Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 11:25
Sysy
Sysy is offline
wat gaan jullie doen morgen? Ik heb een feest, maar dat heeft er helemaal niks mee te maken. Ik weet sowieso niet zo goed wat ik zou kunnen doen...

iemand ideeën?

Blessed Be

Laatst gewijzigd op 20-12-2002 om 11:36.
Advertentie
Oud 20-12-2002, 13:16
Verwijderd
beetje onzinnige topic moet ik zeggen....
Oud 20-12-2002, 15:17
wicce
wicce is offline
Citaat:
shithead schreef:

hoezo?

ik ga niet iets speciaals doen, ik heb er nog niet over nagedacht
Oud 20-12-2002, 19:07
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
shithead schreef:
hoezo?
Oud 20-12-2002, 21:36
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
shithead schreef:
Niet op reageren, vriendjespolitiek.
Oud 20-12-2002, 23:25
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Voor zover ik weet valt dat dit jaar op 22 december, dus ik 'vier' het dan ook pas zondag

Ik doe er ook niet echt iets speciaals mee, dat is veel leuker met de sabbats die in de zomer vallen, dan kan je leuk buiten dingen doen
Oud 21-12-2002, 09:53
Tio
Tio is offline
Ik heb een aantal vrienden uitgenodigd, maar ik zit nog te bekijken wat we gaan doen. Het ligt een beetje aan het weer. Met mooi weer wordt het (dik ingepakt) buiten rond de vuurkorf zitten, totdat iedereen half bevroren is en waarschijnlijk wel weer naar binnen wil. En dan iets van dingen boven het vuur verkolen ofzo (marshmallows), verhalen vertellen. Van allerlei knutselzooi een wens maken/uitbeelden. Misschien nog een Joel/Yule(?)blok maken, maar dan moet ik eerst uitvinden hoe dat precies moet. En ik heb een vriend zover gekregen om een gevecht van Eik vs. Hulst te spelen. Het vervelende is dat ik nu Hulst ben en ga verliezen.
En met slecht weer doen we hetzelfde, alleen dan binnen, met waxinelichtjes en kaarsen enzo. Een beetje op kleinere schaal.
Oud 21-12-2002, 10:33
Sysy
Sysy is offline
Tis idd op zondag, ik weet ook nog niet wat ik ga doen.. wijn drinken ofzo..

Ik begin nog maar met wicca dus ik ben nu gewoon aan het uitzoeken wat Yule is en zo.. dat vind ik ook wel een leuke bezigheid eigenlijk...
Oud 29-12-2002, 17:21
Verwijderd
Wat heb je er aan Yule te gaan vieren als jij de enigste in je omgeving bent die daarachter staat? Yule is trouwens een oud heidens feest en niet van wicca oorsprong oid, wicca is pas van de vorige eeuw...
Oud 29-12-2002, 17:27
wicce
wicce is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Wat heb je er aan Yule te gaan vieren als jij de enigste in je omgeving bent die daarachter staat? Yule is trouwens een oud heidens feest en niet van wicca oorsprong oid, wicca is pas van de vorige eeuw...
waarom zou je et niet vieren als niemand in je buurt erachter staat?? geef es een goede rede?

en wat heeft het 2e ermee te make? Yule maakt ook deel uit van de wicca traditie.
Oud 29-12-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
wicce schreef:
waarom zou je et niet vieren als niemand in je buurt erachter staat?? geef es een goede rede?

en wat heeft het 2e ermee te make? Yule maakt ook deel uit van de wicca traditie.
Naar welke essentie zou je het dan vieren? een deel van de essentie van Yule is wel gezelschap en niet eenzaamheid. Het is Yule dan wel zo waardig het te vieren in een gezelschap en niet in een dergelijke besloten kring als alleen op je kamer met wat wierook en een glas wijn.

Van welke wicca traditie maakt Yule uit, de oorsprong ligt toch altijd nog in Scandinavie/IJsland

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 22:49.
Oud 30-12-2002, 23:48
Yule
Yule is offline
Het woord yule heb in scandinavie oowk een de betekenis, namelijk kerst. Kom net terug uit noorwegen, heb daar kerst gevierd, en de vertaling van kerst in het noors is Yule, maar in de wicca is Yule het midwinter feest...(d8 ik)
Oud 31-12-2002, 10:01
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
Yule schreef:
Het woord yule heb in scandinavie oowk een de betekenis, namelijk kerst. Kom net terug uit noorwegen, heb daar kerst gevierd, en de vertaling van kerst in het noors is Yule, maar in de wicca is Yule het midwinter feest...(d8 ik)
Tja ik vind Yule en kerst ook best wel op elkaar lijken, Tenminste qua aankleding: De kerstboom, alle lichtjes en kaarsjes. En zelfs het idee erachter lijkt wel wat op elkaar: De geboorte van christus uit Maria, en de geboorte van de zon (god) uit de maan (godin).

Nog andere namen voor Yule: Jul, Joel, midwinternacht, Winter Solstice, Winterzonnewende.

Regels voor berichten