Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2001, 19:57
evathatsme
evathatsme is offline
heya allemaal
wat is de allerallerengste film die je ooit hebt gezien? eentje waar je nachtmerries van hebt gehad? het is om te huren als mijn ouders niet thuis zijn en een vriendin komt logeren dus moet TRES SCARY zijn ik vond blair witch rete-eng als ik eerlijk ben(afgezahaagd ) en american psygo was ook eng.
xxxxxx
eva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2001, 20:09
fruitmand
fruitmand is offline
american phsyco eng? wat een kutfilm was dat, en geeneens eng. Ik vond zelf stigmata best wel een enge/spannende film. Een tiepiesche horror film vond ik..........ehm.........ik weet het niet echt...ik vind horror films nooit zo eng eigenlijk, gewoon leuk Blair witch was trouwens best wel spannend ja!
Oud 05-12-2001, 20:11
Verwijderd
toch the excorsist.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 20:59
evathatsme
evathatsme is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
american phsyco eng? wat een kutfilm was dat, en geeneens eng. Ik vond zelf stigmata best wel een enge/spannende film. Een tiepiesche horror film vond ik..........ehm.........ik weet het niet echt...ik vind horror films nooit zo eng eigenlijk, gewoon leuk Blair witch was trouwens best wel spannend ja!
JAA STIGMATA IS ECHT GOED!!! a.psygo is wel eng. nouja ligt misschien aan de omstandigheden dat je m kijkt! ik vind horrorfilms wel supereng, dat is juist het leuke eraan
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 21:00
evathatsme
evathatsme is offline
Citaat:
Milk schreef:
toch the excorsist.

ja dies eng! nog wel enger dan a.psygo. ff nie aan gedacht. als dat meisje zo verkeerd om onderste boven van de trap loopt. en die ogen. en dat gekots brrrr

Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 21:03
WMAS
WMAS is offline
Ik vond What Lies Beneath toch soms behoorlijk spannend. Maar echt eng vind ik niet veel films. The Excorcist vond ik wel spannend, maar niet doodeng
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 21:27
funest
funest is offline
psycho..

nie psygo

Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 22:33
legatus
legatus is offline
Stanley Kubrick's THE SHINING, THE BLAIR WITCH PROJECT, TEXAS CHAINSAW MASSACRE, ROSEMARY'S BABY, etc.

Misschien vind je STIR OF ECHOES met Kevin Bacon ook wel 'eng'.

Genoeg enge horrorfilms maar of die jouw smaak zijn is een tweede vraag.

Pak anders EVENT HORIZON met Sam Neill en Laurence Fishburn. Niet superspannend en geweldig voor de hardcore fans maar lekker bloederig en een paar sfeervolle scenes vooral richting de final act. Het is al een wat oudere film, 1997 geloof.
Oud 05-12-2001, 22:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat legatus zei.

En Jacob's Ladder is ook wel creepy.
Oud 06-12-2001, 00:47
T*
T* is offline
van what lies beneath schrok ik af en toe wel
maar verder zoog dat plot echt hard
Oud 06-12-2001, 06:35
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Texas Chainsaw Massacre is de enige die ik echt kan aanraden. Vooral aan mensen die niks anders zien dan "Scream-clones", dan weet je wat pas een gruwelijke film is.
Oud 06-12-2001, 08:22
JoRTh
JoRTh is offline
The Shining!
en eigenlijk ook wel Rosemary's Baby.

En mag Pscycho?
ja!!!! want dat is de eerste 'slasher' film. of ja, de eerste succesvolle misschien dan.

Ohw, en Seven en The Sixth Sense, maar die vallen misschien weer niet onder horror.
Oud 06-12-2001, 12:18
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
The Blob.... WHAHAHA Das een boutfilm.. Da willen ze dan een horrorfilm noemen.. Geef mij maar Stigmata of die film waarbij da jongentje 3 zessen op zijn achterhoofd had. Wit nie meer hoe die film heet.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 12:41
Verwijderd
Echt wel de nieuwe versie van The Exorcist! Brrr, 'k heb hem in de bios gezien...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:49
Citaat:
legatus schreef:
Stanley Kubrick's THE SHINING, THE BLAIR WITCH PROJECT, TEXAS CHAINSAW MASSACRE, ROSEMARY'S BABY, etc.

Misschien vind je STIR OF ECHOES met Kevin Bacon ook wel 'eng'.

Genoeg enge horrorfilms maar of die jouw smaak zijn is een tweede vraag.

Pak anders EVENT HORIZON met Sam Neill en Laurence Fishburn. Niet superspannend en geweldig voor de hardcore fans maar lekker bloederig en een paar sfeervolle scenes vooral richting de final act. Het is al een wat oudere film, 1997 geloof.
kheb Stir of Echoes laatst gezien
mooie ende spannende film

en Event Horizon.. een vergeten titel.. moet ik toch es keer tjekken
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:52
T*
T* is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
The Blob.... WHAHAHA Das een boutfilm.. Da willen ze dan een horrorfilm noemen.. Geef mij maar Stigmata of die film waarbij da jongentje 3 zessen op zijn achterhoofd had. Wit nie meer hoe die film heet.

The Blob is echt te lachwekkend
Ik heb ook ooit return to horror high gezien ofzo... ik kwam niet meer bij van t lachen

nix is beter dan midden in de nacht een veschrikkelijk foute horrorfilm kijken
Oud 06-12-2001, 14:43
Diesel
Diesel is offline
`k heb pas geleden `THE OTHERS` gezien, zitten wel een paar enge scenes in....
Oud 06-12-2001, 15:40
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
was dat niet the Omen
Oud 07-12-2001, 09:21
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Citaat:
ratsja schreef:
was dat niet the Omen

jah , en stir of echoes vond ik wel eng

Oud 07-12-2001, 10:07
legatus
legatus is offline
Dat is altijd het vreemde aan horrorfilms. Zet je een groep jongens bij elkaar en laat je ze een film zien die eng is en waar mensen gruwelijk verminkt worden dan liggen ze opmerkingen te maken en te lachen...

Zet je ze alleen voor een stevige film dan slikken ze een paar keer als het vuur plots iets opgedraaid word en ze niet een flauwe opmerking naar hun buurman kunnen maken omdat het wat te heet onder hun voeten word.

Komische films moet je met een groep kijken, horrorfilms alleen. Dan pas krijg je de impact. Vooral in het donker.

THE BLOB was in de eerste plaats als niet serieus bedoeld, laat staan THE RETURN OF THE LIVING DEAD. Trouwens nog nooit het origineel gezien van THE BLOB, de remake moet volgens zeggen veel beter zijn -- en ik vond het ook een vermakelijke film.

Mensen die dieper willen graven naar goeie horror moeten eens de moeite doen voor films als THE DEVIL RIDES OUT, RING, THE DEAD ZONE, NIGHT OF THE LIVING DEAD, HARDCORE POISONED EYES, TOMBS OF THE BLIND DEAD, THE HAUNTING (origineel) en LEGEND OF HELL HOUSE

Alleen en in het donker. Dan komen ze tot hun best.
Oud 07-12-2001, 15:00
evathatsme
evathatsme is offline
Citaat:
legatus schreef:
Komische films moet je met een groep kijken, horrorfilms alleen. Dan pas krijg je de impact. Vooral in het donker.
ja je hebt gelijk alhoewel...wij meisjes kunnen het wel, een horrorfilm kijken zonder constant in een deuk te liggen. ik heb blair witch samen met vriendin gezien, nou we hebben niet echt gelachen

de haunting vond ik niet eng. wel heeeeel bijzonder!!!mooi eigenlijk meer.

[Dit bericht is aangepast door evathatsme (07-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 15:08
Diesel
Diesel is offline
The Others (een paar scenes), The Exorcist, What Lies Beneath (een paar scenes).....
Oud 08-12-2001, 10:44
legatus
legatus is offline
Dreamwork's the Haunting was Jan de Bont's excuus om aangedikte gotische kamers te laten zien ipv een beter verhaal. Ik vond het huis van de buitenkant prachtig, helaas zagen we daar minder van. Het orgineel is ERG de moeite waard.

ook LEGEND OF HELL HOUSE als je ouderwets bang wil worden...
Oud 08-12-2001, 14:41
euro
euro is offline
ken vele namen niet meer, maar vond THE SHINING en THE EXCORASIST toch wel de spannendste/engste
Oud 15-12-2001, 19:22
anti-social
anti-social is offline
The people under the stairs van Wes Craven is echt ontzetend bruut !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten