Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2001, 15:12
bacardi
bacardi is offline
ga een nieuwe pc kopen en heb een config opgesteld :

Maxitower - N4 - ATX - 300 Watts
hd 40giga seagate 7200
mini super orb
flopp
amd thunderbird 1,4gh - 266
SOCKA AMD761 ATA100 8K7A+ DDR epox
256 ddram
studio pctv rave
WEB CAM USB GO+ 8MB
Geforce II PRO 64 Mb DDR + Tv Out Retail
DVD TOSHIBA IDE 16X/48X
creative 1024 5,1 live
dts2200
netwerkkaart
AOC tft 15"
Acer GRAVEUR IDE 20/10/40 2MB BP

wat vinden jullie er van, suggestie zijn welkom, indien er stukken moesten bijstaan waarmee iemand slechte ervaring heeft, let me know,

heeft er iemand een idee voor een scanner ?

THANX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2001, 15:19
vortex
vortex is offline
In ieder geval geen harddisk van Seagate kopen. Die dingen zijn traag. Koop 'n IBM.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 15:23
bacardi
bacardi is offline
in een tijdschrift heb ik gelezen dat die van seagate juist zo goed waren voor hun snelheid ???
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 15:27
vortex
vortex is offline
Ik heb precies die hd 40giga seagate 7200 die jij in je lijstje hebt staan en een IBM 30 gig 7200 van een dik jaar oud. Die IBM is dus een stuk sneller en ze hebben ook een betere garantie. Je moet het zelf weten maar als ik moest kiezen tussen een Zeehek of een IBM dan zou ik voor 'n IBM gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 15:33
bacardi
bacardi is offline
ja, misschien wel, ik heb trouwens nu ook een ibm 30, ik vind wel dat die nogal luidruchtig lawaai maakt, maar ja, qua prestatie is hij wel goed
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 17:49
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
oei hier is ik watch this:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 17:57
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Maxitower - N4 - ATX - 300 Watts

ok

hd 40giga seagate 7200

Nee, alleen de IV series en anders een Maxtor, geen IBM, 60% crasht.

mini super orb

neee! niet doen, kutcooler, lawaai, te duur voor prestaties, etc coolermastertje zal voldoen

flopp

ok

amd thunderbird 1,4gh - 266

ok

SOCKA AMD761 ATA100 8K7A+ DDR epox

neej, wacht even op de VIA KT266A mobo's (dus niet de KT266's) die zijn echt veel sneller, en komen binnen korte tijd op de markt

256 ddram

ok

studio pctv rave

wil je er gebruik van gaan maken? koop dan een pro, die rave dingen zijn niet echt geschikt hoor (lompe kwaliteit, geen radio, etc)

WEB CAM USB GO+ 8MB

uhhhh je wilt er serieus mee gaan fotograferen??

Geforce II PRO 64 Mb DDR + Tv Out Retail

goed, welk merk? koop geen no-name of powercolor enzo, die prullen hebben meestal afwijkingen in de kaart maar ook in het beeld

DVD TOSHIBA IDE 16X/48X

toshiba is maar middenmoot, Pioneer is het merk

creative 1024 5,1 live

de 5.1 of de 1024? allebei goed hoor het enige wat de 5.1 extra heeft is een 5.1 decoder, voor de rest is het gelijk aan de 1024

dts2200

argh, koop dtt2500, komt tenminste echt surround uit voor weinig geld, beter nog koop Altec Lansing ADA885, echt veeel beter geluid!!! of een Sennheiser HD580, ook 299 piek.

netwerkkaart

100mbit? pci? ok

AOC tft 15"

AOC??? Sony kwam heel goed uit de test, en LiteOn ook (voor budget)

Acer GRAVEUR IDE 20/10/40 2MB BP

Zal wel aardig zijn, kvertrouw meer in Plextor en LiteOn, zij geven immers 2 jaar garantie
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:08
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Nee, alleen de IV series en anders een Maxtor, geen IBM, 60% crasht.
Mja...die Barracuda ATA-IV schijnt wel zeer snel te zijn (vergelijkbaar met de Deskstar 60GXP en op sommige punten nog nét iets sneller) en hij is in 40gb per platter verkrijgbaar...anders zou ik idd voor een Maxtor Diamondmax+ 60 gaan of toch een Deskstar 60GXP maar dan wel met drivecooler..het schijnt namelijk dat die GMR-koppen heel gevoelig zijn voor hitte. De meeste mensen gebruiken geen drivecooler en daar kunnen die IBM's minder goed tegen dan andere HD's...

Overigens valt het uitvallen van de 60-serie wel mee, die 75GXP is écht een ramp.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 20:36
Vinzz
Vinzz is offline
precies zoals ik het zou doen eigenliek.. als iek zo kyk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 21:36
bacardi
bacardi is offline
ja, die pioneer is misschien wel beter
die altec lansing, moet ik nog eens zien in welke winkel ik die kan verkrijgen

zou dat tft scherm goed genoeg zijn om 3d games op te spelen, of is dit op zo'n schermen nog niet al te goed ?

ook nog, kan iemand mij zeggen waar bij die cd-writer die 2mb voor staat ? en of dat wel goed is

thanx
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 21:40
bacardi
bacardi is offline
heb gelezen in een test dat die mitac tft schermen ook wel goed zijn, en die zijn helemaal niet duur
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 21:42
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
bacardi schreef:
ja, die pioneer is misschien wel beter
die altec lansing, moet ik nog eens zien in welke winkel ik die kan verkrijgen

zou dat tft scherm goed genoeg zijn om 3d games op te spelen, of is dit op zo'n schermen nog niet al te goed ?

de altec lansing speakers waren in de aanbieding bij de regenboog computers www.regenboog.net ... kweet niet of ze ze nog hebben.

tjah, als je echt goed spellen wilt spelen zou ik niet voor een goedkoop tft scherm gaan, sowieso is tft dan al een mindere keus (btw als je dus ook tv of films wilt kijken op je pc, neem dan geen tft, de crt beeldbuizen kunnen meer licht opbrengen en dat is zeker nodig bij dvd, divx of tv beeld.)

Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 21:52
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
bacardi schreef:
heb gelezen in een test dat die mitac tft schermen ook wel goed zijn, en die zijn helemaal niet duur
in de computertotaal (of de pcm) stond juist dat Sony, LiteOn en LG de winnaars waren
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 13:41
bacardi
bacardi is offline
zal mij misschien een gewoon scherm nemen, ipv een tft, want voor games en dvd's zullen die wel minder zijn

enige suggesties ??

als ventilator ga ik de aqua690 nemen(taisol cgk 760) die zijn naar't schijnt veel beter
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 08:30
ick
ick is offline
Citaat:
bacardi schreef:
zal mij misschien een gewoon scherm nemen, ipv een tft, want voor games en dvd's zullen die wel minder zijn

enige suggesties ??

als ventilator ga ik de aqua690 nemen(taisol cgk 760) die zijn naar't schijnt veel beter

wil; je goeie cooling: ALPHA!
wil je stille cooling: ZALMAHN (ALLEEN ALS JE MOBO DE 4 GATEN HEEFT!)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 14:55
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
bacardi schreef:

enige suggesties ??

jazeker suggesties: 17'' LG Flattron 795FT of 19'' LG Falttron 915FT echt de beste monitoren ik wed dat je de LG kiest *juist* na het zien van een Iiyama
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 14:56
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
ick schreef:

wil; je goeie cooling: ALPHA!
wil je stille cooling: ZALMAHN (ALLEEN ALS JE MOBO DE 4 GATEN HEEFT!)

Nee, dit zijn wel goede koelers, maar niet de top hoor, dit zijn de top:
goede koeling: Swiftech MC370/460
stille koeling: Noisecontrol Silverado

------------------
Try firewalking inside of me when everything else falls apart

[Dit bericht is aangepast door KoRnGuy (17-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 18-09-2001, 15:45
Utopia
Utopia is offline
Ik vraag me af waarom je een AMD761 mobo wil. De nieuwe KT266A borden hebben een veel geavanceerdere memory controler en zullen binnen korte tijd leverbaar zijn.

Als koeling is een Thermaltake Dragon orb 3 wel aan te raden. Als je deze op 7 Volt laat draaien werkt 'ie heel aangenaam, en als je tegen wat herrie kan laat je 'em gewoon op 12 volt lopen wat zorgt voor zo'n 37dBA.
De koeler kost ook nog maar 6 tientjes wat niet veel is voor zo'n mooi ding

Let ook op dat je geheugen PC2400 is en een CAS 2 latency hebt. Even navragen bij de leverancier van je onderdeeltjes.

Geforce 2 Pro is 'n mooi ding. Veel verschil in de kaarten onderling zit er niet dus het merk maakt niet echt uit. Bijna alles is gebaseerd op 't nVidia reference design, op wat TV en DVI features na bij sommige kaarten.
Doe jezelf een lol en neem een kaart met funai of hyundai geheugen.

Merk DVD speler is ook niet zo boeiend aangezien 60% van de spelers hetzelfde binnenwerk heeft.
Er zijn veel mensen die beweren dat een Pioneer beter is dan een Aopen.. blaat blaat.. die dingen zijn al helemaal hetzelfde. Aopen komt alleen eerder op de markt zodat pioneer wel of niet op de markt kan komen als er succes is of juist niet.

TFT monitor. moet je zelf weten ik zou 't je niet aanraden. Het lijkt er op dat je je met vrij serieuze zaken bezig wil gaan houden op deze pc (gamen ofzo) dan is een TFT monitor nog steeds niet geschikt en kun je beter een mooie vlakke 19" monitor kopen.
Oud 20-09-2001, 17:20
bacardi
bacardi is offline
kan ik met een tft scherm een dvd bekijken in degelijke kwaliteit, en dit scherm gebruiken als tv-scherm? of is de kwaliteit dan te slecht ??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten