Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 14:26
Isa
Isa is offline
Ik ben er gisteren heen geweest en ik vond het echt een topfilm. veel beter dan het boek,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 14:44
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
boek beter, spannender, grappiger
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:03
Jozzy
Jozzy is offline
het boek! in het boek zijn er van die fantastische details opgenomen, die in de film gewoon niet kunnen. zoals dat de harnassen kerstliedjes aan het zingen zijn, maar ze weten niet alle woorden en Foppe vult die dan op met vieze woorden. voor de rest is het helemaal niet boeiend voor het verhaal, maar dat soort kleine dingetjes vergroten het leesplezier wel vind ik...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:05
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
echt subtiele humor in het boek die in de film wegvalt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:02
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
echt subtiele humor in het boek die in de film wegvalt

ja idd ik besef wel dat het in de film niet past (qua tijdsduur), maar dat neemt niet weg dat het jammer is dat zulke dingen er niet inzitten...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 19:56
cup a soup
cup a soup is offline
volgens mij vindt bijna iedreen het boek beter! al die details zijn inderdaad leuk. de film is een leuk beeld bij het boek, maar zeker als je het boek niet gelezen heb is het echt een kutfilm!

ron was in de film wel veel grappiger dan in het boek. maar het boek vond ik nou ook niet echt grappig zoals ik van anderen weleens hoorde..
Oud 14-01-2002, 20:40
japie
japie is offline
Citaat:
cup a soup schreef:
ron was in de film wel veel grappiger dan in het boek. maar het boek vond ik nou ook niet echt grappig zoals ik van anderen weleens hoorde..

En Draco Malfidus is in het boek veel meer een ettertje dan in de film. Boek vind ik wel beter qua kleine details en omschrijvingen. Wel vind ik dat de omgeving, de setting wel klopt met het boek. Ik bedoel, de Ligusterlaan in het boek klopt met de Ligusterlaan in de film, het Zweinsteinkasteel in het boek en de fil,m zijn hetzelfde....zelfs de peronages komen in grote lijnen overeen. Ik noem een Harry, een oom Herman, een neef Dirk, tante Petunia, Perkamentus, Hagrid....enz. enz.
Oud 14-01-2002, 20:56
JoRTh
JoRTh is offline
Het boek is zo ontzettend prachtig geschreven. En tegelijkertijd leest het makkelijk weg. Het engels waar het in is geschreven is heel erg mooi. Echt. Bovendien de grappen die er af en toe tussen staan zijn heel erg leuk.

Heel knap, heel mooi. :-) Ik kan niet wachten op boek vijf, zes en zeven. Maar ik neem aan dat er meer mensen zijn die daar op wachten, en sommigen ook wel langer dan ik.
Oud 15-01-2002, 08:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
cup a soup schreef:
volgens mij vindt bijna iedreen het boek beter! al die details zijn inderdaad leuk.

het boek is saai geschreven.

de film is een leuk beeld bij het boek, maar zeker als je het boek niet gelezen heb is het echt een kutfilm!

mijn moeder had het boek anders niet gelezen en vond het een topfilm.

idd. maar in de filmzijn de karakters ook zo goed gekozen. Draco Malfidus is echt cool. net zo'n hitlerjugend jochie.
in het boek stel ik me daar niet zoveel bij voor. de film vind ik dus ech wel beter dan het boek.

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:16
mic
mic is offline
de film is veel en veel leuker,want het lijkt veel echter !!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:52
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
mic schreef:
de film is veel en veel leuker,want het lijkt veel echter !!!!!!!!!
wtf in het boek is het juist leuk dat je je verbeelding er op los kunt laten!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:23
darador
darador is offline
De boek was leuker,want in de film waren er paar belangrijke dingen weggelaten.
Oud 15-01-2002, 12:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
darador schreef:
De boek was leuker,want in de film waren er paar belangrijke dingen weggelaten.
zoals? de dignen die zijn weggelaten waren juist onbelangrijke details.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
ModuM schreef:
wtf in het boek is het juist leuk dat je je verbeelding er op los kunt laten!!
mijn verbeelding is ook niet perfect en bovendien ga je in het boek de ene professor na verloop van tijd verwarren met anderen.
ik had nooit zo'n koel karakter voorgesteld bij prof. Sneep.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:45
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
mijn verbeelding is ook niet perfect
iedereen heeft toch wel tijdens het lezen een idee van hoe het er uit zou kunnen zien??

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en bovendien ga je in het boek de ene professor na verloop van tijd verwarren met anderen.
ja, dat was inderdaad wel waar. maar goed, die profs waren stukvoorstuk wel nodig in het verhaal en het is anders denk ik moeilijk te omzeilen...

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik had nooit zo'n koel karakter voorgesteld bij prof. Sneep.
dat is juist het mooie van het boek: JIJ bepaalt daar wat voor karakters de mensen hebben op de punten dat de schrijver dat weg heeft gelaten. bij een film wordt dat voor je gedaan, en dat vind ik jammer...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:56
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, het boek is kewler (ik heb het in het engels gelezen) de film is ook wel heeeel gaaf, echt goed verfilmd en geen dingen dr uit gelaten (ja wel wat maar niet echt storend ofzo) het enige waar ik me aan ergerde was de vertaling van de namen (privet drive=ligusterlaan... hoe kom je dr op?!)
maar met het boek kan je meer je eigen verbeelding laten werken
Oud 15-01-2002, 16:16
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
vigor mortis schreef:
het enige waar ik me aan ergerde was de vertaling van de namen (privet drive=ligusterlaan... hoe kom je dr op?!)
ze gebruiken gewoon de namen uit de nederlandse boeken. volkomen logisch als je ziet voor welk publiek de film eigenlijk gemaakt is, maar soms wel ergelijk.
ik vond alleen in de Privet Drive die Vauxhalls op een rijtje en allemaal dezelfde kant op geparkeerd enigszins..... ehhh... apart
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:29
trixie
trixie is offline
het boek schurfie kwam der meer in voor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:47
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
girly!!!! schreef:
het boek schurfie kwam der meer in voor
maar als ik zeg wat ik hier zei verraadt ik het einde van een van de boeken !!

edit: zo beter??
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:58
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Nou verraad je het einde van boek 3!!! of heb ik dat dan nou net gedaan
Oud 15-01-2002, 17:16
Verwijderd
boek is veeeel beter!!
zit humor in, veel meer details..
het boek heb ik minstens 4 keer gelezen en de film hoef ik niet persé nog een keer te zien.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:59
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Nou verraad je het einde van boek **!!! of heb ik dat dan nou net gedaan

ghehe allebei een beetje denk ik is al aangepast
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:19
the tourist
the tourist is offline
Ik vind het boek leuker, in de film missen sommige belangrijke dingen toch wel. Maar ik vond het ook een leuke film hoor!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 20:02
dopehead
dopehead is offline
boek was moooier
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 21:50
hoeaap
hoeaap is offline
There's no such thing as magic!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 12:33
Aurora
Aurora is offline
Boek is beter! Uitgebreider enzo, er staat veel meer in...maar de film was zekers ook heel cool, heb hem zondag gezien, echt heel gaaf verfilmd
Oud 16-01-2002, 12:37
klinkguppie
de POSTER!!! whahaha LOL
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:35
my iron lung
my iron lung is offline
de film KAN gewoon niet beter zijn, maar ik vind hem toch niet slecht.
Mooie SFX en zo.
Alleen jammer dat er geen Foppe inzit...
Oud 16-01-2002, 13:46
Isa
Isa is offline
Citaat:
my iron lung schreef:
de film KAN gewoon niet beter zijn

wat is dat voor een onzin?
dat is puur subjectief, en ik vind de film wel beter.

Alleen jammer dat er geen Foppe inzit...
dat was toch dat spook?
die zit er toch wel in, gespeeld door John Cleese?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:57
Isa
Isa is offline
Citaat:
ModuM schreef:
iedereen heeft toch wel tijdens het lezen een idee van hoe het er uit zou kunnen zien??

ik heb helemaal niet zulke complexe gedachten. ik kan onmogelijk in mijn hoofd zoveel omgevingen creeren uit dat boek
dan dat ik in de film zie.
en soms staat er in een boek juist in teveel details uitgelegd hoe een plek eruitziet, en dan kan ik me ook niks meer voorstellen wegens teveel info.

ja, dat was inderdaad wel waar. maar goed, die profs waren stukvoorstuk wel nodig in het verhaal en het is anders denk ik moeilijk te omzeilen...

maybe, maar door die verwaaring snap je veel minder van het boek en lijkt het ook saaier. (daarom heb ik het boek opnieuw gereserveerd.)

dat is juist het mooie van het boek: JIJ bepaalt daar wat voor karakters de mensen hebben op de punten dat de schrijver dat weg heeft gelaten. bij een film wordt dat voor je gedaan, en dat vind ik jammer...
zoals gezegd, mijn gedachten zijn niet zo complex. er zijn zoveel professoren en karakters, dat ik eigenlijk aaleen maar kan onthouden dat prof. sneep van zwadderich is en dat ie waarschijnlijk slecht is. maar hij (hoe zeg je dat nou?) is in mijn verbeelding lang niet zo'n duister figuur als in de film. bij het boek gebruik ik teveel mijn verstand en worden emoties vaak onbewust weggelaten, zodat je zeg maar 'levenloze' karakters krijgt. ik sla slechts een idee op van sneep als de slechterik en van bv. draco als een pestkop. verder denk ik er nauweijks iets bij. zonder emotie, ze hebben in mijn verbeelding niet zo'n prachtig duistere uitstraling om zich heen hangen zoals in de film. ik kan gewoon onmogelijk zoveel karakters uit elkaar houden en tegelijkertijd toch elk van die karakters ook een persoonlijkheid en uitstraling geven.
in mijn verbeelding zijn die karakters meer objecten dan echt mensen.

ik klink vaag ik weet het, maar ik kan het niet anders uitleggen.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:58
Ieke
Ieke is offline
Boek is beter. Meer en meeslepender. (Misschien omdat ik de serie wel 10 keer heb gelezen en de film maar een keer heb gezien) Maar een boek is vaak ook beter dan de Film.
Oud 19-01-2002, 13:05
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Boek.
Reageren

Regels voor berichten