Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 16:13
love is life
love is life is offline
Op een avond op een fuif… Zij wist nog niet wat er ging gebeuren. Zij had de hele avond pret en dronk alcohol naar hartelust. Hij wist ook nog niet wat er ging gebeuren. Hij had verdriet en dronk en dronk en dronk … Toen kwamen Hij en Zij elkaar tegen en raakten aan de praat. Hij vertelde dat hij verdriet had en dat hij een meisje had gekust maar dat hij er spijt van had. Ineens draaide de DJ een slow en hij en zij begonnen samen te slowen. Hij maakte de opmerking dat hij ervan verwondert was dat ze op het ritme bleven dansen. Plotseling stonden hij en zij te kussen. Zij liett hij even alleen om bij haar vrienden te gaan en haar avontuur met hem te vertellen. Ze zeiden dat ze blij waren voor haar. Zij ging terug naar hem, hij stond te praten met een vriend. Zij pakte hem vast en zijn vriend verdween. Hij moest haar iets kwijt. Hij vertelde wat hij allemaal voelde en hoe hij het allemaal voor ogen zag, zij zei dat ze hem begreep. Hij zei dat hij haar de volgende dag iets ging laten weten, maar voor haar was het duidelijk en ze wist dat ze niet op een mirakel mocht hopen. Ze gaven elkaar een laatste afscheidskus en zij verdween. De volgende dag spraken hij en zij op msn met elkaar over de voorbije nacht en hij vertelde weer hoe hij zich voelde en dat hij alleen wou blijven om alles te kunnen verwerken op zijn tempo. Zij zei dat ze niet kwaad was. Hij antwoordde haar dat hij daar blij om was …

Zij blijft met haar gevoelens voor hem achter. Zij denkt iedere dag aan hem en aan toen. Maar ze spreken amper tegen elkaar en zij wilt hem met rust laten zodat ze later misschien nog een kans krijgt op een relatie …
Oud 12-12-2002, 17:32
stroopwafel
stroopwafel is offline
het id van hij en zij is opzich wel leuk bedacht maar de uitwerking niet alles..nogal stijf geschreven..

je ziet het einde goed aankomen en ik vin het daarbij ook nogal slecht...

spreken amper tegen elkaar ff wat anders van maken..
Oud 12-12-2002, 17:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tja, het idee is leuk. Ik raad je aan er meer mee te doen, vaker over precies ditzelfde onderwerp te schrijven. Dan raak je er wat meer thuis in, en uiteindelijk zul je er misschien best een leuk verhaal van kunnen maken. Nu leest het wat saai, stijf, als je wilt. Maar het verhaal op zich is best leuk, vooral als je het wat meer uit zou werken!!

Ik zou alleen oppassen met de hoeveelheid hij en zij die je gebruikt. Bijvoorbeeld bij: De volgende dag spraken hij en zij met msn met elkaar Dat klinkt niet echt logisch, wel?

Zij liet hij even alleen Hier moet hij hem zijn, toch?

Ik zou graag meer van je lezen!!!
Oud 12-12-2002, 21:29
hacho
hacho is offline
Opzich wel een leuk idee inderdaad, alleen een beetje te snel uitgewerkt. Je zou in het begin de dingen wat uitgebreider kunnen beschrijven, zo raakt de lezer ook wat meer thuis in het verhaal.

"Hij" en "Zij" wordt veel te vaak gebruikt, hierdoor wordt het verhaal een beetje onpersoonlijk. Het is ook teveel in de "en toen, en toen..."-stijl geschreven (als je begrijpt wat ik bedoel).

Tot zover mijn commentaar, rest mij nog te zeggen dat je vooral doorg moet gaan met verhaaltjes schrijven en posten
Reageren

Regels voor berichten