Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat het anders zo stil is.
Nou, ja het is gewoon tijdverdrijf bijv tijdens het computeren, huiswerk maken. Ik wil gewoon vaak lekker muziek op hebben staan, veel mensen hebben er niet zo'n behoefte aan en nemen genoegen met sky radio bij hen op het werk, maar ik niet. Ik wil gewoon vaak mijn eigen muziek horen omdat ja, dat hoort gewoon bij me denk ik. Ik denk niet dat je echt uitleg kan geven over hoe je je voelt als je je lievelings muziek op hebt staan, het is gewoon een gevoel, dat je soort van compleet maakt, zonder je muziek is het gewoon niet leuk, saai. Dus ik luister het altijd om me goed te voelen. argh dit soort topics.. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wegdromen, m'n gedachten aan de kanten zetten.
Geweldig. Geluk voelen? Klinkt lekker cliche..maar ik kan echt intens gelukkig zijn als ik bepaalde muziek bij een bepaalde omstandigheid hoor. (sparta - cut your ribbon keihard aanstaan terwijl ik snachts om 3 uur door de stromende regen naar huis fiets.. geweldig. of ..and out come the wolves op zetten en door de stad lopen.. ) ..me afsluiten van de wereld om me heen? .. |
![]() |
|
Omdat ik een friggin' neuroot ben, die het 'incompleet' vind als mijn boxen niet aanstaan, en er geen geluid uit komt.
Ik kan best zonder geluid of zonder muziek, maar dat stoort me dan constant omdat ik eigenlijk wel mijn winamp aan moet hebben staan... Ja, ik krijg therapie ![]()
|
-Om ergens bij te horen?
niet echt -Om je dagelijkse sleur te vergeten? ook niet -Om niet na te hoeven denken over dingen waarover je wel nadenkt als je niet afgeleid/gelijd(?) word. ik dan net zo goed na en word niet afgeleid door de muziek eigenlijk -Tijdverdrijf? zoiets ja, de tijd gaat sneller en ik verveel me niet(vooral tijdens reizen enzo) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Het kalmeert - Tijdverdrijf - Vaak benadrukt de mzuiek mijn stemming. |
![]() |
|
kan gewoon nie zonder... waarom kan ik nie zonder..
deze optie die jij noemde klopt wel: - Om niet na te hoeven denken over dingen waarover je wel nadenkt als je niet afgeleid/gelijd(?) word. maar het werkt bij mij ook andersom door teksten kan ik tot bepaalde ideeen komen die ik anders nie ontdekt zou hebben.. en daarnaast heb ik ook veel steun aan muziek, muziek maakt mij vrolijk...
|
Ik luister mzuiek omdat het eigenlijk het enige is wat me interesseert. Muziek is alles. Het is mooi, het kan een gevoel overbrengen, het kan je ergens doorheen helpen...
En soms vind ik het gewoon erg leuk om uit te zoeken hoe een nummer in elkaar zit (elk instrument apart horen en dan ook nog de andere geluidjes) Ik heb gewoon een obsessie, hou 't daar maar op. |
![]() |
|
Rhinus, ten eerste moet je natuurlijk je hand in een blender stoppen vanwege het typen van:' om erbij te horen'. Als iemand op dit forum muziek luistert omdat hij erbij wil horen, dan was diegene al lang en breed in pakistan geweest, voetballen aan elkaar aan het naaien (vanwege zijn onnozelheid).
Waarom luister ik muziek? Omdat muziek een hogere vorm van communicatie is, het is een extreme vorm van kunst, die me aanspreekt, me aangrijpt me meeneemt en niet meer loslaat. het Pakt je frustratie, en leidt je de weg door een donker labyrinth vol vragen en antwoorden wat bestaan heet, het geeft geen directe antwoorden, maar zet je aan het denken, het begeleidt je, en laat je nooit meer los, als je dat wilt. Situaties die je beleefd, komen vaak weer te boven als je de muziek hoort, en hoe vaak je het nummer hoort, je blijft het herinneren. Muziek heeft een kracht, een enorme kracht, het drijft je waar je maar heen wil, jij stuurt, hij gaat mee. En is dat niet het mooie, macht over jezelf hebben door middel van muziek (gedeeltelijk dan). Elke onmacht, elk spoortje frustratie, elk klein puntje pijn, elke minuut dat je je verrot voelt, het heeft een medicijn, en dat medicijn heet muziek. Het zal niet altijd helpen, maar het probeert altijd, en je laat het zelf toe, hoe ver hij mag komen. Daarom luister ik muziek.
||
Citaat:
en nu een slotje, vanaf nu vallen alle andere reacties zo tegen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |