Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2002, 12:44
Verwijderd
Dit is een lastig onderwerp in mijn ogen.
Dom weg om ik ALTIJD te snel oordelen, ik heb altijd mijn oordeel klaar, als ik bv een gothic zie, zeg ik al o die wil aandacht.
Kleed een meisje zich te, oke dat is een hoer, enz.
Ik probeer het te verminderen maar het is zo moeilijk, hier thuis op mijn kamer, op het forum is nooit zo erg, hier heb je alleen maar met het innerlijk te maken, dat vind ik trouwens ook erg goed.

Zijn er meer mensen met dit.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 12:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
had het wel heel erg, maar nu heb ik het alleen nog maar als mensen zeuren omdat ze problemen thuis hebben ofzow. dus het gaat mij niet echt om het uiterlijk maar ik vind al snel dat mensen aandacht vragen door zich aan te stellen terwijl ze 9 van de 10 keer echt een probleem hebben.
maar na een tijdje groei je daar denk ik vanzelf overheen...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:24
Quiana
Quiana is offline
Nou, ik heb wel bij bepaalde mensen al snel zoiets van;
die is irritant, naïef etc, door hun uitstraling enzo..
Maar niet bij bepaalde groepen ofzo..
Oud 13-12-2002, 13:45
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar dat komt ook omdat ik niet geneigd ben om te snel over andedren te oordelen. Ik wil daarmee niet beweren dat ik geen vooroordelen zou hebben, maar ik probeer me daar in ieder geval wel van bewust te zijn.
Oud 14-12-2002, 19:32
wissie
wissie is offline
Ja, tuurlijk heb ik dat. Ik denk dat iedereen tot op zekere hoogte toch wel vooroordelen heeft, bij de een is het gewoon erger dan bij de ander.

Ik heb het vooral bij mensen die er asociaal uitzien. Dan neem ik vaak aan dat het ivbo'ers zijn. Ik heb niks tegen gothics, maar ik kan me voorstellen dat men snel vooroordelen tegen hen heeft.

Ik snap niet dat je zegt dat het moeilijk is geen vooroordelen te hebben. Op het moment dat jij beseft dat jouw eigen mening slechts een vooroordeel is, dan is het toch ook geen echt vooroordeel meer? Beetje vaag gezegt, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 19:54
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik schijn mensen heel snel in hokjes te proppen, terwijl ik er zelf altijd een hekel aan heb om in een hokje gepropt te worden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:56
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik heb het eigenlijk niet zo, beoordeel niet zo snel ... alleen bij sommige mensen gebeurt het gewoon, hoeft niet per se negatief te zijn, sommige mensen hebben voor mij gewoon "wat", iets wat heel erg opvalt en dan inderdaad meteen voor een oordeel zorgt ( alleen wil ik er wel bij zeggen dat ook deze oordelen wel eens willen kloppen, dus weet niet of ik het echt vooroordeel moet noemen )
Oud 17-12-2002, 18:52
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
nope ik heb da nie egt of gehad.....tis alleen wel zoow da ik af en toe zo iemand kei verwaand zie rondlope en dan denk ik zo bij mezelf van......oo my god kijk haar daar die ttr....hhm...*zucht*
maar ik heb ut nie met bepaalde groepe.....zeker nie bij gothics en skaters en altoos enz.....maar bij zoown kakkerig trutje denk ik wel af en toe zoow van.....njah je weet wel
Reageren

Regels voor berichten