Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2006, 18:49
Smoozy
Smoozy is offline
Vandaag voor het eerst naar een manueel therapeut geweest, ging er eigenlijk heen voor fysiotherapie maar hij pakt het anders aan.

Vandaag heeft hij alleen een diagnose gesteld en doelstellingen. Ook heeft hij vandaag ook geduwd, getrokken en gekraakt. Alleen nu zit ik wat uurtjes later thuis maar is de pijn nog steeds erger als de pijn die ik had toen ik er vanmiddag heen ging... Hij heeft trouwens mijn nek en rug gekraakt en mijn schouders ook flink gepijnigd.

Iemand enig idee of dat zo hoort? En hoelang de pijn nog aanhoudt? Hij had me aangeraden paracetamol te pakken, wat ik ook gedaan heb. Maar voel weinig verbetering...
Oud 15-09-2006, 18:51
mar87
mar87 is offline
Ik ben afgelopen maandag ook gekraakt. M'n onderste twee rugwervels zaten weer vast. Maar ik heb na het kraken eignelijk nooit klachten. Een jaar geleden zat m'n hele rug vast en moest alles zo'n beetje gekraakt worden en ook toen heb ik nergens last van gehad.
Maarja ik heb ook wel verhalen gehoord over mensen die er wél last van hadden en dat scheen volgens mij toch vrij normaal te zijn.
Maargoed, zeker weten doe ik het niet...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 19:02
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben niet gekraakt ofzo.. mar weet wel dat het wel vrij normaal is dat de pijn niet meteen weg gaat..
Oud 15-09-2006, 20:27
Katy
Katy is offline
Ik heb iets tegen kraken..

Ik heb het idee dat er bij iedere rugklacht een manueel therapeut wordt ingeschakeld (ik werk zelf in een fysio-centrum met fysio-, manueel-, mensendiecktherapeuten, enz. dus ik ga hier even vanuit en van mn eigen rug).
Ik zou ermee oppassen, voor sommige rugproblemen helpt manuele therapie averechts..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 20:33
Smoozy
Smoozy is offline
Eigenlijk ben ik bij hem terecht gekomen voor fysiotherapie met nek en schouderklachten. Aangezien hij ook manueel therapeut is, benaderd hij mijn klachten ook vanuit dat oogpunt. Maar toen ik de praktijk uitliep voelde ik me opgelucht en merkte ook meteen dat ik meer kon, maar na 5 minuten lopen, kon ik mn tas niet meer dragen. Ik zal er nog wel vaker komen, dus hoop dat het dan anders gaat. Zal dit in ieder geval wel aangeven.
Oud 18-09-2006, 13:10
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik ga ook om de drie maand naar een osteopaat (kraker zoals we zeggen) voor m'n rug en nek. Na het kraken heb ik er steeds nog minstens een dag erge last van (erger dan voor ik ging), maar volgens mij is dit gewoon omdat je gewrichten zich moeten aanpassen aan hun "onnatuurlijke" positie. Na een tijdje gaat dit wel over en dan merk je gewoon dat alles losser zit. Voor mij persoonlijk is het echt een hele hulp (minder moe, minder rugklachten, minder pijn aan mijn ribben,...), hopelijk merk je dit ook nadat je een paar keer geweest bent.

Groetjes

Regels voor berichten