Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Misschien ontkenningsfase, misschien is het nog niet helemaal doorgedrongen. Maar voel jezelf niet schuldig ofzo! iedereen verwerkt dingen op zn eigen manier. Laat alles gewoon over je heen komen, jezelf zorgen maken over gevoelens die je wel of niet hebt maakt alles alleen maar ingewikkelder. Doe de dingen op je eigen manier, en sterkte ermee!
|
Je oom..?
Gecondoleerd.. ![]() Als je wel zou kunnen huilen als je er met iemand over praat, denk ik dat je toch wel verdriet oid hebt. Misschien dringt het nog niet goed tot je door, dat t pas later echt doordringt? Ben 't met Leonoor eens, probeer er wel over te praten.. Als je wil, je kan bij mij wel terecht hè? Ben alleen ziek, dus zo vaak zal ik niet online zijn.. ![]() Liefs.. *dikke knuffel*
|
![]() |
Had ik ook, maar ik verwerk zulke dingen dan ook liever op m'n eigen manier. Wil ook niet alle aandacht op mij gericht hebben en meer op de achtergrond blijven. Je moet gewoon doen waarbij je jezelf het beste voelt. Iedereen verwerkt gebeurtenissen op z'n eigen manier, dus zoek gewoon je eigen manier.
Sterkte ermee
|
ik denk dat zoiets tijd nodig heeft om door te dringen. heb ik bij veel mensen gezien. het is even onecht... zo'n verwerkingsproces loopt nu eenmaal op basis van hoe jij in elkaar zit. en het vergt tijd, bij iedereen.
|
![]() |
hmm..ik heb ook iets dergelijks meegemaakt, geen sterfgeval, maar wel iemand verloren, bij de scheiding van mijn ouders, ging ik bij mijn moeder wonen, ik had (en heb) geen enkel gevoel voor mijn vader, geen liefde, geen affectie, zelfs geen haat (al had hij behoorlijke foute dingen gedaan). Dat is allemaal nu wel iets van 3 jaar geleden, maar ik heb nog steeds geen gevoel voor hem...ik weet ook niet waarom...
|
Toen een jongen uit m'n klas overleed, die ik niet heel goed kende, maar toch af en toe wel contact mee had, heb ik ook helemaal niet gehuild. Ik vond het wel verschrikkelijk natuurlijk, maar kon gewoon niet huilen. Daar voelde ik me ook niet goed over, want het leek zo net alsof het me niks deed, wat wel zo was. Tijdens de rouwdienst op school voelde ik ook niks, alleen toen zijn vriendin en een hele goede vriend van hem zijn lievelingslied zongen. Maar toen was het meer omdat ik het zo erg voor hen vond. Ja, ik weet ook niet hoe het komt, maar ik denk dat je niet perse hoeft te huilen om te uiten dat je iets erg vindt of een erge gebeurtenis te verwerken. Ieder z'n eigen manier.
|
![]() |
|
tijd om door te dringen?
misschien tijd voor omgeving om ander zover te krijgen dat hij erover in gaat zitten? (niet echt opzettelijk) als je zegt dat je niks voelt en wel begint te huilen als je met iemand erover praat dan is dat volgens mij gewoon de geconditioneerde huil-reactie bij een bepaald 'droefheids'-niveau van de conversatie. Deze reactie is bij vrouwen volgens mij veel sterker ingeconditioneerd (omgeving zegt: vrouwen zijn veel emotioneler en dan worden ze dat (self-fulfilling prophecy)), mannen moeten volgens mij intern verdrietig worden en een soort mislukte onderdrukkingsshow doen. Is het normaal? - nee het is normaal dat je je hele verdere leven een lidteken draagt van die gebeurtenis. Als je jong bent is die sociale 'verborgen' doctrine nog niet zover ingeconditioneerd dus dan moet het nog later komen. Daarom zeggen mensen ook 'komt later keihard terug' omdat pas op dat tijdstip is ingeconditioneerd dat het erg is + hoe erg het wel niet is dat ze er nu pas mee zitten. Ik zou adviseren om in ieder geval op dit punt van normaal af te wijken. (is wel moeilijk) Wellicht denk je gewoon (wat volgens mij correcte idee is) dat die persoon dood is en dat het jammer is maar gewoon zo is. Gewoon als gegeven... persoon = dood. Verder niks, lijkt mij normaal. Dit zegt niet dat je er blij mee bent of dat het je echt weinig kan schelen maar intern maak je er gewoon niet zo'n probleem van (omdat je daar toch niks mee bereikt?). Ik zou gewoon normaal doorleven en niet te veel aantrekken van wat andere mensen van je lijken te verwachten, rationaliseer alles wat wel doorkomt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Alles kwijt Saarah | 4 | 30-03-2005 16:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal. Vlooienband | 20 | 18-01-2003 03:02 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |