![]() |
|
kben teruggeweest naar de ortho en hij zag het meteen toen ik binnen kwam. Ik moet nu een maand het nachtbeugeltje(ook overdag alsk thuis ben) en daarna als ze dan goed staan een spalkje. Maar kben benieuwd want 2 uur nadat ik de beugel uit heb gedaan staan ze weer fout! Kword er helemaal gek van!
|
![]() |
|
(roos)
Ik kreeg eerst ook niet meteen een spalkje. Mijn ortho wilde me een nachtbeugel geven. Nu weet ik hoe laag mijn zelfdiscipline is wat betreft het dragen van ongemakkelijke beugels etc ![]() Niet alle ortho's willen spalkjes geven, omdat tandplak daar makkelijker aan blijft hangen (net als bij een slotjesbeugel, maar dan ook nog eens achter je tanden). Je moet extra goed poetsen dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook een beugel gehad en mijn tanden staan nu ook weer schots en scheef. Toen ik naar de orthodontist ging vertelde hij mij dat als ik weer een beugel wilde het heel duur zou worden (je bent na je 18e niet meer verzekerd voor de orthodontist) en hij kon geen garantie geven dat het zo zou blijven staan ...
Love, Lis |
![]() |
||
Citaat:
ik heb ook een beugel gehad, en bij mij gingen ze ook weer scheef staan. ik heb weer opnieuw een beugel gekregen voor 2 jaar... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik schijn hierna ook nog een nachtbeugel te moeten (heb nu slotjes), maar daar is mij niks van gezegd. Heb ik eigenlijk niet zoveel zin in, dus zo'n spalkje zou wel een uitkomst zijn ![]()
|
Meestal vinden ze het wel goed hoor...
maar iedereen krijgt volgens mij eerst nog een nachtbeugel, om het langzaam aan af te bouwen. En dan die spalkjes, zo is het bij mij in ieder geval wel gegaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel veel pubers krijgen te vroeg een beugel en als gevolg gaan hun tanden doordat ze nog groeien erNA nog weer scheef staan, de mijne hebben die neiging steeds minder iverigens. Kben nu 3 jaar van mn vaste beugel af (ja echt waar, 3 jaar zowat, ik was ook erg jong, maar ik had complicaties met mn mondje
![]() ![]() nu doe ik hem af en toe nog in, en je kunt het verschil vrij goed zien. Mettertijd gaan mn tanden steeds minder scheefstaan nu ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|