Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 13:49
Mriek!
Mriek! is offline
De rechtenstudent is bekakt, de informaticastudent is bij uitstek een nerd en SPW'ers wisten niet welke studie ze moesten doen dus kozen ze dat maar... Zomaar een paar vooroordelen die aan elke student wordt opgelegd zodra hij/zij een bepaalde studie gaat volgen. Vraag: In hoeverre laat jij je leiden door vooroordelen bij de keuze van je studie? En belangrijker nog, heb JIJ bepaalde vooroordelen ten opzichte van enkele studies?
Ben benieuwd!
Oud 15-04-2004, 13:54
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Beinvloeden van keuze: nee
Ja ik heb vooroordelen tov andere studies, maar op het moment dat je een studie doet moet dat ook wel enigzins kunnen. Er is nl maar 1 ('goede') studie en dat is je eigen studie, rivaliteit zal altijd blijven bestaan. Maar als mensen niet weten wat ze moeten gaan doen en ze vragen advies dan probeer ik neutraal te blijven.
Oud 15-04-2004, 13:57
Verwijderd
Tijdje terug was en ook zo'n topic...

(SPW'ers weten trouwens toch best wat ze moeten kiezen? 't lijkt me niet dat wanneer je niets beter weet, je SPW gaat doen... dan eerder iets als Rechten of Psychologie, toch? )

Maar goed, ik heb me totaal níet laten leiden door vooroordelen bij mijn studiekeuze. Ik heb echt gekozen voor wat ík wilde.
Maar nu ik naar mijn mede-studenten kijk, zie ik wel een soort stereotyp in mijn gedachten... Een beetje een klungelig alternatief persoon.. In het eerste jaar (bij mij dus) zitten vooral veel.. kinderachtige mensen, dat is wel jammer. Maar goed, ik voel me al fijn genoeg, iedereen is aardig
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:31
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Mriek! schreef op 15-04-2004 @ 14:49 :
De rechtenstudent is bekakt, de informaticastudent is bij uitstek een nerd en SPW'ers wisten niet welke studie ze moesten doen dus kozen ze dat maar... Zomaar een paar vooroordelen die aan elke student wordt opgelegd zodra hij/zij een bepaalde studie gaat volgen. Vraag: In hoeverre laat jij je leiden door vooroordelen bij de keuze van je studie? En belangrijker nog, heb JIJ bepaalde vooroordelen ten opzichte van enkele studies?
Ben benieuwd!
Op zich zijn vooroordelen soms best irritant. Maar aan de andere kant ook wel weer handig omdat je de vooroordelen wel 'recht' legt... Als iem dan bijz. zegt bij jouw opleiding: "Dat doet ieder1 die geen keus kan maken" Dan kan jij duidelijk maken dat je wél een weloverwogen keus hebt gemaakt, je denk er goed over na.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:33
thabomb1986
thabomb1986 is offline
[QUOTE]Andijvie schreef op 15-04-2004 @ 14:57 :
[B]Tijdje terug was en ook zo'n topic...

(SPW'ers weten trouwens toch best wat ze moeten kiezen? 't lijkt me niet dat wanneer je niets beter weet, je SPW gaat doen... dan eerder iets als Rechten of Psychologie, toch? )

Jah maar SPW is op mbo-niveau en die mensen kunnen meestal niet zo makkelijk kiezen voor psychologie of rechten, omdat ze vaak geen vwo hebben...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:37
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
SPW wordt idd door heel veel vmbo'ers (en eerst door mavo'ers) gedaan die niet weten wat ze willen doen..

Ik heb ook wel lichte vooroordelen naar andere studies, maar niet naar personen op zich. Zelf heb ik me niet laten leiden door stereotypen, hoewel ik er wel lang over getwijfeld heb juist door die stereotypen (ik doe namelijk wiskunde en was bang tussen allemaal contactgestoorde nerds terecht te komen, maar het valt wel mee; zijn ook enkele mensen net als mij die toch maar voor de studie zelf hebben gekozen die wel "normaal" zijn)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:55
Verwijderd
Ik heb op zich wel wat vagelijke vooroordeeltjes naar andere studie's, maar niet zo veel. Ik heb het ook niet mijn studiekeuze laten beïnvloeden (dan had ik waarschijnlijk wat anders gekozen, want de vooroordelen over geneeskundestudenten (corporaal en altijd aan het leren) spreken me niet echt aan) .
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:06
Luna
Luna is offline
Ik heb niet echt bij bepaalde studies een beeld van de studenten voor me. Ik ken alleen maar 1 stereotype student: de yup.
Leren bootschoentjes, dockerskleren en geruite bloesjes en een rrrr. edit: ze zitten ook op hockey en houden van zeilen.
Oud 15-04-2004, 18:08
Verwijderd
SPW: 'iets met kinderen' voor domme mutsen die in een te vroeg stadium last krijgen van overontwikkelde moedergevoelens.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zat vanmiddag tegenover een rechten-nerd in de trein...

Een boek op schoot: 'Ondernemings- en effectenrecht' (dus duidelijk een student rechten), en zulke afschuwelijk nette kleren aan...

Dus ja, dat vooroordeel is weer eens een beetje bevestigd.

Verder:
* HBO'ers zijn dom. Te dom om VWO-uni te doen, geen doorzettingsvermogen, geen zin om van hun gat te komen voor hun opleiding.
* Psychologie-studenten zijn domme meelopers.
* Natuurkunde-studenten zijn raar (Tampert ).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-04-2004 @ 19:10 :

Een boek op schoot: 'Ondernemings- en effectenrecht' (dus duidelijk een student rechten), en zulke afschuwelijk nette kleren aan...
Hm, vaag. Dat zijn namelijk vakken die je pas in het laatste jaar kunt volgen als je wilt, en dan zeker niet gecombineerd met elkaar. Weet je wel zeker dat je het goed hebt gelezen?

Verdere vooroordelen (blijken overigens vaak te kloppen)

Rechten - kiddo's die denken snel 'rijk' te kunnen worden en weinig colleges willen hebben. Meest gekozen door sukkels die zo saai zijn dat ze niet weten wat ze anders moeten doen.

Tandheelkunde - alleen maar sukkels die ook niets wisten wat ze anders moesten doen, maar toevallig een tandarts in de familie hadden en zo iets makkelijker een keuze konden maken. Verder omhooggevallen verenigingssukkels.

Informatica in de ruimste zin van het woord - kneuzen die denken dat je nu nog kunt meeliften op de inmiddels al niet meer bestaande ICT-hausse, sukkels die zich lieten inspireren door hun klasgenootjes 'jij bent zo goed met computers, jij moet iets met computers gaan doen!'.

Sociologie, culturele antropologie, ontwikkelingsstudies - miepende, vervelende politiek correcte mutsen die koste wat het kost hun best willen doen voor een stelletje apies die een akkertje in Zimbabwe verneuken. Nutteloos en hersenloos.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 19:15 :
Hm, vaag. Dat zijn namelijk vakken die je pas in het laatste jaar kunt volgen als je wilt, en dan zeker niet gecombineerd met elkaar. Weet je wel zeker dat je het goed hebt gelezen?

Verdere vooroordelen (blijken overigens vaak te kloppen)

Rechten - kiddo's die denken snel 'rijk' te kunnen worden en weinig colleges willen hebben. Meest gekozen door sukkels die zo saai zijn dat ze niet weten wat ze anders moeten doen.

Tandheelkunde - alleen maar sukkels die ook niets wisten wat ze anders moesten doen, maar toevallig een tandarts in de familie hadden en zo iets makkelijker een keuze konden maken. Verder omhooggevallen verenigingssukkels.

Informatica in de ruimste zin van het woord - kneuzen die denken dat je nu nog kunt meeliften op de inmiddels al niet meer bestaande ICT-hausse, sukkels die zich lieten inspireren door hun klasgenootjes 'jij bent zo goed met computers, jij moet iets met computers gaan doen!'.

Sociologie, culturele antropologie, ontwikkelingsstudies - miepende, vervelende politiek correcte mutsen die koste wat het kost hun best willen doen voor een stelletje apies die een akkertje in Zimbabwe verneuken. Nutteloos en hersenloos.
Ik twijfelde al, ja. Kan het 'Privaat- en effectenrecht' zijn geweest?
Het was iig '***recht- en effectenrecht'.
Spoiler

Voor de rest: grotendeels mee eens.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:52
Careless
Careless is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 19:15 :
Sociologie [...] politiek correcte mutsen
Ja, zeker dat dat klopt. Een studente sociologie vertelde mij laatst over een nogal rechtse maar wel terechte opmerking van haar tijdens een college. Iets over de effectiviteit van ontwikkelingshulp en alternatieven geloof ik. Als ik het zo hoorde greep het grootste gedeelte van de zaal meteen naar de strijdbijl. Damn...

Hmm...
Rechten - mensen die niet weten wat ze willen studeren. Nou, dan maar rechten. Overhemden kun je immers overal kopen en dat kraagje kan overal omhoog.
Econometrie - mensen met brilletjes, stoelen die slecht zijn voor je rug, kleding uit het jaar 0 en stapels stoffige boeken. Kun je niets mee beginnen.
Bestuurskunde - typisch van die mensen die het heel kick vinden overal aan mee te doen. Faculteitsraden, studieverenigingen, studentengebeuren, noem maar op. Voornamelijk lange jongens met donkerblond haar en zakkerige overhemden.
Geneeskunde - enorm slimme mensen die alles doen om carrière te maken en altijd in de stress zitten over de hoeveelheid studiemateriaal. De eerste paar jaar is leuk, maar na een eeuwigheid van student-zijn zien ze het ook niet meer zo zitten en die carrière gaat toch een stuk langzamer dan gedacht. Overigens, mensen waar je graag een spelletje woordassociatie mee speelt aangezien ze de namen van de vaagste lichaamsdelen weten.
Psychologie - mensen die geloven in de theorieën van Freud en denken dat alles een oorzaak in het verleden heeft. Als ze je aankijken, kijken ze dwars door je heen en weten ze precies wie je bent. Denken ze. Bovendien zijn ze nogal sentimenteel en zijn ze graag zo veel mogelijk als dr. Phil.
Geschiedenis - mensen die de krant elke dag drie keer doorlezen en erg boos worden als je door het nieuws heen praat. Mensen die alles willen weten over de geschiedenis en denken daaruit de toekomst te kunnen voorspellen.
Oud 15-04-2004, 18:59
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Careless schreef op 15-04-2004 @ 19:52 :
Psychologie - mensen die geloven in de theorieën van Freud en denken dat alles een oorzaak in het verleden heeft. Als ze je aankijken, kijken ze dwars door je heen en weten ze precies wie je bent. Denken ze. Bovendien zijn ze nogal sentimenteel en zijn ze graag zo veel mogelijk als dr. Phil.

Dit vind ik idd wel een leuke

Freud heeft overigens best erg leuke theorieën, jammer alleen dat het vaak wat overtrokken is. En natúúrlijk kijkt een psychologiestudent dwars door je heen

noot: poster is zelf psychologiestudent
Oud 15-04-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Geschiedenis - mensen die de krant elke dag drie keer doorlezen en erg boos worden als je door het nieuws heen praat. Mensen die alles willen weten over de geschiedenis en denken daaruit de toekomst te kunnen voorspellen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 12:59
NN
NN is offline
Ik ben rechtenstudent, maar herken mij niet echt terug in bovenbeschreven vooroordelen.

Het is nou eenmaal een hele brede studierichting. Je hebt inderdaad de verenigingstypes met drie kraagjes over elkaar heen omhoog die Bedrijfsrecht doen en voor het grote geld bij een groot advocatenkantoor gaan. Maar je hebt ook de demonstratie-SP-types die Internationaal Recht doen en mensenrechtenadvocaat willen worden o.i.d..

Ik zit een beetje tussen beide in.

Careless beschrijving van Bestuurskundestudenten is wel een beetje op mij van toepassing. Ik ben erg actief in de studentenpolitiek. Laat ik nu ook het voornemen hebben om misschien nog een keer Juridische Bestuurswetenschappen te gaan doen.
Oud 16-04-2004, 15:08
Verwijderd
Ik doe nu ICT, en straks wil ik naar de Pabo
wat zegt dat over mij?

En het is inderdaad zo dat er veel vooroordelen ontstaan door de stereotypjes.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:49
Ai lún
Ai lún is offline
Ik doe een Letterenstudie (Engels) en dan hoor ik ook altijd: Wat moet je daar nou mee? Wil je lerares worden of zo?

(ik heb toevallig net vandaag een brief gekregen over oriëntatie op de arbeidsmarkt waar iets over die vooroordelen in stond )
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:07
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:

Dus ja, dat vooroordeel is weer eens een beetje bevestigd.

Verder:
* HBO'ers zijn dom. Te dom om VWO-uni te doen, geen doorzettingsvermogen, geen zin om van hun gat te komen voor hun opleiding.
* Psychologie-studenten zijn domme meelopers.
* Natuurkunde-studenten zijn raar (Tampert ).
blabla.... ik vinnut altijd een beetje dom die vooroordelen... Zijn deze 'constateringen' ook gebaseerd op je eigen ervaring met die mensen?????
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Me laten leiden door vooroordelen zeker niet, want ik heb heel bewus gekozen voor Rechten, ookal wordt daar altijd van gezegd dat mensen dat studeren omdat ze denken daar snel en veel geld mee te kunnen verdienen of omdat ze niet weten wat ze anders moeten studeren. Vooroordeel ook dat het allemaal kakkers zijn, zo word ik wel altijd gezien, maar voel ik me niet. Wil er ook liever niet bijhoren ofzo.

Ik heb voornamelijk vooroordelen over antropologie, dat het allemaal Groen Linkse rakkers zijn...
(nou ja, nare beschreef ze al)

En ja, misschien speelt het wel een rol dat er altijd wat denigrerend gedaan wordt naar HBO'ers waardoor ik graag naar het WO wil uiteindelijk. (al lijkt HBO-Recht me gewoon wat ehh, simpel en niet zelfstandig, te praktisch ook ofzo...)
Oud 17-04-2004, 14:44
loenatikkie
loenatikkie is offline
Wat is er mis met HBO?? Voor sommige beroepen is het toch echt beter dat je HBO doet omdat het veel praktischer is en niet alleen theorie. Ik vind het zeer kinderachtig dat sommige mensen echt denken dat HBO-ers dommer en luier zijn.

Zo dat is er uit
Oud 17-04-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
loenatikkie schreef op 17-04-2004 @ 15:44 :
Wat is er mis met HBO?? Voor sommige beroepen is het toch echt beter dat je HBO doet omdat het veel praktischer is en niet alleen theorie.
Voor rechtsgeleerdheid dus niet. In tegenstelling tot wat veel mensen denken leidt een studie rechtsgeleerdheid namelijk niet op tot advocaat. Het is een wetenschappelijke basisopleiding. Ben je daarmee klaar, dan heb je zelf de keuze of je uiteindelijk verder wilt als advocaat, officier van justitie of rechter, of dat je toch liever de wetenschap ingaat en als onderzoeker of docent bij een universiteit aan de slag gaat.

Citaat:
thabomb1986 schreef:
blabla.... ik vinnut altijd een beetje dom die vooroordelen... Zijn deze 'constateringen' ook gebaseerd op je eigen ervaring met die mensen?????
Dit topic ging juist specifiek over vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:14
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
loenatikkie schreef op 17-04-2004 @ 15:44 :
Wat is er mis met HBO?? Voor sommige beroepen is het toch echt beter dat je HBO doet omdat het veel praktischer is en niet alleen theorie. Ik vind het zeer kinderachtig dat sommige mensen echt denken dat HBO-ers dommer en luier zijn.

Zo dat is er uit
Dat is nou ook weer zo'n vooroordeel De universiteit is niet alleen maar theorie. Natuurlijk wisselt het per studie, maar ook op de universiteit kun je stage lopen bij bedrijven en zo praktijkervaring opdoen. Ach ja, vooroordelen
Oud 17-04-2004, 15:15
Verwijderd
Feit is, dat vooroordelen nooit zomaar uit de lucht komen vallen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:09
sublime
sublime is offline
sph-ers, cult. antropologie; geitenwolle sokken types

pedagogiek, psychologie; irritante meisje meisjes

psychologie; mensen die niet weten wat ze moeten doen en geen bèta studies kunnen

informatica, biologie, scheikunde, natuurkunde etc; mega nerds die van startrek en/of fantasy houden en in een eigen wereldje leven

tscers: mega dozen zonder iq, die een normale studie niet aan kunnen en dus maar gewoon een verzameling vakken kiezen die ze dan mss wél kunnen

rechten; ballen, allemaal lid van een van de corpora of mensen die niet wisten wat ze moesten studeren en snel carrière denken te kunnen maken

geneeskunde; zie boven (ballen) of mega stuudjes of mensen uit zo'n doktoren geslacht die zich om die reden verheven voelen boven anderen

filosofie; vage figuren die heel interessant over proberen te komen door een end in de ruimte te lullen

vrouwenstudies: allemaal lesbische vrouwen die dat volgen

economie; mensen zonder sociaal leven die meer van cijfertjes houden dan van mensen

archeologie; suffe, achtergebleven types met sokken in sandalen.

hm meer weet ik zo niet, of ja natuurlijk:

geschiedenis: super leuke, hippe, ontwikkelde, breed geinteresseerde, tolerante, gezellige, sociaal vaardige mensen die de enige juiste studie doen

(dat ik bovenstaande getiept heb zegt niet dat ik er ook achter sta, btw)

en ik heb me niet laten leiden door vooroordelen, want eigenlijk was ik bang allemaal suffe stoffige types tegen te komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2004, 18:13
sublime
sublime is offline
Citaat:

wauw, je hebt net mijn precieze karakter beschreven!!!

(trouwens, wel 3 verschíllende kranten natuurlijk, nl. trouw, volkskrant en nrc. plus nog de verschillende internationale kranten via inet )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:19
Verwijderd
en wat studeren de 'normale' mensen dan?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:27
sublime
sublime is offline
Citaat:
Beverly Sunshine schreef op 17-04-2004 @ 23:19 :
hm, normale mensen - is dat niet een contradictio in terminis?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Beverly Sunshine schreef op 17-04-2004 @ 23:19 :
Bestaan die?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Hmmm, politicologie is nog niet langsgeweest

Ik kan wel zeggen dat de beschrijving van bestuurskunde deels op mij van toepassing is: ik heb donkerblond haar
Oud 17-04-2004, 22:41
sublime
sublime is offline
politicologie: allemaal links (of juist rechts) tuig, die een 'bewuste studie' willen doen en irritant lange discussies met je aangaan als je als 'leek' een volgens hen verkeerde opmerking maakt, terwijl het eigenlijk een mening is. irritante betweters.

ofzo.

Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:17
alpha
alpha is offline
Mij lijkt informatica wel leuk, en als ik besluit dat te gaan studeren, dan maakt het mij niks uit dat er bijna geen meisjes zijn ( ) en ik vind het ook onzin dat het allemaal nerds zijn: op de opendag waren er ook aardig wat leuke jongens..

Verder heb ik nog wel een vooroordeel: de hogere hotelschool is voor oppervlakkige mensen, vaak meelopers, die niets weten te doen en 'het wel leuk lijkt een hotel oid te runnen'
Oud 18-04-2004, 15:36
blacky
blacky is offline
me laten beinvloeden door vooroordelen bij het kiezen van de studie die ik wil gaan doen, zeker weten van niet.
vooroordelen ten opzichte van andere studies....euhhh...ja...wie niet?
Oud 18-04-2004, 16:33
The0
The0 is offline
Citaat:
sublime schreef op 17-04-2004 @ 19:09 :
psychologie; mensen die niet weten wat ze moeten doen en geen bèta studies kunnen
Dus ik met mijn vwo 6 N&T zou geen betastudie mogen volgen?
Oud 18-04-2004, 17:24
Tweeker
Tweeker is offline
Psychologie: mensen die zelf een steekje los hebben zitten en denken zo zichzelf beter te kunnen begrijpen
Oud 18-04-2004, 18:55
sublime
sublime is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
sublime schreef op 17-04-2004 @ 19:09 :
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
The0 schreef op 18-04-2004 @ 17:33 :
Dus ik met mijn vwo 6 N&T zou geen betastudie mogen volgen?

waar zeg ik dat?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 00:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
sublime schreef op 17-04-2004 @ 23:41 :
politicologie: allemaal links (of juist rechts) tuig, die een 'bewuste studie' willen doen en irritant lange discussies met je aangaan als je als 'leek' een volgens hen verkeerde opmerking maakt, terwijl het eigenlijk een mening is. irritante betweters.

ofzo.
Goh, op dat 'irritante betweters' na is dit een redelijk correcte omschrijving
Oud 19-04-2004, 09:27
Mriek!
Mriek! is offline
Wow, ik merk dat er nogal veel heftige reacties op het topic komen. Dat had ik niet verwacht. Bijvoorbeeld over psychologie studenten...die worden wel heel erg afgeschilderd als "mensen die niet weten wat ze willen". Ook merk ik dat een heleboel mensen zeggen dat ze 'zich niet laten leiden door vooroordelen met de keuze van hun studie'. Maar is dat echt zo? Het merendeel lijkt er nogal nauwkeurige vooroordelen op na te houden. (voorbeeld psychologie en politicologiestudies). Dan kan je mij niet wijsmaken dat je daar niet bevooroordeeld door wordt!
Oud 19-04-2004, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Mriek! schreef op 19-04-2004 @ 10:27 :
Wow, ik merk dat er nogal veel heftige reacties op het topic komen. Dat had ik niet verwacht. Bijvoorbeeld over psychologie studenten...die worden wel heel erg afgeschilderd als "mensen die niet weten wat ze willen".

Nare man heeft het antwoord al gegeven:

Citaat:
nare man schreef op 17-04-2004 @ 16:15 :
Feit is, dat vooroordelen nooit zomaar uit de lucht komen vallen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:30
The0
The0 is offline
Citaat:
sublime schreef op 18-04-2004 @ 19:55 :

waar zeg ik dat?
Jij stelt dat mensen die psychologie willen studeren of aan het studeren zijn geen beta studies kunnen volgen. Doe nu zelf vwo 6 N&T dus mag wel degelijk een betastudie volgen, wil dit alleen niet. Sorry, was niet echt duidelijk verwoord.
Oud 19-04-2004, 20:25
Kadaver
Kadaver is offline
En wat vinden we van bedrijfskunde?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:42
El Kim
El Kim is offline
Citaat:

Verder:

Mensen de zonder diploma thuiszitten: roepen dat ze zóóóóóóóóóóóóóó intelligent zijn, maar hebben tegelijkertijd geen bewijs om dit te staven. Schijnen last te hebben van allerlei kwaaltjes om hun falen goed te praten. Daarnaast hebben zij nogal last van FAATK (Fleet Admiral Aandacht Tekort Stoornis). Voelen zich verheven boven normale/intelligente mensen die zij afkraken, terwijl ze zelf heel wat minder gepresteerd hebben.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 19-04-2004 @ 21:25 :
En wat vinden we van bedrijfskunde?
Stelletje strebers, cv-rukkers, statushengsten, omhoog likken naar de baas, naar beneden trappen naar je ondergeschikten

Citaat:
*Kim EL* schreef:
Mja, ach. De vooroordelen over mensen die werk- en diplomaloos thuiszitten zijn natuurlijk legio, maar pest hem daar maar niet mee
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:23
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Informatica - Alleen maar nerds in de klas met jampot glazen en puisten en lachen wanneer de docente een ";" vergeet achter een regel code... correctie, gniffelen.. zo vannuh "ghihihi"

(Das trouwens niet waar want ik moet zeggen dat ik wel stoere mensen heb ontmoet Alleen wel een feit is dat er maar 10 of 20 meisjes op de 600 informatica studenten in Den Haag zijn )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:27
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 21:50 :

Mja, ach. De vooroordelen over mensen die werk- en diplomaloos thuiszitten zijn natuurlijk legio, maar pest hem daar maar niet mee
Je brengt mij op een idee
Oud 19-04-2004, 22:01
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 21:50 :
Stelletje strebers, cv-rukkers, statushengsten, omhoog likken naar de baas, naar beneden trappen naar je ondergeschikten
True true

Rechten: 3 dagen voordat de deadline verliep voor de inschrijving aan de uni wisten ze het nog steeds niet en dus vulden ze maar rechten in...Hersenloze gepen zijn het die denken een IQ te hebben van 150+...en dat voor een studie waarbij je 90% van de vakken kan halen op een simpele uittreksel...

Nog erger zijn die materialistische yuppen die bedrijfsrecht gaan doen als specialisatie. Op het gebied van fusies en overnames denken ze veel geld te kunnen verdienen...bovendien koketteren ze graag met deze specialisatie bij naïeve sjaars in de hoop ze te kunnen regelen...deze veredelde lolita's snappen ook wel dat je later per definitie onder een bedrijfskundige/manager zal moeten werken dus schat je kansen

Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Mannelijke biologie studenten: overgeilde mannetjes die willen doorstromen als kuttenkijker (gynea....)

de goede rechtenstudenten: een stelletje stumpers die de wereld denken te kunnen verbetere, met hun utopische bull shit, get a fucking life.

de slechte rechtenstudenten: .....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 11:46
break of dawn
break of dawn is offline
Goh, het valt nog mee dat er niets is gezegd over studenten die een kunstopleiding doen.... ik laat me hier niet over uit want ik ben er zelf één...
Oud 20-04-2004, 16:12
Gaea
Gaea is offline
En ook niet over Communicatie, toch ook een vrij grote studie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:50
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Gaea schreef op 20-04-2004 @ 17:12 :
En ook niet over Communicatie, toch ook een vrij grote studie.
Laat ik dat dan maar eens doen.. ik heb het per slot van rekening zelf anderhalf jaar gestudeerd.

Bij Communicatie tref je meestal de mensen aan die niet weten wat ze willen en daarom maar communicatie gekozen hebben. 80% van de opleiding is vrouw, waarvan een redelijk aantal Breezerslet (gelukkig viel dit in mijn klas mee).
Reageren

Regels voor berichten