Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2008, 17:43
Verwijderd
Hoi,

Ik heb al een jaar een abonnement op het tijdschrift 'Mixed' van aboland.nl . Nu wou ik dit onlangs opzeggen, en dit heb ik gedaan via de site, op 9 oktober. Deze week heb ik echter een betalingsherinnering ontvangen. Ik heb vervolgens een mailtje gestuurd waarin ik vroeg of er een vergissing gebeurd is, en als antwoord kreeg ik het volgende:

Citaat:
We hebben uw opzegging van 9 oktober ontvangen en verwerkt. Het is echter zo dat er een opzeggingstermijn is van 8 weken voordat uw abonnement afloopt.

Uw abonnement is in oktober opnieuw ingegaan. De opzegging die we van u ontvangen hebben, is te laat binnengekomen. Deze had uiterlijk 1 augustus bij ons binnen moeten zijn.

U heeft daarom een nieuwe factuur ontvangen. Deze dient u nog te betalen. Het abonnement loopt af per september 2009.

We hopen dat u zo voldoende geïnformeerd bent.

Met vriendelijke groet,
Abonnementenland
Ik heb voor zover ik weet nooit iets gelezen over automatische verlenging van tijdschriften, of deze beperking in tijd om het abonnement op te zeggen. Wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2008, 18:04
Verwijderd
Hoort in de Algemene Voorwaarden bij je contract (=abonnement) volgens mij. Als je die niet hebt gekregen dan maak je volgens mij wel redelijk kans om er onder uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Hoort in de Algemene Voorwaarden bij je contract (=abonnement) volgens mij. Als je die niet hebt gekregen dan maak je volgens mij wel redelijk kans om er onder uit te komen.
Ik heb een abonnement via internet genomen. Misschien belangrijk: ik woon in België, maar dit abonnement is dus bij een Nederlandse uitgever.
In elk geval vind ik in de Algemene voorwaarden hierover niets terug: http://www.aboland.nl/webpagina.asp?...&subrubriek=21 ..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 18:37
Verwijderd
Op deze blz staat dat je een opzegtermijn hebt van 8 weken. Ik neem aan dat ze deze termijn hanteren voor elk blad dat ze uitgeven...
http://www.aboland.nl/webwinkel/?hoo...&subrubriek=15
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 18:47
justhanna
justhanna is offline
Ik denk dat je geen voet hebt om op te staan hierin. Beetje jammer dat je zelf al een mail hebt gestuurd dat je wilde opzeggen.

Ik heb namelijk ook wel eens gehad, dat er na een jaar weer opnieuw geld werd afgeschreven en ik weer dus voor een jaar lid zou zijn. Ik was helemaal vergeten dat ik op had moeten zeggen. Vervolgens heb ik een email gestuurd waarin ik aangaf dat ik had begrepen dat mijn abbonnement een actie was (dat was het ook), en dat deze automatisch na een jaar zou worden stopgezet. Vervolgens heb ik toen mijn geld wel weer teruggestort gekregen.
Oud 05-12-2008, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Op deze blz staat dat je een opzegtermijn hebt van 8 weken. Ik neem aan dat ze deze termijn hanteren voor elk blad dat ze uitgeven...
http://www.aboland.nl/webwinkel/?hoo...&subrubriek=15
Ik zie dat niet staat op de site die je hebt doorgegeven.. waar staat het juist?

En ik ben nog eens gaan kijken naar de procedure die ik gevolgd heb om het abonnement te nemen: via deze pagina: http://www.aboland.nl/contact/formul...p?magazine=421, en daar is ook geen enkele verwijzing naar algemene voorwaarden te vinden waar iets over opzegtermijn zou staan.. Ik kan dus concluderen dat ik op geen enkele manier iets kon weten over een opzegtermijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 09:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Heb je al eens aan aboland gevraagd waar dan staat dat er een opzegtermijn is van 8 weken? Want ik kan het ook zo snel niet vinden. En voor zover ik kan zien staat er bij het afsluiten ook nergens de mededeling dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

Ik zou dus even nog niets betalen, en hun vragen aan te tonen dat jij akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden waarin staat dat er een opzegtermijn van 8 weken is.

(overigens zag ik bij alle actie-abonnementen wel staan dat het een abonnement voor onbepaalde tijd is)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 10:16
Verwijderd
Dat was ik inderdaad al van plan, maar ik wou nog even wachten en mijn antwoord goed funderen, met jullie reacties maar kga nu een mailtje sturen!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 11:54
Verwijderd
Helaas, de informatie over het opzeggen staat blijkbaar in de colofon van het tijdschrift zelf. Stom dat ik daar niet gekeken heb, want ik heb het geld er echt niet voor.

TK dus: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1729902
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 16:06
Ivo
Ivo is offline
Is de colofon hiervoor wel de geschikte plaats?
Op het moment dat je akkoord gaat met het abonnement heb je doorgaans nog niet het eerste exemplaar in huis, en kun je dus nooit met deze voorwaarde akkoord zijn gegaan omdat je die op dat moment niet had kunnen lezen.

Laat ze maar tonen dat jij op de hoogte en akkoord was (of in elk geval had moeten zijn) met deze voorwaarde VOORDAT je het abonnement hebt genomen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 17:04
Lente
Lente is offline
raar dat je dan weer aan een jaarabonnement vastzit. met een opzegtermijn van 8 weken zou je er toch in principe over 2 maanden vanaf kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
raar dat je dan weer aan een jaarabonnement vastzit. met een opzegtermijn van 8 weken zou je er toch in principe over 2 maanden vanaf kunnen zijn
Zo raar is het niet, dat is echt heel gangbaar. (En vreselijk irritant wanneer je echt uitgekeken bent op een tijdschrift maar nét te laat heb opgezegd, zit je er weer een jaar aan vast.)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Is de colofon hiervoor wel de geschikte plaats?
Op het moment dat je akkoord gaat met het abonnement heb je doorgaans nog niet het eerste exemplaar in huis, en kun je dus nooit met deze voorwaarde akkoord zijn gegaan omdat je die op dat moment niet had kunnen lezen.

Laat ze maar tonen dat jij op de hoogte en akkoord was (of in elk geval had moeten zijn) met deze voorwaarde VOORDAT je het abonnement hebt genomen.
Je hebt gelijk, maar zo wordt het echt een principekwestie. Ik kon het immers wel gelezen hebben afgelopen jaar, en ook toen ik besliste om op te zeggen. Ik vraag me af of het veel nut heeft om dit te gaan rekken door middel van nog meer vragen. Het lijkt me niet dat ze zullen inbinden en zeggen dat ik het niet moet betalen om deze reden..
Al kunnen ze op zich niet veel doen, ik woon immers in België, toch?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 00:41
Lente
Lente is offline
Citaat:
Zo raar is het niet, dat is echt heel gangbaar. (En vreselijk irritant wanneer je echt uitgekeken bent op een tijdschrift maar nét te laat heb opgezegd, zit je er weer een jaar aan vast.)
ik weet dat het zo gaat, ik bedoel meer dat blabla nou ja, ik vind het stom
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 18:38
Verwijderd
stilzwijgend verlengen dus...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Helaas, de informatie over het opzeggen staat blijkbaar in de colofon van het tijdschrift zelf. Stom dat ik daar niet gekeken heb, want ik heb het geld er echt niet voor.

TK dus: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1729902
Dat doet er niet toe, informatie over opzeggen dient bij het afsluiten van de overeenkomst beschikbaar te zijn. Indien dan niet bekend is dat de overeenkomst stilzwijgend verlengd wordt, mag deze niet verlengd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 09:47
Ndimension
Ndimension is offline
Gewoon niet betalen.

Zoals gezegd, op het moment van het sluiten van de overeenkomst had je moeten weten dat de overeenkomst stilzwijgend verlengd zou worden. Je bent hier op geen enkele manier voor in de gelegenheid gesteld. Neem anders eens contact op met de geschillencommissie.
Reageren

Regels voor berichten