Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2001, 12:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
ik weet er echt niks van maar denken jullie dat ik mijn P pro 200 kan opvoeren tot 300?
en hoe?
Oud 09-10-2001, 12:24
Marc S
Marc S is offline
Van 200 naar 300? Lijkt me sterk

Misschien naar 233, met veel moeite

Ik heb nog nooit een Pentium Pro gezien, maar je hebt zeker nog steeds een moederbord dat met jumpers werkt? Probeer eens de CPU factor te verhogen van 3 naar 3.5

Meer durf ik niet te zeggen

Je wint er trouwens weinig mee...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (09-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 13:52
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Van 200 naar 300? Lijkt me sterk

Misschien naar 233, met veel moeite

Ik heb nog nooit een Pentium Pro gezien, maar je hebt zeker nog steeds een moederbord dat met jumpers werkt? Probeer eens de CPU factor te verhogen van 3 naar 3.5

Meer durf ik niet te zeggen

Je wint er trouwens weinig mee...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (09-10-2001).]
Daar heb je wel en ZEER goede koeler voor nodig!
Oud 09-10-2001, 13:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
en een tweede cpu-tje misschien? ik MOET voor 30 oktober op 300 MHz zitten!!
Oud 09-10-2001, 13:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Daar heb je wel en ZEER goede koeler voor nodig!
ik heet nie voor niets zo! Is een freonsysteem uit een gesloopte koelkast goed genoeg?

Oud 09-10-2001, 14:17
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
en een tweede cpu-tje misschien? ik MOET voor 30 oktober op 300 MHz zitten!!
heb je wel een dual bord dan?
waarom moet je voor 30 okt. op 300 zitten?
Oud 09-10-2001, 14:58
F10®!@n
F10®!@n is offline
Wat dacht je van

--> Hardware en Techniek
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 15:26
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
De meeste Ppro systemen zijn op DUAL borden maar hadden niet altijd 2 CPU's
Oud 09-10-2001, 15:31
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
De meeste Ppro systemen zijn op DUAL borden maar hadden niet altijd 2 CPU's
Wat een superlulkoek

De meeste Socket-8 borden voor de Pentium Pro hadden gewoon één socket...er waren inderdaad wel multiprocessor borden maar die waren erg moeilijk verkrijgbaar. Er bestonden namelijk niet alleen dual-PPro borden, maar ook insteekkaarten met 4 Pentium Pro's erop. In tegenstelling tot de Pentium-II, III en IV kon de PPro namelijk met 4 tegelijk werken.

Sterker nog, de meeste servers díe daadwerkelijk gebruik maakten van meerdere PPro's, werkten niet met moederborden zoals jij die kent, maar met processor-insteekkaarten, da's namelijk veel flexibeler.

En nog ff over dat overklokken: dat gaat erg moeilijk worden. Een Pentium Pro 200 moet je wel op 266 kunnen krijgen zonder al teveel moeite. Het probleem is alleen dat (bijna) geen enkel Socket 8 bord een bus van meer dan 66 ondersteunt. En de multiplier verhogen kan niet op die ouwe 440FX borden...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 15:40
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat een superlulkoek

De meeste Socket-8 borden voor de Pentium Pro hadden gewoon één socket...er waren inderdaad wel multiprocessor borden maar die waren erg moeilijk verkrijgbaar. Er bestonden namelijk niet alleen dual-PPro borden, maar ook insteekkaarten met 4 Pentium Pro's erop. In tegenstelling tot de Pentium-II, III en IV kon de PPro namelijk met 4 tegelijk werken.

Sterker nog, de meeste servers díe daadwerkelijk gebruik maakten van meerdere PPro's, werkten niet met moederborden zoals jij die kent, maar met processor-insteekkaarten, da's namelijk veel flexibeler.

En nog ff over dat overklokken: dat gaat erg moeilijk worden. Een Pentium Pro 200 moet je wel op 266 kunnen krijgen zonder al teveel moeite. Het probleem is alleen dat (bijna) geen enkel Socket 8 bord een bus van meer dan 66 ondersteunt. En de multiplier verhogen kan niet op die ouwe 440FX borden...

Ik heb zelf vaker zo en ding gezien en die waten allen DUAL.

En over die insteek kaarten dat kennen we toch allang want alle DUURE unix servers en workstations hebben dit ook (kijk maar naar en SUN ultra) die heeft in de M (of was et S) bus en kaart zitten waar de CPU's opzitten kun je er dus gewoon uitnemen die kaart en ene der in zetten met 4 CPU's Bijvoorbeeld.
Oud 09-10-2001, 15:45
Verwijderd
Moet je daarvoor m'n hele reactie quoten?

Maar goed.

Ik blijf erbij dat er meer single dan dual-PPro borden op de markt zijn gekomen (althans, voor de consument...ik acht de kans dat Coolkast een duur dual-PPro bord heeft niet zo groot).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 21:05
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Moet je daarvoor m'n hele reactie quoten?

Maar goed.

Ik blijf erbij dat er meer single dan dual-PPro borden op de markt zijn gekomen (althans, voor de consument...ik acht de kans dat Coolkast een duur dual-PPro bord heeft niet zo groot).
Nou sorry.
Maar voor de consument (dus ons gewoone idiooten) is de PPro nooit uitgekomen in eerste instantie HEB JE DIE CHIP OOIT GEZIEN ! die is GROOT dus INTel had lage yields aan deze CPU want ze konden er altijd maar en paar maken en ze hadden (toen) veel cache.
En er zijn wel MEER dual quad dan single borden (er zijn zelfs server borden met 8 geloof ik)
Oud 09-10-2001, 23:07
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Nou sorry.
np

Citaat:
Maar voor de consument (dus ons gewoone idiooten) is de PPro nooit uitgekomen in eerste instantie HEB JE DIE CHIP OOIT GEZIEN ! die is GROOT dus INTel had lage yields aan deze CPU want ze konden er altijd maar en paar maken en ze hadden (toen) veel cache.
En er zijn wel MEER dual quad dan single borden (er zijn zelfs server borden met 8 geloof ik)
Met 8 heb ik ze nog nooit gezien. ik geloof dat het maximum op vier processoren tegelijk lag (door de structuur van de L2 cache konden er geloof ik niet meer dan vier tegelijk werken, de P-II/III kan door z'n L2 structuur maar met twee werken).

En idd, die chip is LOMP. Het ding genereerde ook een pokkehitte. Daarom zul ook bijna geen ziel aantreffen die een PPro in z'n huiskamertje draait. Ik denk persoonlijk ook dat de topicstarter in dit geval gewoon een Pentium(MMX) bedoelt...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 10:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
nare man schreef:
. Ik denk persoonlijk ook dat de topicstarter in dit geval gewoon een Pentium(MMX) bedoelt...
tja dat zit zo: een boekje dat bij die pc zat zegt dat het een mmx is, maar een sticker op de pc zegt pentium pro, de verkoper zei ook pro maar bij configuratieeigenschappen staat weer mmx je zou zomaar gelijk kunnen hebben... *'t is gewoon gaar!*
Oud 10-10-2001, 10:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
tja dat zit zo: een boekje dat bij die pc zat zegt dat het een mmx is, maar een sticker op de pc zegt pentium pro, de verkoper zei ook pro maar bij configuratieeigenschappen staat weer mmx je zou zomaar gelijk kunnen hebben... *'t is gewoon gaar!*
Wat meldt je BIOS? Als er ook maar ergens staat dat MMX ondersteund wordt is het per definitie geen PPro, want die hadden toen nog geen MMX.

Als het een P200MMX is kun je 'em overklokken tot 266 MHz als alles goed gaat, maar de kans is groot dat 'ie kaduuk gaat. Ik zou het niet proberen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 10:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Ik heb zelf vaker zo en ding gezien en die waten allen DUAL.
Je hebt een ding gezien, en die waren dual. Jaja. Kijk kerel, je lult vaker uit je nek (waar is nou je cluster jonge?), dus je geloofwaardigheid staat hier dus gewoon op nul.

Verder heeft nare man gelijk, de PPro was een server CPU (was zo groot vanwege de cache), en die zitten meestal op insteekkaarten. Waarom? Vanwege de flexibiliteit, zoals nare man al zei. Deze kaarten zijn hot-swappable.

Ook is dat er systemen zijn met 8 PPro's onzin, want de PPro kan vanwege z'n architektuur maar met z'n 4-en werken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 13:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Spacey schreef:
waarom moet je voor 30 okt. op 300 zitten?
Op 30/31 okt komt Civilization 3 wel uit, die heeft 300 Mhz nodig....

Oud 10-10-2001, 16:25
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je hebt een ding gezien, en die waren dual.
Wij hebben hier in de buurt vaker KLEINE lan party's en Ik ga ook VAAK naar grote lan's en daar zie je hendig exotise apparaten zoals die Dual PPro's die hebben we daar nu 4 keer gezien als kleine server.
We hebben daar zelf's Alpha's en SPARC's al ens zien draaien.

Oud 10-10-2001, 17:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Wij hebben hier in de buurt vaker KLEINE lan party's en Ik ga ook VAAK naar grote lan's en daar zie je hendig exotise apparaten zoals die Dual PPro's die hebben we daar nu 4 keer gezien als kleine server.
We hebben daar zelf's Alpha's en SPARC's al ens zien draaien.
En de rest van de post negeer je maar gewoon. Zoals gewoonlijk. Wanneer ga je nu eens toegeven dat je geen beowulf cluster hebt jongen? Nja, hier reageer je natuurlijk weer niet op. Zoals gewoonlijk.

Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 20:32
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Wat is er nu weer ongeloof waardig er aan dat ik SPARC's en alpha's op LAN's al ens heb zien draaien ?
Oud 10-10-2001, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Op 30/31 okt komt Civilization 3 wel uit, die heeft 300 Mhz nodig....
Misschien is enige toelichting op systeemeisen wel op z'n plaats...

Als dat spel 'minimaal 300Mhz' nodig heeft wil dat heus niet zeggen dat-ie met 200 niet draait...hij draait alleen langzamer. Het is heus niet zo dat-ie een clockcheck uitvoert aan het begin, en bij alles onder de 300 niet wil draaien...

En verder: het is niet zo moeilijk om erachter te komen of je een PPro hebt of niet...gewoon ff BIOSje kijken bij het opstarten. Als dat niet wil (je hebt bv. een zeer vage PC ) leg dan ff je kastje open (ook zeer interessant) en kijk naar de processor...gewone Pentiums zijn vierkant, de Pentium Pro is rechthoekig...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 22:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Wat is er nu weer ongeloof waardig er aan dat ik SPARC's en alpha's op LAN's al ens heb zien draaien ?
Al te snugger ben je ook niet.

Het gaat je om je geloofwaardigheid in het geheel hier, je hebt nog steeds je excuses niet aangeboden voor die leugens (cluster, weet je wel).

Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 08:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
nare man schreef:

Als dat spel 'minimaal 300Mhz' nodig heeft wil dat heus niet zeggen dat-ie met 200 niet draait...hij draait alleen langzamer. Het is heus niet zo dat-ie een clockcheck uitvoert aan het begin, en bij alles onder de 300 niet wil draaien...

het is idd voor civ 3

eisen zijn:

.: Pentium II 300mhz
.: 32 megs of ram
.: 400 megs hd
.: 4X CD-Rom
.: DirectX 8.0a vid. card
.: 1024x768 Req.

BIOS zegt idd Pentium MMX 200.. Ik heb wel 50 MB RAM da's wel ruim dus. rest vormt ook geen probleem maar een P TWEE 300 en een P1MMX 200 vind ik wel groot verschil, zeker om 100 piek vor te riskeren.. In een ver verleden kon ik wel little big adventure 1 laten (eisen: P1 50, 8 mb ram) draaien op een 486 met 4mb ram, maar sinds die tijd heb ik ook vaak spellen gekocht die echt nie wouden...
Oud 11-10-2001, 08:37
Not for Sale
Not for Sale is offline
MAAR ik denk dat ik maar es een nieuw apparaatje ga kopen, eentje voor mezelf ik heb een athlon 1400 op het oog voor fl. 2500.- met brander en dvd, leek me wel wat
Oud 11-10-2001, 09:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

.: Pentium II 300mhz
Ja. Een PII dus, en geen gewone pentium. PII op gelijke kloksneilheid is dus sneller dan een gewone P.

Verder is het een minimum. Reken er dus maar niet op dat dat dan al te speelbaar is.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2001, 11:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef:

Duh, dat weet ik ook wel, dit was alleen een poging om te gokken waarom hij perse300 Mhz wil, dat heet humor ...

Oud 11-10-2001, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Duh, dat weet ik ook wel, dit was alleen een poging om te gokken waarom hij perse300 Mhz wil, dat heet humor ...
Heel eigen soort humor heb je dan
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 18:20
ick
ick is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja. Een PII dus, en geen gewone pentium. PII op gelijke kloksneilheid is dus sneller dan een gewone P.

Verder is het een minimum. Reken er dus maar niet op dat dat dan al te speelbaar is.

W2k av/server, eisen P133, MINIMUM of 256 MB ram, draaide soepel op 'n P166mmx @ 120, met 48 mb......

systeemeigen boeien mij nie zo, als 't draait dtaait 't.... en je riskeert zowizo geen 100 piek als je civ 3 koopt.... cd-roms roesten niet als die niet wil draaien, gewoon ff geduld hebben met spelen tot je die Athlon 1400 heb

Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 18:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ick schreef:

W2k av/server, eisen P133, MINIMUM of 256 MB ram, draaide soepel op 'n P166mmx @ 120, met 48 mb......
Euh. Duh? Win 2k AS is bedoelt als server. Dat er dus bijv. een webserver met VEEL gebruikers op draait. Beetje logisch dat hij dan 'soepel' (Win98 draait ook niet soepel met < 64MB, anders heb jij een masochistische definitie van 'soepel') draait op een single-user systeem.

Dit is dus niet te vergelijken met een programma dat veel van de CPU vergt, zoals een spel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten