![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan ook huidkanker krijgen als je onder de echte zon ligt (niet heel snel, maar hte kan wel). Het ligt er een beetje aan hoe de zonnebank is ingesteld, wordt er bijvoorbeeld veel UV-b uitgestraald dan wordt je sneller bruin, maar dat richt meer schade aan in de cellen ---> meer kans op kanker. Ook de zon zendt UV-b uit, maar ik weet niet hoeveel precies en in welke mate dit afwijkt van een zonnebank. Ik denk dat een zonnebank iets meer uitstraalt.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij is het trouwens omgedraaid, ik dacht dat Uv-A schadelijker was dan Uv-B. Trouwens, ookal krijg je geen huidkanker: je huid gaat wel sneller achteruit. Denk aan gerimpelde decolleté's op je 40ste ![]()
|
![]() |
aangezien wij in Nederland alleen maar bloot liggen aan de zon in de zomer, zijn we dus niet het hele jaar ermee in contact. hierdoor kan je huid zich steeds herstellen in de winter.
als je onder de zonnebank gaat, doe je dat vaak het hele jaar door. hierdoor geef je je huid niet de ruimte om te herstellen en is dit dus slechter. hierdoor verhoogt de kans op huidkanker. ook word je huid sneller oud als je je zoveel bloot stelt aan deze stralingen. tsja, je moet het zelf weten. ik ga alleen voordat dat zomer eraan komt 2 weken onder de zonnebank, zodat ik minder last heb van zonne-allergie. de zonnebank is écht niet zo gezond voor je. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Voor reumatische klachten, menstuatiepijnen en spierpijnen enzo kun je ook onder een infrarood-lamp c.q 'rode lamp' gaan liggen. Is ook wel aangenaam warm, is speciaal voor dit soort klachten gemaakt en niet zo schadelijk denk ik als een zonnebank
![]() Oja, en met zonnebanken: je hebt ook zonnebanken die maar 1 soort UV uistralen dacht ik (alleen A of B, weet niet meer precies welke) dus dan is dat minder schadelijk dan de zon...alleen tja hij staat wel dichterbij maar ik denk niet dat dat erg veel uitmaakt...de zon staat dan wel erg ver weg, hij is wel een miljoen keer zo krachtig dus heb je nog hetzelfde effect zo ongeveer. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank bescherming Balance | 15 | 15-04-2009 14:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
wit rondje boven billen door zonnebank.. i'mstronger | 12 | 09-03-2005 15:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
zonnebank girly18 | 16 | 16-10-2004 20:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
na zonnebank Verwijderd | 9 | 16-02-2003 19:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank enkel voor vrouwen? Jeronimo | 2 | 10-04-2002 18:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank Henkbeckham | 19 | 04-02-2002 13:22 |