Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() kan dat dan tweedehands hardware nooit van gehoord?? en die 166 mhz is dat neit erg langzaam of maak dat niet uit? |
![]() |
|
![]() |
Het spel dat me broer en ik vooral spelen is diablo II en dan de battleNet-mode
Dat is niet een al te groot spel volgens mij(tis wel leuk als ej dan samen kan spelen). T hoeft geen super computer te worden ofzo, want we hebben net een nieuwe. Maar als ik deze oude gewoon wat sneller maak zodat hij het weer redelijk gaat doen is het best(meer als broer of ik achter de goede computer zit dat de ander ook ff achter internet kan, op de andere) [Dit bericht is aangepast door theo tank (19-07-2001).] |
![]() |
|
![]() |
er zit nu 16mb in..
ik zou er nog gewoon 32 bij gooien.. wat heb je nou aan een P166 met 128mb ram? dat is net zo iets als op een 386 een Iiyama Vision Master gebruiken.. heb je gewoon nix aan... ik heb ook een P166 waar ik nu 32mb in heb liggen.. er zit 16, maar ik heb en beetje rotzooi uit m'n oude P90'je gahaald enzo.. draait gewoon goed! edo-ram is ook veel te duur.. 256mb-sdram is evenduur als 32mb edo....
||
![]() |
Citaat:
en Mhz veranderen of heeft dat geen zin???? |
![]() |
|
![]() |
Ok ff een serieus antwoord:
geheugen daar draait het om ja, maar hoeveel banken heb je nog vrij? meestal is een pentium voorzien van 4 simm plaatsen en waarschijnlijk zijn daar nu 2 van bezet: 2x 8 Mb. Als je het geheugen wilt uitbreiden MOET dit per TWEE gelijke simmen. Dus als je nog 2 vrije plaatsen hebt kun je daar 2x 32Mb bij zetten voor 100-150 piek (http://www.tweakers.net/pricewatch/3294) Als je dat te duur vind kun je natuurlijk ook 2x16Mb erin pleuren, dan moet het toch al een stuk leuker draaien |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bedankt voor je antwoord! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je computer opstart, kan je onderaan waarschijnlijk het type wel zien. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bedankt !! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vrij nutteloos dus om te blaten over cacheable area.. |
![]() |
|
![]() |
wat ik zou doen:
- 16 mb ram erbij gooien - hd is iig groot genoeg voor een P166, ik weet niet hoeveel rpm, maar zal ook wel goed zijn.. - je zou er een andere cpu in kunnen gooien.. zijn niet duur ofzow.. probeer gewoon bij iemand op je school te kopen.. heb ik ook gedaan.. weet je bijna zeker van dat ie het doet! maar je mobo zal (zoals al gezegt) denk ik niet hoger kunnen als een P200 of 233 (zeker niet als je een compaq habt..) als dit niet goed genoeg voor je is, stel ik voor om zelf een pc in elkaar te flansen!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over het algemeen zal de performance afnemen ipv toenemen als je meer dan 64MB plaatst. Alleen de eerste 64MB kan gecached worden en de rest niet. En windows vult het geheugen van boven naar beneden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik een keer tijd over heb ga ik het thuis eens testen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou een mobo aanschaffen met PC 100 en SD-RAM compatible die een AMD K6-2 500 MHz aankan. Koop er een AMD K6-2 500 MHz procesoor bij en 64 MB SD-RAM geheugen ( kan ook 128) want dat geheugen is veel goedkoper.
Zo'n processor kost tegenwoordig maar 100,- tot 110,- en tweedehans een stuk goedkoper. Een mobo die deze snelheid aankan kost ook niet meer dan 150,- en het 64 MB geheugen kost nu ongeveer 100,-. En voor c.a. 400,- heb je een prachtig tweede computertje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://groups.google.com/groups?q=un...acpub.duke.edu http://groups.google.com/groups?q=un....supernews.com conclusie die we mogen stellen is dat je inderdaad wat snelheid in Windows gaat verliezen, en dan praten we over een penalty van ongeveer 5%.. in Windows, that is.. games e.d. hebben er dus geen last van, omdat ze op een andere manier van dat cache gebruik maken.. en wat ik zei is waar, uncached geheugen is altijd nog beter dan swappen.. tevreden? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
wat vinden julie van vrije software? jacobdb | 28 | 26-03-2010 12:12 | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Software & Hardware |
Youtubefilmpjes downloaden Verwijderd | 10 | 15-12-2006 05:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
De Kantine |
Als jij nu kinderen had, hoe zou jij deze opvoeden? Gatara | 113 | 07-05-2004 23:02 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |