Advertentie | |
|
![]() |
|
Stanley Kubrick's THE SHINING, THE BLAIR WITCH PROJECT, TEXAS CHAINSAW MASSACRE, ROSEMARY'S BABY, etc.
Misschien vind je STIR OF ECHOES met Kevin Bacon ook wel 'eng'. Genoeg enge horrorfilms maar of die jouw smaak zijn is een tweede vraag. Pak anders EVENT HORIZON met Sam Neill en Laurence Fishburn. Niet superspannend en geweldig voor de hardcore fans maar lekker bloederig en een paar sfeervolle scenes vooral richting de final act. Het is al een wat oudere film, 1997 geloof.
|
The Shining!
en eigenlijk ook wel Rosemary's Baby. En mag Pscycho? ja!!!! want dat is de eerste 'slasher' film. of ja, de eerste succesvolle misschien dan. Ohw, en Seven en The Sixth Sense, maar die vallen misschien weer niet onder horror.
||
Citaat:
mooie ende spannende film en Event Horizon.. een vergeten titel.. moet ik toch es keer tjekken |
![]() |
||
Citaat:
The Blob is echt te lachwekkend Ik heb ook ooit return to horror high gezien ofzo... ik kwam niet meer bij van t lachen nix is beter dan midden in de nacht een veschrikkelijk foute horrorfilm kijken
||
Citaat:
|
Dat is altijd het vreemde aan horrorfilms. Zet je een groep jongens bij elkaar en laat je ze een film zien die eng is en waar mensen gruwelijk verminkt worden dan liggen ze opmerkingen te maken en te lachen...
Zet je ze alleen voor een stevige film dan slikken ze een paar keer als het vuur plots iets opgedraaid word en ze niet een flauwe opmerking naar hun buurman kunnen maken omdat het wat te heet onder hun voeten word. Komische films moet je met een groep kijken, horrorfilms alleen. Dan pas krijg je de impact. Vooral in het donker. THE BLOB was in de eerste plaats als niet serieus bedoeld, laat staan THE RETURN OF THE LIVING DEAD. Trouwens nog nooit het origineel gezien van THE BLOB, de remake moet volgens zeggen veel beter zijn -- en ik vond het ook een vermakelijke film. Mensen die dieper willen graven naar goeie horror moeten eens de moeite doen voor films als THE DEVIL RIDES OUT, RING, THE DEAD ZONE, NIGHT OF THE LIVING DEAD, HARDCORE POISONED EYES, TOMBS OF THE BLIND DEAD, THE HAUNTING (origineel) en LEGEND OF HELL HOUSE Alleen en in het donker. Dan komen ze tot hun best.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() de haunting vond ik niet eng. wel heeeeel bijzonder!!!mooi eigenlijk meer. [Dit bericht is aangepast door evathatsme (07-12-2001).] |
![]() |
|
Dreamwork's the Haunting was Jan de Bont's excuus om aangedikte gotische kamers te laten zien ipv een beter verhaal. Ik vond het huis van de buitenkant prachtig, helaas zagen we daar minder van. Het orgineel is ERG de moeite waard.
ook LEGEND OF HELL HOUSE als je ouderwets bang wil worden...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Een film-vragenlijst Verwijderd | 16 | 10-11-2011 10:54 | |
De Kantine |
Yoghurtsmoothies zijn baas, want lekker en vitamine saai #866 Rivka | 500 | 12-02-2010 19:12 | |
Films, TV & Radio |
"In a world"........The Filmtopic Strikes Back Dinalfos | 495 | 01-02-2010 16:22 | |
Films, TV & Radio |
[Horrorfilms] Welke vind jij het beste? herby | 73 | 23-04-2005 05:41 | |
De Kantine |
Hoe verneder jij iemand? Talon | 66 | 24-01-2003 16:53 | |
Films, TV & Radio |
5 beste Horror films........ Diesel | 121 | 23-05-2002 18:32 |