Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2001, 22:47
pseudoniem
pseudoniem is offline
Ik weet toch echt zeker dat onze eerste computer, waarvoor wij 75 km moesten rijden omdat er maar 1 applecenter in de "buurt" was waar je computers kon kopen, geen harde schijf had en dat wij, als we spelletjes speelden, steeds de vraag kregen "please insert disc 2".

Iemand in mijn klas vond dit een heel vaag verhaal. 'T is een beetje kut want die computer hebben we niet meer, de rest van de computers die we gehad hebben staan nog allemaal op zolder...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2001, 23:11
RekZ
RekZ is offline
Zal wel... ik kan me nog wel herinneren dat ik een heel oud ding van philips had waar je kleine bandjes in moest proppen.... en daar kan ik ook nix van een harde schijf herinneren, maar dat is al zooo lang geleden
Oud 19-05-2001, 23:18
cmoi
cmoi is offline
klopt in het begin waren een computer zonder harde schijf (of een uitneembare harde schijf)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 11:37
Verwijderd
ik heb vroeger ook een poos met m'n AT gespeeld zonder schijf.. gewoon 302148 bootdiskettes met daarop wat data.. gaat prima hoor.. alleen de comspec is een beetje tijdrovend (en storend)..

dus dat kan heel goed..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 11:54
Tofke_H
Tofke_H is offline
mijn eerst PC had dat ook.
Oud 22-05-2001, 12:13
Verwijderd
Ik kan me niet herinneren ooit een PC zonder harde schijf te hebben gehad...we hebben altijd redelijk geavanceerde computers thuis gehad. Ik herinner me nog dat mijn pa thuiskwam met een IBM PC (The Original) met Intel 8086 processor, 640kb RAM, monochroon/amber beeldscherm en een 10mb harddisk...zo'n ongelovelijk stoer ding vonden we dat, want ik was toentertijd gewend om met die verrotte MSX/Commodore cassettedingen te spelen bij vrienden...

------------------
Ja, lafjes tegenaan hangen is dus níet neuken, ja! <<s.com studentenraad - één lid en groeiende! )>> *N.S.V. Carolus Magnus*

[Dit bericht is aangepast door nare man (22-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 19:31
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan me niet herinneren ooit een PC zonder harde schijf te hebben gehad...we hebben altijd redelijk geavanceerde computers thuis gehad. Ik herinner me nog dat mijn pa thuiskwam met een IBM PC (The Original) met Intel 8086 processor, 640kb RAM, monochroon/amber beeldscherm en een 10mb harddisk...zo'n ongelovelijk stoer ding vonden we dat, want ik was toentertijd gewend om met die verrotte MSX/Commodore cassettedingen te spelen bij vrienden...

Wij hebben ook een IBM gehad... Dat was toen echt een enorme investering...iets van 15.000 gulden heb ik wel eens gehoord

Maar de verkoper beweerde dat hij wel 30 jaar meeging

Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 21:14
The Iceman
The Iceman is offline
Ik had vroeger een Amiga 1200, die kwam ook zonder harde schijf. Was wel lachen als je je tekstverwerker moest opstarten met 5 diskettes. Later heb ik er toch maar 1tje in laten steken
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 21:27
pseudoniem
pseudoniem is offline
Ja wij hadden vroeg zo'n immens grafisch golfspelletje...
het duurde dan ook 30 minuten om zo'n level te laden.
Serieus boompje voor boompje werden geplaatst en dan ook heel schokkerig laagje voor laagje werd zo'n boom opgebouwd...

Superspel was het!!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 23:18
Verwijderd
Citaat:
pseudoniem schreef:
Maar de verkoper beweerde dat hij wel 30 jaar meeging
"640k ought to be enough for everybody"

- Bill Gates, 1988

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren