Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2001, 17:44
miss x
miss x is offline
ik heb momenteel een pre-paid telefoon maar wil nu een met abonnement . maar wat is volgens jullie het beste abonnement en waarom ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2001, 21:20
Verwijderd
Dat is onmogelijk om te zeggen, dat moet je helemaal zelf bepalen...als jij niet zoveel belt is het gewoon handiger om zo'n belbundel met bijvoorbeeld 60 of 120 minuten te nemen (vaak zit bij zo'n bundel ook een aantal "gratis" sms'jes). Die kosten geloof ik rond de 30 piek per maand voor 60 belminuten en 45 voor 120 minuten.

Als je weinig tot niet zelf belt is het veel handiger om gewoon een prepaid telefoon te houden. Je moet gewoon kijken hoeveel beltegoed jij per maand verbelt/ver-smst. Dan kijk je wat voor belbundel je voor dat geld kunt krijgen. Bijvoorbeeld 60 gulden per maand voor al je prepay-tikken en sms'jes. Dan neem je een 180-minuten belbundel. Dan kun je meer bellen en sms'en voor hetzelfde geld.

Je moet er wel rekening mee houden dat je bij een goedkopere belbundel vaak wel meer voor het toestel zelf betaalt.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 13:36
Dutchian
Dutchian is offline
Geld het hierboven ook voor naar het buitenland te bellen??? is dan 1 belminuut dan ook gewoon 1 belminuut, of je kan je helemaal niet naar het buitenland bellen?

Iemand zei tegen mij dat je 18+ moest zijn om een abbo of te sluiten, is dat waar?
Oud 22-05-2001, 14:27
STRieKeR
STRieKeR is offline
Hoi

IK HEB VOOR JOU DE OPLOSSING.

Ga naar www.gsmweb.nl en bestel een abb.

Een andere oplossing is net zoals ik heb gedaan, je telefoon sim-lock vrij laten maken.
Dit kan al voor een paar tientjes.
En daarna alleen een kaart bestellen.
(w3.gsmweb.nl)
JE BELT DAN BIJNA GRATIS, ZOLANG JE NIET BOVEN DE 45 gld in de maand komt.

Groet
Oud 22-05-2001, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Geld het hierboven ook voor naar het buitenland te bellen??? is dan 1 belminuut dan ook gewoon 1 belminuut, of je kan je helemaal niet naar het buitenland bellen?
Ik neem aan dat naar/vanuit het buitenland bellen meer belminuten kost per "gesproken" minuut dan gewoon binnenlands telefoneren.

Citaat:
Iemand zei tegen mij dat je 18+ moest zijn om een abbo of te sluiten, is dat waar?
Nee. Je moet vaak wel een recent loonstrookje meenemen, maar van een leeftijdsgrens heb ik nog nooit gehoord.

Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 17:03
Verwijderd
Misschien moet je toch wel 18 zijn hoor. Ik stond laatst in de belcompany en daar werd een jongen toch gevraagd om zijn pa de volgende keer mee te nemen. Misschien had dit een andere reden, maar ok.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2001, 20:12
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Citaat:
PIE schreef:
Misschien moet je toch wel 18 zijn hoor. Ik stond laatst in de belcompany en daar werd een jongen toch gevraagd om zijn pa de volgende keer mee te nemen. Misschien had dit een andere reden, maar ok.

Je moet i.d.d. 18 zijn om een abo af te kunnen sluiten.

Over die belminuten in het buitenland nog even dit: Dutchtone is de enige die "buitenland gebruik" van de belbundel afhaalt. Hoeveel minuten een "buitenlandse minuut" kost valt niet te zeggen, hangt van het land af. Dutchtone is trouwens ook de enige die SMS-jes van de belbundel afhaalt. (1 SMS-je = 1 belminuut naar mobiel = 2 belminuten naar vast net).

Alle andere providers rekenen brengen SMS en buitenlandgebruik apart in rekening bovenop de kosten van de belbundel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2001, 10:16
Verwijderd
Ik snap echt niet hoe jullie erbij komen dat je 18 moet zijn om een abonnement af te mogen sluiten. Een vriend van me is 15 en heeft ook een abonnement (KPN) afgesloten. Hij moest zich wel legitimeren, dus ze wisten bij T for Telecom echt wel dat hij 15 was. En zo ken ik zoveel voorbeelden van minderjarigen die een abo afgesloten hebben.

Ik zie namelijk ook nergens in die folders staan dat je 18 moet zijn (wel dat er gevraagd kan worden om een recent loonstrookje)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2001, 10:58
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Bij Ben, Dutchtone en Debitel moet je toch echt 18 zijn om een abo af te sluiten (ik ga ervan uit dat KPN en Telfort die grens ook hanteren, maar ik heb voor die netwerken nog nooit minderjarige klanten gehad). Hoe ik daarbij kom ?? Misschien omdat dit in de dealer-instructies van die Providers staat.

En hoe T for Telecom het voor elkaar krijgt om voor 15 jarigen een abo af te sluiten, geen id, maar het lijkt me sterk, als ik nl. een aanvraag doe voor een minderjarige krijg ik nl. altijd een afwijzing.

Dat het nergens in folders staat dat je 18 moet zijn ..... ach er staan wel meer dingen niet in. Je moet voor een aanvraag ook een vaste woon en verblijfplaats hebben, of iig een post-adres, maar dat staat toch ook nergens in de folders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten