Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het met 1 audioplugje gedaan (ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die plugjes met een witte en roode omhulsel en dan nog een staaf in het midden.) het is me daarmee gelukt zonder scartkabel en de beeld/geluidskwaliteit is prima
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Er zijn op internet genoeg how-to's van S-Video problematiek te kijken, dus éven zoeken loont de moeite.
![]() Maar in het kort: als je een videokaart hebt met TV-Out in de vorm van S-VHS (zo'n vierpolige ronde stekker, voor de n00bs) dan kun je volstaan met een simpel coaxiaal snoertje met aan de ene kant S-Video en aan de andere kant tulp (cinch is de officiële term). Die plug je in de S-Video ingang van je TV. Vervolgens sluit je je geluidskaart aan op de TV via dezelfde procedure: je zult waarschijnlijk een snoertje nodig hebben 3,5mm stereo jackplug-2xCinch. Verder hoef je niks in te stellen, als het goed is. Zet je TV aan op het S-Videokanaal en boot je PC. Als het goed is herkent hij automatisch dat je er een TV aan hebt hangen. Ik heb 't eergister nog geprobeerd en het werkte perfect, strak beeld ook, mooie kleuren ![]() Pas met erg lange kabels wel op dat de signaalsterkte niet teveel achteruit gaat. Als jij een videokabel door je halve huis legt loop je meer kans op storingen en achteruitgang van het signaal (fletsere kleuren, strepen e.d.). Dan moet je er een signaalversterkertje tussen zetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
coaxkabel gebruiken, en je haalt de 20 meter ![]() met een 'normaal' kabeltje kant en klaar uit de winkel is het op 20 meter een grote stoorzooi, en strepen enz.. maar als je zelf een coaxkabel trekt, en aan beide zijden een tulp stekkertje soldeert heb je perfect beeld ![]() |
![]() |
|
Je hebt met s-video betere kwaliteit dan met coax. Misschien dat je drivers of instellingen niet helemaal goed zijn om de pc. Soms moet je eerst ff je driver updaten. En anders moet je ff bij je instellingen kijken of hij (de computer) wel signaal door geeft door je s-video.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
hoeveel uur besteed je aan twitter/facebook/tv/computer enz. 104465 | 7 | 22-02-2011 08:30 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête Mediawijsheid So0ofje | 8 | 30-11-2009 19:27 | |
Software & Hardware |
Computer - tv MrD | 1 | 02-05-2003 11:55 | |
De Kantine |
mijn dag... Slaughterer | 48 | 02-08-2002 20:32 | |
Lifestyle |
Hoe ga jij later je kinderen opvoeden? Isa | 53 | 22-04-2002 18:35 | |
Software & Hardware |
TV-kaart chatfreak2002 | 5 | 13-10-2001 18:55 |