Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 12:31
steentje
steentje is offline
ik ben nu 3 dagen van mijn beugel af die ik 14 maanden heb gehad en mijn tanden gaan alweer fout staan. Ik heb weer 4 spleetjes tussen mijn tanden!!!!

Nu krijg ik maandag een nachtbeugel maar komen mijn tanden wel weer goed te staan???

iemand hier ervaring mee??
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:42
REIE
REIE is offline
Citaat:
steentje schreef:

Nu krijg ik maandag een nachtbeugel maar komen mijn tanden wel weer goed te staan???

De bedoeling van een beugel is dat je tanden goed gaan staan, dus dat ze goed op naast elkaar staan en goed op elkaar sluiten.

REIE
Oud 19-12-2002, 21:22
Thompie
Thompie is offline
hoe kan da na 3 dagen al komen ???
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:57
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Nou dan zou ik gelijk ff terug gaan naar de ortho. MIsschien kan hij spalkjes achter je tanden bevestigen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 18:13
steentje
steentje is offline
kben teruggeweest naar de ortho en hij zag het meteen toen ik binnen kwam. Ik moet nu een maand het nachtbeugeltje(ook overdag alsk thuis ben) en daarna als ze dan goed staan een spalkje. Maar kben benieuwd want 2 uur nadat ik de beugel uit heb gedaan staan ze weer fout! Kword er helemaal gek van!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 18:16
Verwijderd
Raar dat je niet meteen een spalkje heb gekregen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 18:48
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ja inderdaad... Meestal krijg je meteen als je slotjes verwijderd worden een spalkje voor een jaar of 2.. ligt er aan wat jou ortho het beste vind..
Oud 22-12-2002, 14:55
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Ik kreeg eerst ook niet meteen een spalkje. Mijn ortho wilde me een nachtbeugel geven. Nu weet ik hoe laag mijn zelfdiscipline is wat betreft het dragen van ongemakkelijke beugels etc Dus ik heb gewoon gevraagd om een spalkje.

Niet alle ortho's willen spalkjes geven, omdat tandplak daar makkelijker aan blijft hangen (net als bij een slotjesbeugel, maar dan ook nog eens achter je tanden). Je moet extra goed poetsen dus.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:12
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Ja inderdaad... Meestal krijg je meteen als je slotjes verwijderd worden een spalkje voor een jaar of 2..
ik kreeg ook gewoon gelijk nadat de beugel eruit ging een spalkje. Alleen niet voor een jaar of 2 ofsow maar totdat ie vanzelf losgaat...(k heb m nu al zo'n 2 of 3 jaar, mijn vriend is nu 21 en dat heeft hij nu ook nog)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:24
Verwijderd
Ik heb ook een beugel gehad en mijn tanden staan nu ook weer schots en scheef. Toen ik naar de orthodontist ging vertelde hij mij dat als ik weer een beugel wilde het heel duur zou worden (je bent na je 18e niet meer verzekerd voor de orthodontist) en hij kon geen garantie geven dat het zo zou blijven staan ...

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 10:12
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
Lissel schreef:
Ik heb ook een beugel gehad en mijn tanden staan nu ook weer schots en scheef. Toen ik naar de orthodontist ging vertelde hij mij dat als ik weer een beugel wilde het heel duur zou worden (je bent na je 18e niet meer verzekerd voor de orthodontist) en hij kon geen garantie geven dat het zo zou blijven staan ...

Love, Lis

ik heb ook een beugel gehad, en bij mij gingen ze ook weer scheef staan. ik heb weer opnieuw een beugel gekregen voor 2 jaar...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:41
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(roos)

Ik kreeg eerst ook niet meteen een spalkje. Mijn ortho wilde me een nachtbeugel geven. Nu weet ik hoe laag mijn zelfdiscipline is wat betreft het dragen van ongemakkelijke beugels etc Dus ik heb gewoon gevraagd om een spalkje.

Niet alle ortho's willen spalkjes geven, omdat tandplak daar makkelijker aan blijft hangen (net als bij een slotjesbeugel, maar dan ook nog eens achter je tanden). Je moet extra goed poetsen dus.
Bedoel je daarmee gewoon zo'n ijzeren draadje achter je tanden?

Ik schijn hierna ook nog een nachtbeugel te moeten (heb nu slotjes), maar daar is mij niks van gezegd. Heb ik eigenlijk niet zoveel zin in, dus zo'n spalkje zou wel een uitkomst zijn .
Oud 30-12-2002, 00:14
nl2suzy
nl2suzy is offline
Meestal vinden ze het wel goed hoor...

maar iedereen krijgt volgens mij eerst nog een nachtbeugel, om het langzaam aan af te bouwen. En dan die spalkjes, zo is het bij mij in ieder geval wel gegaan.
Oud 30-12-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef:
Ik schijn hierna ook nog een nachtbeugel te moeten (heb nu slotjes), maar daar is mij niks van gezegd. Heb ik eigenlijk niet zoveel zin in, dus zo'n spalkje zou wel een uitkomst zijn .
Ja flauw he, mij was ook niet verteld dat ik een nachtbeugel zou moeten na mijn slotjes. Maar ineens bleek dat wel zo te zijn. Van te voren had de ortho gezegd dat ik na 1,5 a 2 jaar klaar zou zijn en nu na 2,5 jaar ben ik nog niet klaar!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:52
Verwijderd
Heel veel pubers krijgen te vroeg een beugel en als gevolg gaan hun tanden doordat ze nog groeien erNA nog weer scheef staan, de mijne hebben die neiging steeds minder iverigens. Kben nu 3 jaar van mn vaste beugel af (ja echt waar, 3 jaar zowat, ik was ook erg jong, maar ik had complicaties met mn mondje ) en heb die retainer een jaar lang snachts gedragen kutding
nu doe ik hem af en toe nog in, en je kunt het verschil vrij goed zien. Mettertijd gaan mn tanden steeds minder scheefstaan nu
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:36
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef:
Ja flauw he, mij was ook niet verteld dat ik een nachtbeugel zou moeten na mijn slotjes. Maar ineens bleek dat wel zo te zijn. Van te voren had de ortho gezegd dat ik na 1,5 a 2 jaar klaar zou zijn en nu na 2,5 jaar ben ik nog niet klaar!
Ik loop al 5 jaar met een beugel ...wat in eerste instantie ook twee jaar zou zijn.
Oud 31-12-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef:
ik ben nu 3 dagen van mijn beugel af die ik 14 maanden heb gehad en mijn tanden gaan alweer fout staan. Ik heb weer 4 spleetjes tussen mijn tanden!!!!

Hebben ze geen draadje achter je tanden gezet?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten