Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 08:07
lake bodom
lake bodom is offline
ik heb echt altijd zulke koude handen, wat voor weer het ook is buiten..
weet iemand misschien hoe je een betere bloeddoorstroming door je handen krijgt?
zodat ze niet altijd koud zijn enzo?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 09:17
Luus'87
Luus'87 is offline
hoi!
ja ik heb daar ook last van. ik had er laatst ff 10 min een aantal uitgezwaaid uit onze klas en toen ik weer binnen kwam was mijn middelvinger helemaal wit geworden, btje stijf (halfdood btje overdreven) na een tijdje begon ie te tintelen en werd ie weer een beetje rood. Ik heb nu ook hele koude handen en verder heb ik t warm , ik heb ook altijd koude voeten. soms heb ik het niet eens in de gaten en zegt iemand goh wat heb jij koude handen! dat wit worden is trouwens al vaker gebeurd, ik loop nu dus elke winter maar voor lul met wanten anders ben ik toch wel bang dat mn vingers r nog s afvriezen ofzo want ik moet ruim een half uur fietsen naar school. Als t nog s zou gebeuren moet ik naar de dokter, misschien moet jij dat ook maar s doen, als ik nog iets weet zal k t wel laten weten
xxxxxxxxxxx
me
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:04
SuperS
SuperS is offline
heb ik ook altijd last van volgens m'n vriendin..... merk het zelf niet
Oud 10-03-2002, 11:30
Kippetje
Kippetje is offline
Heb ik ook vaak last van maar volgens mij kun je er niet veel aan doen... ik hou ze meestal dan maar effe onder de warme kraan. Is ook wel niet zo goed maar helpt wel
Oud 10-03-2002, 12:32
KazzZ
KazzZ is offline
ja hebbik ook... nix aan te doen
Oud 11-03-2002, 08:22
punkyfish
punkyfish is offline
mijn zus heeft dat ook. heeft ook een naam. uhm, syndroom van reinaud ofzoiets? kweet het niet zeker, maar zoiets was het iig.

als je vingers al 'dood' zijn heeft het weinig zin om er nog iets aan te doen. dan neem je maatregelen terwijl het al is gebeurd... je kunt dus beter gewoon de allerdikste handschoenen aan doen (voor mijn part 2 paar over elkaar -mijn zus doet altijd 1 paar katoenen en 1 paar motorhandschoenen aan ) enzo. misschien dat er nog andere dingen voor zijn, dat je iets moet slikken ofzo, ik zal es kijken of we hier thuis een foldertje van hebben ofzo...
Oud 11-03-2002, 16:46
Verwijderd
heb ik ook altijd.........
Volgens mij is het erfelijk want m'n moeder had het vroeger ook (nu nog steeds trouwens)

Je kunt het ook krijgen door suikerziekte of door bepaalde medicijnen (bijv beta-blokkers), hierdoor is de doorbloeding in je uiterste ledematen slechter.
Verder is het niet gevaarlijk ofzow, behalve bij (slecht behandelde) suikerziekte.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 19:43
snowboardgirlke
snowboardgirlke is offline
Ik heb ook altijd koude handen daar is volgens mij niks aan te doen.
vb als ik nu aan de computer zit heb ik dus ijs koude handen.
Das zeer vervelend als ge iemand een hand geeft ze.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 12:01
smilegirl
smilegirl is offline
hoi
ik heb dat dus ook gewoon ALTIJD
of het nou warm of koud buiten is.
in de winter helpen hanschoenen niet dus doe ik ook niet de moeite om die te kopen.
nou ja ik ben vorig jaar naar de dokter geweest omdat ik ergu pijn in mijn armen had.
heb gelijk gevraagt of dat normaal was die koude handen.
en hij zei: OUDE VROUWEN HEBBEN ALTIJD KOUDE HANDEN OF VOETEN.
sjongu mijn moeder was pissig ik bennu 14 en dat ik niet oud .
maarja koude handen heb ik al vanaf mijn geboorte en heb er geen last van. maar misschien moet je toch ff naar de dok gaan en kijken wat die zegt veel suc6

[Dit bericht is aangepast door smilegirl (19-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 15:56
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
kheb ook altijd koude handen (en enkels+voeten) zooo irri en ik ben ook de enige thuis dus erfelijk is het nie, maar kvind het zo irritant, kheb alleen warme handen als ik een stuk gefietst heb (alleen op de fiets dan) maar als ik dan weer 5 min. binnen ben worden ze weer koud.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 02:18
miep
miep is offline
als ik iemand een hand geef of iets dergelijks zeggen ze ook aTLIJD SJEEEEEE wat heb jij koude handen!! maar ik merk er zelf niks van....... hmm altijd al gehad misschien dat ik 't niet meer merk? nouja beter koude handen dan van die natte zweterige dingen lijkt me
Oud 23-03-2002, 19:05
15 Enrique
15 Enrique is offline
Dat lijkt me echt heel rot voor jullie, en zeker tijdens de sex. Lekker knuffelen en strelen zit er niet bij. En vrijen met handschoenen aan zie ik ook niete cht ziten Nee ik ben niet echt bepaald jaloers op jullie.
Oud 23-03-2002, 19:51
Kat
Kat is offline
Tja, ik heb ook altijd kouwe handen en voeten. mijn ma dacht dat het komt doordat ik (en zijzelf trouwens ook) dunne bloedvaatjes in mijn handen zou hebben.
Oud 24-03-2002, 12:06
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
Hmm jah ik heb ook koude voeten en handen...
Soms als ik het koud heb, worden men nagels helemaal blauw/paarsig (naja de huid onder men nagels ofzow), dat ziet er echt vreemd uit...
SOms worden men knokkels oranje, als ik een eind in de kou gefietst heb ofzow..
Jah lekker gezond allemaal
Oud 24-03-2002, 12:20
murwari
murwari is offline
Heb ik ook een hele tijd mee gelopen.
Tot mijn mama mijn gezeur hierover beu werd enzo ( mjah als ik ook maar iets kouheb da zeur ik enorm )
de dokter raadde me vooral aan eerst te beginnen met meer vocht op te nemen .
Nu het hielp idd ( ik heb soms nog veel problemen met koude handen maar niet meer zoals toen )
Kweet natuurlijk o jullie veel /weinig drinken maar als het zo is kan het misschien
wel helpen.Ik dronk namelijk zeer weinig.
Oud 24-03-2002, 12:44
lottuuu
lottuuu is offline
je moet zorgen dat je polsen warm blijven. En zorgen dat je warme voeten hebt!!!
Ik heb ook altijd koude voeten en handen. Zodra ik onder de douche van daan kom, trek ik 4 paar sokken aan, en dan blijven m'n voeten wel ff warm. Maar m'n handen.....
kweenie
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
15 Enrique schreef:
Dat lijkt me echt heel rot voor jullie, en zeker tijdens de sex. Lekker knuffelen en strelen zit er niet bij. En vrijen met handschoenen aan zie ik ook niete cht ziten Nee ik ben niet echt bepaald jaloers op jullie.
haha... je moest eens weten wat voor sex je kúnt hebben met koude handen... en dat warmt bovendien handen etc vaak wel op

polsen en enkels warm houden werkt vaak wel, daar lopen immers meeste bloedvaten naar handen en voeten aan de oppervlakte.
maar is het trouwens ook niet handiger om juist níet zoveel sokken aan te doen? je lichaam wordt dan nl niet echt gestimuleerd om zelf warmte daarnaartoe te sturen (om het even krom te zeggen, nu niet allemaal mijn bio-uitlegkwaliteiten door het slijk halen, tis wel triest..)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten