudoniem
pseudoniem is offline
Betekent het dat ik een nieuwe moet kopen??

Hij kan namelijk geen cd's meer openen, ik heb het nog niet met een DVD uitgeprobeerd omdat ik er geen heb, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dan wel opeens op toeren kan komen.

heeft iemand tips??
voordat ik 'm eruit sloop en hem zelf ga proberen te repareren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2001, 12:32
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
ruil dat ding gewoon in
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 12:54
pseudoniem
pseudoniem is offline
Dat is vaag...
Audio CD kan hij wel gewoon lezen!

Maar euhm... 'T is zo'n Albert Hein computer... dus ik zou niet weten waar ik 'm in zou kunnen ruilen, als ze dat al accepteren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 13:19
Verwijderd
Probeer gewoon een keer zo'n schoonmaak CD te gebruiken. Vaak kan de laserkop het spoor niet volgen waardoor de CD heel vaak weer vanuit stopstand moet beginnen, of soms zelfs helemaal niet op toeren komt. Bij audio-CD's speelt dat probleem niet omdat die immers toch maar op enkelvoudige snelheid worden afgespeeld. Die CD's kun je bij elke HiFi- of platenzaak kopen voor een tientje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 13:29
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
nare man schreef:
Probeer gewoon een keer zo'n schoonmaak CD te gebruiken. Vaak kan de laserkop het spoor niet volgen waardoor de CD heel vaak weer vanuit stopstand moet beginnen, of soms zelfs helemaal niet op toeren komt. Bij audio-CD's speelt dat probleem niet omdat die immers toch maar op enkelvoudige snelheid worden afgespeeld. Die CD's kun je bij elke HiFi- of platenzaak kopen voor een tientje ofzo.

Oké heel erg bedankt... Het klinkt inderdaad alsof hij af en toe gewoon kwijt is waar hij was...want dan begint hij weer helemaal bij 0 toeren...
En dat met audio klinkt ook wel logisch
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 18:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

daar komt bij dat audio, vergeleken met andere data, bijzonder spartaans op CD wordt geknald.. veel makkelijker leesbaar voor CD-ROM stations..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
daar komt bij dat audio, vergeleken met andere data, bijzonder spartaans op CD wordt geknald.. veel makkelijker leesbaar voor CD-ROM stations..
Precies. Als er een onleesbare sector op een audio-CD zit, zal die gewoon niet of maar ten dele gelezen worden zodat de kwaliteit verminderd (wat je natuurlijk niet hoort, er worden per seconde ruim 1,4 miljoen bits gelezen bij audio).

Als er beschadigingen zitten in op een CD-ROM is dat veel erger. Een programma moet immers 100% perfect zijn omdat het anders niet opstart of vastloopt.

Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 20:47
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies. Als er een onleesbare sector op een audio-CD zit, zal die gewoon niet of maar ten dele gelezen worden zodat de kwaliteit verminderd (wat je natuurlijk niet hoort, er worden per seconde ruim 1,4 miljoen bits gelezen bij audio).

Als er beschadigingen zitten in op een CD-ROM is dat veel erger. Een programma moet immers 100% perfect zijn omdat het anders niet opstart of vastloopt.

en jouw sign. komt uit jiskefet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten