Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het enige wat er kan gebeuren is dat de grafietverbindingen in het potlood weer afbreken zodat je CPU weer multiplier-locked word. Wat er gebeurt als de multiplier terug word gezet terwijl de computer aanstaat durf ik niet te zeggen...
Maar zoals Nietzman al zei: het is op eigen risico. De kans dat je CPU kapot gaat acht ik vrij klein, maar je moet natuurlijk niks uitsluiten...als jíj besluit om te gaan overklokken, moet jíj beslissen of je die snelheidswinst vind opwegen tegen de risico's...ik zou persoonlijk niet gaan overklokken, een 1.33G is toch snel genoeg? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval, be062603, kijk eerst even wat de CPU temperatuur is (ERG belangrijk, een TB wordt heet), en probeer als die niet te hoog is gewoon je multiplier 1 hoger te zetten (als ie wel hoog is, extra koeling toevoegen), en kijk of dat werkt (kun je waarschijnlijk meteen voor het tellen van het memory zien). Als dat zo is, is 'ie niet gelocked, dus kun je hem gewoon overklokken. Als 'ie het niet doet, kun je dus de podlootmethode gebruiken. Als je voorzichtig bent zal er waarshijnlijk niets misgaan, maar er is wel een risico dat er iets fout gaat (maar dat is er toch al bij overklokken). Overigens heb je er ook speciale pennen voor, maar die zijn duurder. Ga niet solderen, want dan heb je zo een gebakken TB, die kan daar echt niet tegen. [Dit bericht is aangepast door Strange Dude (28-08-2001).] |
![]() |
|
![]() |
nare man (dacht ik?):
als je multiplier losgaat tijdens 't draaien isder nix aan de hand, je multiplier word ingelezen bij 't booten (althans, met de K7t pro2a die ik hier heb) en die onthoud ie dan tot je reboot.... na 'n uptime van zo'n 5 dagen sprong me duron 600 van 864 weer terug naar 600..... ofwel die grafietstreepjes warewn verrot.... maar dat moet tijdens 't draaien gebeurt zijn, want hij's tussetijds nie uitgewees (reboor vanuit windows)
||
![]() |
Citaat:
Maar dat heb ik allang gezegd. |
![]() |
|
Als het goed is heb je met deze processor nog resources over als je niet gaat clocken...het is een risco dat je neemt wat nergens goed voor is... waarom zou je met koolstof stukjes gaan spelen als iets al goed werkt...???
||
![]() |
Citaat:
waarom kopen mensen de snelste processor? odat ie sneller is als de langzamere.... tijd terug kochten wij de snelste processor..... die is nu langzamer als de snelste van nu..... maar toch willen we 'n zo snel mogelijke processor in de bak hebben...... en zeg nou zelf, nieuwe kopen en een ongebruikt laten, of ander coolertje en der zelf 200Mhz bijgooien...... die keus is simpel gemaakt (zeker voor hollanders!) en daarbij, 't isgewoon leuk om die processor helemaal tot 't uiterste te drijven van wat ie in zich heeft.... je koopt 'm als600 en draait 'm als 900 (hier dan) 1) onwijs kicken, 2) geldbesparend, |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
P4 Overklokken hoe? (socket 478) twistam | 5 | 08-11-2007 14:24 | |
Software & Hardware |
[CPU] Overklokken; hoe? Retinite | 35 | 05-11-2003 18:20 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] Overklokken cartman666 | 20 | 05-05-2003 20:37 | |
Software & Hardware |
PIII 733 (met ASUS CUV4X moederboard) overklokken Gentle | 1 | 01-07-2002 19:17 | |
Software & Hardware |
overklokken Zeuske | 19 | 25-07-2001 23:31 | |
Software & Hardware |
Overklokken Markie | 25 | 09-03-2001 21:32 |