Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2001, 18:14
be062603
be062603 is offline
Hoi , ik heb net een AMD THUNDERBIRD 1333 GEKOCHT EN WIL NU GAAN OVERKLOKKEN . Maar mijn cpu is lock . IK zou dus willen gebruikt maken van de techniek van het potlood , houd dit enig gevaar voor beschadeging van je cpu in en is hiervoor gebruik van een gewoon potlood goed ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2001, 18:33
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
be062603 schreef:
houd dit enig gevaar voor beschadeging van je cpu in
Duh
Waarom denk je dat het op eigen risico is enzow? Maar die kans loop je overal mee...
Citaat:
en is hiervoor gebruik van een gewoon potlood goed ?
Si.. wat had jij dan voor 'ander' potlood in gedachten? hd will do

[Dit bericht is aangepast door nietzman (27-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:40
be062603
be062603 is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Citaat:
be062603 schreef:
houd dit enig gevaar voor beschadeging van je cpu in
Duh
Waarom denk je dat het op eigen risico is enzow? Maar die kans loop je overal mee...
Citaat:
en is hiervoor gebruik van een gewoon potlood goed ?
Ma is er echt veel kans dat er iets misloopt
Si.. wat had jij dan voor 'ander' potlood in gedachten? hd will do

[Dit bericht is aangepast door nietzman (27-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:46
Verwijderd
Het enige wat er kan gebeuren is dat de grafietverbindingen in het potlood weer afbreken zodat je CPU weer multiplier-locked word. Wat er gebeurt als de multiplier terug word gezet terwijl de computer aanstaat durf ik niet te zeggen...

Maar zoals Nietzman al zei: het is op eigen risico. De kans dat je CPU kapot gaat acht ik vrij klein, maar je moet natuurlijk niks uitsluiten...als jíj besluit om te gaan overklokken, moet jíj beslissen of je die snelheidswinst vind opwegen tegen de risico's...ik zou persoonlijk niet gaan overklokken, een 1.33G is toch snel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:49
be062603
be062603 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het enige wat er kan gebeuren is dat de grafietverbindingen in het potlood weer afbreken zodat je CPU weer multiplier-locked word. Wat er gebeurt als de multiplier terug word gezet terwijl de computer aanstaat durf ik niet te zeggen...

Maar zoals Nietzman al zei: het is op eigen risico. De kans dat je CPU kapot gaat acht ik vrij klein, maar je moet natuurlijk niks uitsluiten...als jíj besluit om te gaan overklokken, moet jíj beslissen of je die snelheidswinst vind opwegen tegen de risico's...ik zou persoonlijk niet gaan overklokken, een 1.33G is toch snel genoeg?

wa gebeurt er dan ?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:57
be062603
be062603 is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Hoi , ik heb net een AMD THUNDERBIRD 1333 GEKOCHT EN WIL NU GAAN OVERKLOKKEN . Maar mijn cpu is lock . IK zou dus willen gebruikt maken van de techniek van het potlood , houd dit enig gevaar voor beschadeging van je cpu in en is hiervoor gebruik van een gewoon potlood goed ?
ZOu het niet mogelijk zijn gewone die verbindingen met wat soldeersel te maken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:59
Verwijderd
Citaat:
be062603 schreef:
wat gebeurt er dan ?
Dat weet ik dus niet! Ik zou zeggen, probeer het! Je kunt niet 'veilig' willen overklokken als je niet bereid bent te experimenteren...zó duur is een Tbird 1333 niet!

Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 19:06
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
be062603 schreef:
ZOu het niet mogelijk zijn gewone die verbindingen met wat soldeersel te maken
nee dat is niet mogelijk
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 06:57
FunFair
FunFair is offline
hoe ver wil je dat kreng klokken? die van mij kan ik namelijk zo op 1600 zetten die krengen worden toch al heel lang niet meer gelockt ofwel?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 08:41
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Volgens mij zijn alle Tbird vanaf 1.2 GHz helemaal niet gelockt en dus heb je geen potlood nodig om over te klokken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 14:27
Unix Eater
Unix Eater is offline
Tuurlijk kun je de Lbruggetjes wel omsolderen. Het gebruik van potlood is alleen vele malen makkelijker, en is indien nodig makkelijk te verwijderen. Het is alleen iets minder duurzaam als een soldeerwerkje.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 19:01
jochen
jochen is offline
zou ik niet doen want een 1.33 kan je maar 13% overklokken en dat is meschien 100 mh en daar voor zou ik het risico niet nemen hoor
Oud 28-08-2001, 20:53
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
-alle Tbirds zijn nog steeds gelockt
-je kunt niet solderen op je L1 bruggen, die dingen zijn HEEL klein en soldeertin hecht niet op de cpu
-ik zou em wel overclocken, en 100mhz is zelfs voor een n00b de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 22:34
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
-alle Tbirds zijn nog steeds gelockt
Mmm hoe kan het dan dat ik de multiplier van mijn (niet-geunlockte en volgens jou dus gelockte) 1.2Ghz TB zomaar naar 10 kan zetten, en hem dus overklok naar 1.33Ghz(waarna de PC, eenmaal in Windows, volledig vastloopt, maarja)?

In ieder geval, be062603, kijk eerst even wat de CPU temperatuur is (ERG belangrijk, een TB wordt heet), en probeer als die niet te hoog is gewoon je multiplier 1 hoger te zetten (als ie wel hoog is, extra koeling toevoegen), en kijk of dat werkt (kun je waarschijnlijk meteen voor het tellen van het memory zien). Als dat zo is, is 'ie niet gelocked, dus kun je hem gewoon overklokken. Als 'ie het niet doet, kun je dus de podlootmethode gebruiken. Als je voorzichtig bent zal er waarshijnlijk niets misgaan, maar er is wel een risico dat er iets fout gaat (maar dat is er toch al bij overklokken). Overigens heb je er ook speciale pennen voor, maar die zijn duurder. Ga niet solderen, want dan heb je zo een gebakken TB, die kan daar echt niet tegen.

[Dit bericht is aangepast door Strange Dude (28-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 23:19
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
nare man (dacht ik?):

als je multiplier losgaat tijdens 't draaien isder nix aan de hand, je multiplier word ingelezen bij 't booten (althans, met de K7t pro2a die ik hier heb) en die onthoud ie dan tot je reboot.... na 'n uptime van zo'n 5 dagen sprong me duron 600 van 864 weer terug naar 600..... ofwel die grafietstreepjes warewn verrot.... maar dat moet tijdens 't draaien gebeurt zijn, want hij's tussetijds nie uitgewees (reboor vanuit windows)
Oud 30-08-2001, 12:00
jungle_brother
jungle_brother is offline
Is de Thunderbirth 1 GHZ ook op slot? Of kun je die wel gewoon overklokken?
Oud 30-08-2001, 14:54
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:
Is de Thunderbirth 1 GHZ ook op slot? Of kun je die wel gewoon overklokken?
Zet gewoon de multiplier hoger. Als 'ie dan meer Mhz heeft (zie startup van PC, net voor geheugen tellen) is 'ie niet gelocked (Let hier wel me op - je heb hem nu overgeklokt, met alle problemen vandien. Laat hem NIET lang zo draaien zonder maatregelen).

Maar dat heb ik allang gezegd.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 10:17
Doc
Doc is offline
Als het goed is heb je met deze processor nog resources over als je niet gaat clocken...het is een risco dat je neemt wat nergens goed voor is... waarom zou je met koolstof stukjes gaan spelen als iets al goed werkt...???
Oud 06-09-2001, 11:52
ick
ick is offline
Citaat:
Doc schreef:
Als het goed is heb je met deze processor nog resources over als je niet gaat clocken...het is een risco dat je neemt wat nergens goed voor is... waarom zou je met koolstof stukjes gaan spelen als iets al goed werkt...???
*blaat*

waarom kopen mensen de snelste processor? odat ie sneller is als de langzamere....

tijd terug kochten wij de snelste processor..... die is nu langzamer als de snelste van nu..... maar toch willen we 'n zo snel mogelijke processor in de bak hebben...... en zeg nou zelf, nieuwe kopen en een ongebruikt laten, of ander coolertje en der zelf 200Mhz bijgooien...... die keus is simpel gemaakt (zeker voor hollanders!)

en daarbij, 't isgewoon leuk om die processor helemaal tot 't uiterste te drijven van wat ie in zich heeft.... je koopt 'm als600 en draait 'm als 900 (hier dan) 1) onwijs kicken, 2) geldbesparend,

Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 18:28
mp5
mp5 is offline
Citaat:
be062603 schreef:
NIET doen hoor bij mij is de hele proccesor doorgebrand

Oud 06-09-2001, 20:57
Verwijderd
Citaat:
mp5 schreef:

....

[Dit bericht is aangepast door PIE (06-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 21:15
ick
ick is offline
Citaat:
mp5 schreef:

dat betekent dat jij of te overmoedig was (te snel te hoog klokken) of niet genoeg koeling had, of nie goed opgelet heb
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 21:17
ick
ick is offline
Citaat:
ick schreef:
dat betekent dat jij of te overmoedig was (te snel te hoog klokken) of niet genoeg koeling had, of nie goed opgelet heb

ofwel, dat jij DOM bezig was, en der nie genoeg over wist toen je eraan begon

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten