![]() |
|
Ik ga een nieuwe bas kopen, hiep hoi.
Nou heb ik dus de keuze uit de Ibanez EDB600 en EDB605 (http://www.ibanez.com/edb/) - je begrijpt het al de een is 4-snarig de ander heeft 5 snaren. Nou zit ik enorm te twijfelen. Ik heb al een 4-snaar. En ik denk dat je met een 5-snaar nooit verkeerd zit, zeker niet als je rock/metal wilt spelen.. toch? Alleen ik vroeg me af of het moeilijker is om een 5 snaar te bespelen? Aangezien de nek ook iets breder is en ik kleine handjes heb.. Is er veel verschil tussen een 4 en 5 snaar? (behalve een snaar meer/minder..) En dan bedoel ik ook of ik 'gewone' 4-snaar nummers kan blijven spelen (lijkt me van wel uiteraard..) Ik was sowieso van plan ooit een 5-snaar te kopen.. dus ik denk dat ik er wel goed aan doe.. ik wil alleen van m'n twijfels af.
|
![]() |
|
4-snarig= E,A,D,G
5-snarig= B,E,A,D,G Tja 5-snarig, als je echt alle snaren gebruikt (en vooral de B) dan is het handig om te hebben. Wat je ook kunt doen is een B snaar kopen, de G-snaar van je 4-snarige bas halen en alle snaren er 1 naar beneden zetten (zodat het dus B,E,A,D wordt). Scheelt een hoop duiten en heb hebt hetzelfde effect (daar bij NU-metal de G praktisch toch nooit wordt gebruikt)
|
5 snaar is wel vet, maar echt alleen als je er veel gebruik van maakt, anders is het zonde
Als je nu een 5 snarige koopt, maar merkt dat die 5de snaar alleen maar in de weg zit ga je toch weer op je oude (en waarschijnlijk mindere) bas spelen, en dat is zonde van het geld. Ik heb zelf alleen nog maar 4 snarig, maar wel eens een tijdje 5 snarig gespeeld en dat is toch best wel wennen en flink irritant bij "4 snarige" nummers Edit: K zit nu ff op die ibanez site te kijken en k zou toch wat graag eens een SRX willen bespelen... Ben benieuwd hoe die klinken
Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 18:41. |
![]() |
|
Made my choice
Heb gisteren bij Feedback even een paar 5-snaren uitgeprobeerd. En het is iets moeilijker omdat de snaren natuurlijk dichter bij elkaar liggen, maar dat lijkt mij gewoon een kwestie van wennen en oefenen. Gelijk maar even geďnformeerd naar de EDB605, de importeur had 'm niet meer maar de nieuwe levering komt in maart (das gebruikelijk, had ik met m'n vorig bas ook). Heb 'm dus ook maar meteen besteld ![]() ![]() ![]() Die B-snaar is gewoon handig, zeker als we dadelijk met m'n band eigen nummers gaan schrijven.
|
ik zou die gitaar sowieso niet kopen voor je em in je handen hebt gehad...
als je wilt gaan slappen is 4 snarig wel handiger, maar als je nu nog een 4-snarige heb is t natuurlijkt handigst om t allebei te hebben ![]() ow je hebt je keus al gemaakt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|