Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 20:25
Gothic
Gothic is offline
Waar kan je dan allemaal van krijgen?

Logisch als je je niet douched of vlooien oid hebt, maar als dat het niet is, wat kan het wel zijn? Allergie ofzo, iemand een idee?
Oud 20-12-2002, 20:27
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
soms als je je huid ergens aanraakt krijg je drna jeuk.. verder kan t komen door allergieen, das eigenlijk grootste reden, maar dan word je huid meestal al rood enzo.. verder weet ik t ook niet echt..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:33
ekki
ekki is offline
jeuk aan je tenen of vingers: bijv. wintertenen.

verder is allergie het meest logisch, ja. is het ook rood, zijn er bobbeltjes, of jeukt het alleen? hoe erg is het?
Oud 21-12-2002, 09:28
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Allergie ( iets gegeten of ergens mee in aanraking zijn gekomen ), in de zon verbrand ( niet van toepassing momenteel, lijkt mij ), met te hete water gewassen / gedoucht ... meer kan ik zo niet bedenken ... Inderdaad, zoals er al gevraagd werd, heb je alleen jeuk, of kan je het ook zien ?
Oud 21-12-2002, 09:32
snoopy
snoopy is offline
soms krijg ik 's avonds als ik moe ben ineens jeuk over m'n hele lijf. Is bij mij gewoon een teken dat ik moet gaan slapen.
Oud 21-12-2002, 13:31
Lindansje
Lindansje is offline
Van een heel droge huid kun je ook jeuk krijgen. Vooral na (te) warm douchen.
Oud 21-12-2002, 20:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ekki schreef:
jeuk aan je tenen of vingers: bijv. wintertenen.

verder is allergie het meest logisch, ja. is het ook rood, zijn er bobbeltjes, of jeukt het alleen? hoe erg is het?
nee dat is het niet. Gewoon jeuk, niet heel erg, maar wel aanwezig. Op buik en (boven)benen. Echt zeer vreemd. Ik vroeg het me gewoon af of iemand toevallig een idee heeft, het is niet zeer vreselijk...
Oud 21-12-2002, 22:58
ekki
ekki is offline
Citaat:
Gothic schreef:
nee dat is het niet. Gewoon jeuk, niet heel erg, maar wel aanwezig. Op buik en (boven)benen. Echt zeer vreemd. Ik vroeg het me gewoon af of iemand toevallig een idee heeft, het is niet zeer vreselijk...
Ik heb dat ook heel vaak, vooral als ik bloot ben (bijv. vlak voor ik ga douchen ofzo). Ik heb geen idee wat dat is in ieder geval.
Oud 22-12-2002, 01:32
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik heb vaak als het winter begint te worden verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Niet tegelijk, maar vooral op mijn rug, benen, armen(!) en buik. Echt heel erg! Dat zijn echt steken van jeuk.
Ik heb vorig jaar een keer zeep van Kneipp gekocht -> Amandel, die werkte tegen een gevoelige en droge huid. Hij werkte wel bij mij (maar niet geheel). Ik denk niet dat jij hetzelfde hebt als ik heb, maar misschien werkt die zeep. Die is er btw ook in douchegel en bodymilk. Als je die bodymilk op de droge plekken of op de plekken waar het het meest jeukt smeert, jeukt het bijna niet meer. Misschien een tip voor jou.
Ik word er iig helemaal gek van! Ik moet maar een keer naar de huisarts anders, want ik hou dit niet nog een maand vol (aangezien het dan nog koud is enzo, want ik denk dat het daarmee te maken heeft). Mm... dan hoef ik ook niet naar de huisarts... toch? Naja ik zie nog wel...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:11
2young2live
2young2live is offline
ik heb hetzelfde als k-cobain, als het winter begint te worn krijg je een onzettend droge huid waardoor alles vreselijk begint te jeuken, bij mij hielp echt niks vorig jaar, maar dit jaar hebben we ervoor gezorgd dat er veel vocht in het huis is, daar heb je speciale dingetjes voor(stenen bakjes met water vullen en aan de verwarming hangen bv.), daardoor is mijn huid niet meer zo droog en dus jeukt het een stuk minder, misschien moet je dat eens proberen...
Oud 22-12-2002, 14:47
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Ja ik dacht ook gelijk aan een droge huid. Misschien helpt het om je huid regelmatig in te smeren met een vette creme.

Van allergie krijg je meestal een geirriteerde huid: rood, bultjes etc. Wat niet uitsluit dat dit ook best een allergische reactie kan zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten