Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 20:34
Lindatje
Lindatje is offline
Ik heb de laatste tijd erge last van mijn rug, ben nu 3 x naar de kraker geweest en het zat dus goed vast. Hij zegt dat het nu niet meer vastzit, maar het doet wel nog veel meer zeer. Als ik een lange dag op school zit dan kan ik echt niet langer dan het 8e uur blijven want dan verga ik al van de pijn. Werken gaat ook maar net, maar na een dag werken ben ik echt op en moet ik echt liggen. Ik hou zo helemaal geen tijd meer over, want de vrije tijd die ik dan heb besteed ik aan leren, wat ik ook niet meer lang kan. Ik vind het heel vervelend allemaal en ben benieuwd of er iemand ook zoiets heeft gehad, en bij de kraker is geweest en of het toen ook eerst meer pijn ging doen voor het over ging. Want het moet overgaan, ik wil onderhand ook een normaal leven zonder pijn, want ik heb al jaren met een enkelblessure gelopen die nu verholpen is door een operatie. Ik dacht: he nu kan ik lekker gaan stappen enzo en nu begint dit weer. Wat moet ik nou? Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 06:47
Verwijderd
ik weet precies wat je bedoeld. Ik had een jaartje geleden ontzettende last van m'n rug, maar de dokter wist niet wat er aan de hand was, en het zat op een plek waar het niet mogelijk was om fysiotherapie te doen, of naar de kraker te gaan. Hij dacht aan een hernia, of aan jeugdreuma, en ik werd doorverwezen naar de othopeed. Die deed een paar onderzoeken, maar wist ook niet wat er aan de hand was. Ik kreeg een MRI-scan, maar daar was niets op te zien. Ze konden er dus niks aan doen, en ik werd naar huis gestuurd. Nu, een ruim een jaar later, loop ik nog steeds met die klote rugpijn rond. Ik probeer wel gewoon te sporten, want ik heb geen zin om misschien wel de rest van m'n leven niets meer te doen. Ik merk wel dat de pijn dan iets erger is, maar ik heb het er voor over. Ik hoop alleen dat het ooit nog weggaat....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:33
damaetas
damaetas is offline
veel naar de kraker gaan is heel erg ongezond, gewoon naar de kinsetherapeut ofzo?
nouja, ik denk dat het zou helpen om je rugspieren te trainen. ht is ook belangrijk om aan je houding te denken: "rug rechten (niet overstrekken), schouders naar achter en gat intrekken (of heupen naar voor kantelen dus)" na een tijdje gaat dat vanzelf hoor
Oud 21-03-2002, 11:48
Lindatje
Lindatje is offline
Mjah dat weet ik allemaal wel, maar dat heb ik allemaal al lang geprobeerd en het ligt niet aan mijn houding, ik sta en zit goed recht. Daarom weet ik het ook niet meer...Maar wat houdt die therapie in die jij meld dan? En waarom is zo vaak naar de kraker gaan slecht? Die weet toch ook wel waar ie mee bezig is?
Dank je voor het reageren...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:21
SuperS
SuperS is offline
kraker is zeer slecht orthomanuele arts is wel goed die heb mij ook geholpe
Oud 22-03-2002, 19:19
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Lindatje schreef:
Mjah dat weet ik allemaal wel, maar dat heb ik allemaal al lang geprobeerd en het ligt niet aan mijn houding, ik sta en zit goed recht. Daarom weet ik het ook niet meer...Maar wat houdt die therapie in die jij meld dan? En waarom is zo vaak naar de kraker gaan slecht? Die weet toch ook wel waar ie mee bezig is?
Dank je voor het reageren...

de kraker is slecht omdat dat o'n plotse verschuiving is vn je kraakbeen en krijg je op den duur vveel kans op hernia (en dat wil je weus ni) kraken is normaal maar een noodoplossing.
de kinesitherapeut (kinesist) werkt een oefeningenprogramma met je uit, en hij masseert (hehe, idd, superzalig) je spieren los. dat hangt van persoon tot persoon af dus, maar hij/zij is wel gespeciliseerd in zon zaken, ook als ze ni te maken hebben met het 'vastzitten' van je rug (cfr. kraker). als jeniet weet wat er aan de hand is is dat misschien het beste da je kan doen.

Oud 24-03-2002, 13:44
liz85
liz85 is offline
ik heb zelf ook last van mijn rug gehad en bij mij hebben oefeningen goed geholpen. De spieren versterken zodat je de pijnlijke spier kan ontlasten. En ontspannen werkte goed als ik al last had

sterkte ermee

Regels voor berichten