Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 15:49
White Cluster
White Cluster is offline
weet iemand hoeveel dit kost en wat voor comp je nodig hebt en al die info?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2001, 17:34
Verwijderd
Een CD-Writer kost zoveel.

En wat voor comp, eeuhm, volgens mij kan vanaf elke >486 wel een brander werken, maar dat weet ik zo niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 17:35
Redie
Redie is offline
Ja zoveel kost ie!
Oud 15-12-2001, 17:37
Verwijderd
Branders heb je vanaf een guldentje of 200 (dan heb je een redelijke). Snellere branders kosten tussen de 300 en 500 gulden, afhankelijk van het merk en de snelheid.

Branders kun je in principe in elke Pentium-PC gebruiken. Het hangt een beetje van de snelheid af wat de eisen zijn. Als jij een oud 2x of 4x brandertje op de kop tikt zul je daar geen snelle HD of veel geheugen voor nodig hebben. Maar huidige 12-, 16- en 24-speed branders werken toch echt liever met een 7200 (of snelle 5400tpm) schijf en voldoende geheugen (>128mb). En een IDE-brander vereist weer een snellere processor dan een SCSI-brander.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 18:31
wyner
wyner is offline
Ja, ook een vraagje over CD branders; al m'n vrienden raden me Plextor aan met hand op hun hart; deze zijn alleen wel bijna 2x zo duur als andere merken. Zijn ze het echt waard? Elk merk heeft nu toch buffer underrun protection enzo?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 18:51
Verwijderd
Plextors zijn hun geld ab-so-luut waard, Plextor is de Ferrari onder de branders.. of course, het is 'maar' een brander, maar kwalitatief bijna ongeëvenaard, en bovendien is de service van Plextor fabelachtig (zelf ondervonden; ik stuurde een mailtje dat ik geen Plextor Manager bij mijn retail heb gekregen, 2 uur later had ik antwoord of ik mijn adresgegevens door kon mailen, en de volgende dag later had ik het CD'tje netjes thuis)..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 19:05
BBEM
BBEM is offline
I love my plextor ookal is ie al 2 jaar oud nooit problemen mee gehad
Oud 16-12-2001, 12:09
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Weet je wat slim is

Koop een mooie Lite-On 24x voor 275 piek, evengoed als een duurdere Plextor, intern zijn ze bijna hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 13:53
Verwijderd
Die Liteons schijnen inderdaad erg goed te zijn. Veel value-for-money.

Overigens heb ik zelf erg goede ervaringen met de HP cd-writer 16x10x40 IDE. Wel weer ietsje duurder dan die Liteon maar wel errug lekker
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 14:11
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
HP = Sony = ok
Heb zelf ook nog een 4x2x24x Sony CRX100E brander, en die heeft heel wat cdtjes versleten
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 14:32
Verwijderd
inderdaad, Lite-On is een goed alternatief; wat echter niet wegneemt dat Plextor nog steeds heer en meester is.. qua betrouwbaarheid en service heeft Plextor een hele hoge waardering alom, iets wat Lite-On nog maar waar moet maken (wat niet onmogelijk is echter)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 17:11
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
losse files brand de LiteOn 24x iets van 20 seconden sneller dan de Plextor 24x
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 17:28
Warbringer
Warbringer is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Weet je wat slim is

Koop een mooie Lite-On 24x voor 275 piek, evengoed als een duurdere Plextor, intern zijn ze bijna hetzelfde.

Precies, Lite-on gebruikt hetzelfde interne loopwerk als de plextors, dus in principe koop je dezelfde brander, hij heet alleen anders.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Warbringer schreef:
Precies, Lite-on gebruikt hetzelfde interne loopwerk als de plextors, dus in principe koop je dezelfde brander, hij heet alleen anders.
zeker weten van niet.. veel mensen 'claimen' dat, vanwege de Sanyo-onderdelen en de vrijwel gelijke specificaties.. dat is dus *niet* waar.. plextor gebruikt wel een paar Sanyo-componenten (LSI chipset en de laser-pickup) maar de rest van de electronica, firmwares, PCB en mechanismen zijn állemaal door plextor zélf gefabriceerd..

geloof je dat niet? schroef beide branders maar eens los; je ziet totaal 2 verschillende branders..

wel is het zo dat er een paar rebadged plextors rondzweven, sommige Creative 8432 en 121032's, en de 121032 van Iomega..

en that's it.. plextor != liteon
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 09:03
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Met de meeste plextors kun je geen backups maken van met Safedisk2 beveiligde spellen...
Oud 20-12-2001, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Met de meeste plextors kun je geen backups maken van met Safedisk2 beveiligde spellen...
dus wat doe je dan? eventjes www.gamecopyworld.com bezoeken..

dat vind ik geen reden om géén plextor te kopen, de relatief hoge prijs wel..

Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 09:50
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
plextor is bijna de helft duurder dan liteon
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 12:59
Verwijderd
het is simpel.. wanneer je geen pecunia hebt koop je lite-on..

wanneer het éven kan, koop je plextor.. want m.i. verdient plextor zéker de voorkeur t.o.v. álle branders..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 20:43
Warbringer
Warbringer is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
zeker weten van niet.. veel mensen 'claimen' dat, vanwege de Sanyo-onderdelen en de vrijwel gelijke specificaties.. dat is dus *niet* waar.. plextor gebruikt wel een paar Sanyo-componenten (LSI chipset en de laser-pickup) maar de rest van de electronica, firmwares, PCB en mechanismen zijn állemaal door plextor zélf gefabriceerd..

geloof je dat niet? schroef beide branders maar eens los; je ziet totaal 2 verschillende branders..

wel is het zo dat er een paar rebadged plextors rondzweven, sommige Creative 8432 en 121032's, en de 121032 van Iomega..

en that's it.. plextor != liteon

Hmmz ? was dus altijd onder de indruk van wel? ach ja, weer wat geleerd. Maar in hoeverre is de plextor dan beter als een Lite-on ?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Warbringer schreef:
Hmmz ? was dus altijd onder de indruk van wel? ach ja, weer wat geleerd. Maar in hoeverre is de plextor dan beter als een Lite-on ?
kornguy meldde dat de lite-on een paar seconden sneller was met het branden van losse bestanden..

maar met Plextor koop je niet een uitmuntende brander, maar ook een stuk geweldige service..

enfin, ik ga geen pleidooi voor Plextor houden, maar het is een algemeen bekend feit dat Plextor hét merk is..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 23:06
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
en de plex is iets sneller met grote bestanden (mpeg iemand? )
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:54
Zorkman
Zorkman is offline
http://www.acercm.com/storage/storage_2010a.html voor minder dan 100€
goed?
Oud 22-12-2001, 16:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
en de plex is iets sneller met grote bestanden (mpeg iemand? )
Ik geloof hier dus helemaal niks van. Een brander schrijft geen bestanden weg, maar gewoon een constante stream data. Die bestanden worden dus door je brandprogramma op een rijtje gezet, en als het ware als een groot bestand naar je brander gestuurd.

Tis dus onzin.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Zorkman schreef:
http://www.acercm.com/storage/storage_2010a.html voor minder dan 100€
goed?

http://hwreviews.netscape.com/hardwa...2-7023759.html

nahh ik zou 't toch bij lite-on of plextor houden..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten