Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2001, 21:20
pseudoniem
pseudoniem is offline
Op elke cd kan ik de laatste bestanden niet openen... erg irritant is dat...werkt een cdspeler net als een pick-up en kan ie gewoon niet met de laserkop aan de uiteinden van de cd komen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2001, 22:25
Verwijderd
is dat bij iedere CD zo?

of alleen bij zelfgebrande CD-R's? of ook bij originele CD's?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 10:16
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
is dat bij iedere CD zo?

of alleen bij zelfgebrande CD-R's? of ook bij originele CD's?

't is inderdaad bij zelfgebrande cdroms maar niet eentje maar gewoon allemaal... ik heb nog geen orriginele erin gestopt en gekeken...

Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 18:59
Verwijderd
Citaat:
pseudoniem schreef:
't is inderdaad bij zelfgebrande cdroms maar niet eentje maar gewoon allemaal... ik heb nog geen orriginele erin gestopt en gekeken...
kijk dan eerst *exact* waarbij het probleem zich voordoet..

hoeveel minuten zijn de CD's, hoeveel MB zit erop, wát voor soort CD is het (mode1/mode2 etc).. voordat je overhaaste conclusies gaat trekken; het zou namelijk wel eens zo kunnen zijn dat dat schijfje wat problemen geeft te ver is overburned.. in mijn geval leverde dat een incomplete MP3 op die wél tot de laatste snik gelezen werd.. misschien dat het resultaat van te ver overburnen per lezer/brander verschilt..

dus pak er eens een originele CD bij, en kijk wat er dan gebeurt..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 18:49
digibeet
digibeet is offline
Ik sluit me aan bij dobermann

maarre, wat voor cd speler is het, kep zelf ook een quad speed liggen en die lust ook veel gebrande cd's niet omdat die minder reflecteren
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 20:10
Verwijderd
Citaat:
digibeet schreef:
Ik sluit me aan bij dobermann

maarre, wat voor cd speler is het, kep zelf ook een quad speed liggen en die lust ook veel gebrande cd's niet omdat die minder reflecteren
als je goede CD's koopt heb je daar stukken minder last van, ennuh tis niet alleen een kwestie van reflecteren, maar ook een kwestie van laser-kracht in je lezertje..

mocht je willen weten welke schijfjes tot de absolute top behoren.. philips silver premium (alleen de silver premium serie!), en mitsui (alles hiervan is top).. deze 2 merken gebruik ik altijd, en heb nooit problemen met CD-R's die niet gelezen worden.. en ik heb véél merken gehad, pioneers, marantz'jes, sony's, philips', akai, jvc, kenwood, noem maar op ghe
Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 09:51
digibeet
digibeet is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
als je goede CD's koopt heb je daar stukken minder last van, ennuh tis niet alleen een kwestie van reflecteren, maar ook een kwestie van laser-kracht in je lezertje..
Natuurlijk heeft het ook met de kwaliteit van de cdr te maken maar het is een feit dat de refractieve index van cdr's een stuk lager is dan van geperste cd's. Ik ga er vanuit dat oudere cdrom spelers meer moeite kunnen hebben omdat de fabrikanten toen geen moeite hebben gedaan om compatibiliteit te garanderen voor gebrande media omdat die toen toch amper beschikbaar waren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 22:53
Verwijderd
Citaat:
digibeet schreef:
Natuurlijk heeft het ook met de kwaliteit van de cdr te maken maar het is een feit dat de refractieve index van cdr's een stuk lager is dan van geperste cd's. Ik ga er vanuit dat oudere cdrom spelers meer moeite kunnen hebben omdat de fabrikanten toen geen moeite hebben gedaan om compatibiliteit te garanderen voor gebrande media omdat die toen toch amper beschikbaar waren.
yuh, je hebt helemaal gelijk..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 19:10
digibeet
digibeet is offline
weet er misschien iemand waarom de 700min topic op slot staat: dit is wel de beste reden voor mij om hier nog meer nuttige dingen te zeggen. Ik was namelijk nog niet klaar zoals je uit mijn laatste post kunt opmaken, maar ja de heilige forumbaas heeft gesproken.
Een andere topic ging over unlocken van gsm's en werd ook al gesloten: mogelijk illegaal dus op slot. lekker logisch, dat is net zoiets als alle topic met het woord overclocken op slot zetten want volgens sommige is dat ook mogelijk illegaal. Dit lijkt eerder op censuur dan op regulatie van het forum.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 20:38
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
philips silver premium (alleen de silver premium serie!)

my only trust

Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 22:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
my only trust

same here!
Reageren

Regels voor berichten