Advertentie | |
|
![]() |
|
er zijn 1001 uitwisselingsorganisaties en anders kun je altijd nog scholen en universiteiten gaan aanschrijven, wanneer je precies weet waar je heen wilt. je decaan heeft als het goed is daar bergen informatie over. ook over werken in het buitenland. (mocht je naar het buitenland willen...)
ik zit nu in estland voor een jaar met de rare combinatie middelbare school/kunstacademie. naar de eerste moet ik, omdat dat verplicht is (en ik ga nu niet uitleggen hoe of wat, dan verveel je je nu al) en het tweede is wat ik wil en wat ook kan, omdat ik afgelopen jaar m´n vwo-diploma heb gehaald. voor mij is het erg goed een jaar niet in nederland te zijn en ik weet ook nog niet of ik weer terug wil... ![]() eh ja, als je erover denkt kun je je inderdaad het beste zoveel mogelijk te laten informeren. (oke, cliché) ik vermaak me prima hier ![]() als ik je één raad mag geven: ga niet als je zakt voor je examen, maar maak eerst je school af. een aantal van mijn vrienden die tijdens hun middelbare schooltijd zijn weggegaan, hebben soms niet en soms met grote moeite alsnog (spoedVWO) hun VWO gehaald en ook hier zie ik mensen die zijn teruggekomen en het niet trekken om hun school nog af te maken. je verandert gewoon behoorlijk en het beste moment is een natuurlijke verandering uitbuiten, als tussen middelbare school en vervolgopleiding enz. mocht je er nog over denken om niet na je middelbare school maar tijdens of vlak na je studie weg te gaan -> AIESEC is een manier (heb alleen geen adres van nederland ![]() en volgend jaar als ik terugkom wil ik politicologie met minor geschiedenis gaan doen in leiden. ik ben benieuwd hoe dat zal gaan ![]() |
![]() |
|
![]() |
hoi,
ik zag het ook niet meer zo zitten op school. Om school weer wat interresanter te maken voor nu. En over een half jaar ga ik naar Amerika als het goed is en daar mijn laatste schooljaar afmaken. Zo bevalt het mij best goed, en hou het goed uit op school, beschien idee voor mensen? |
![]() |
|
ik zit er ook over te denken een jaar weg te gaan, niet zo zeer omdat ik geen zin heb om te studeren als wel omdat het me gewoon erg leuk lijkt...
zit te denken aan - een jaar studeren in het buitenland - een bepaalde tijd vrijwiligerswerk doen - in het buitenland gaan werken + reizen... het probleem is, voor al bij studeren wat ik het liefst zou willen, dat het ontzettend veel geld kost ![]() het liefst zou ik een jaar naar schotland gaan, maar voor een arme scholiere als ik is dat aardig onbetaalbaar ![]() maar in bv scandinavië, ierland en duitsland hoef je geen collegegeld te betalen dat scheelt dus stukken. en in belgie is het gewoon veel lager dan hier heb ik begrepen. dus misschien ga ik wel een jaartje studeren bij onze zuiderburen ![]() ![]() maar ik zoek nog naar andere mogelijkheden.... greetzz |
![]() |
|
Ik wil ook heel graag een jaar naar het buitenland. Ik moet eerst nog een keer examen doen en omdat ik geen idee heb wat voor opleiding ik wil doen, wil ik er liever een jaartje tussenuit. Ik wil niet gewoon gaan werken in Nederland, want een vriendin van mij doet dat nu en ik merk gewoon aan haar dat je dan een heel ander leven gaat leiden. Je hebt veel geld en je sociale contacten gaan eraan. Maargoed ik wil heel graag naar Spanje om daar te gaan werken en de taal te leren. Maarja ik moet eerst mijn diploma maar eens halen...
Kuzzje IK ![]()
|
ik weet nog totaal niet wat ik volgend jaar wil en ik wil een duidelijk bewuste afgewogen beslissing maken. Daardoor wil ik steeds meer er een jaartje tussenuit gaan. Zodat ik meer ervaring op doe en misschien uiteindelijk weet wat ik wil.
Het enige waar ik een beetje mee zit, is dat ik dus 19 ben als ik mn diploma heb en om dan er alsnog een jaar tussenuit te gaan, dan ben ik 20/21 om weer te gaan studeren. *twijfel* ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik reageer een beetje laat maarja....
ik ben al echt zo'n 3 jaar bezig om allemaal info over een jaartje buitenland te krijgen. ben allemaal bijeenkomsten afgelopen, maar elke x durfde ik op t laatste moment niet. maar nu heb ik vorige week bij Ef 3 maanden vancouver geboekt en daarna 6 maanden barcelona. ik ga daar dus engels en spaans studeren en examens halen. Je hebt lekker allen 's ochtends les zodat je 's middags leuke dingen kunt doen en bovendien zijn 2 taaldiploma's ook wel erg handig voor de studies die mij leuk lijken! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, ik was ook van plan een jaar of half jaar naar barcelona te gaan.Talen studeren, en dan vooral spaans.Maar wat doe je dan in die andere 6 maanden die je dan in Nederland zit? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Tussenjaar tijdens studie Suikerdons | 1 | 10-07-2012 19:12 | |
Studeren |
Sabbatical of meteen studeren? Sannah_x | 8 | 04-06-2009 23:56 | |
Studeren |
Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws... Joopiedegekste | 29 | 18-09-2007 13:44 | |
Films, TV & Radio |
Gilmore Girls #13 (y) Briseďs | 500 | 08-03-2006 20:55 | |
Algemene schoolzaken |
een jaar er tussenuit summer69 | 5 | 23-06-2005 15:54 | |
Algemene schoolzaken |
Een jaar er tussenuit Verwijderd | 2 | 19-01-2002 10:29 |