Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Niet gezegd dat Spielberg slecht is.
Maar hij zet gewoon degelijke films in elkaar die goed verkopen. Na AI wil ik hem niet meer in mijn lijstje. Dat is subjectief. Ik weet het. Maar ja... 'Beste REgisseurs is sowieso subjectief lijstje' Kubrick is mijn held. AL zijn films zijn meesterwerken. Kunstwerken. Dat is zijn kracht. En zijn latere films waren altijd controversieel, wisten heftige reacties op te wekken. Orson Welles' Citizen Kane is zeker een machtig mooie film (mijn nummer 2 na space odyssey), maar het is wel de enige film die ik van hem ken. Daarom staat ie er niet bij. Hitchcock, mjah zeer goede thrillers. Degelijke films. Maar daar blijft het dan bij. Andere ken ik niet. Mijn fout. Zal nog eens kijken
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
A Clockwork Orange viel mij tegen. Boek vond ik beter. 2001: A Space Odyssee deed mij bijna slapen. Kubrick kan zijn plaats in mijn lijstje wel vergeten ondanks Dr. Strangelove en the Shining.
Bij mij is er maar één nummer 1 en dat is David Fincher. Hij is mijn grote voorbeeld. Hij maakt interessante films voor een groot publiek, neemt het publiek serieus. Zijn films zijn allemaal visueel heel sterk. Bij de Coen brothers blijf je gewoon merken dat ze zielsveel van films houden. Ik vind hun films prachtig, klein en liefdevol. Raar om zo te omschrijven misschien. Verder vind ik Ridley Scott visueel heel sterk, verder ligt hij gewoon even hoog met Spielberg...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Jongen/Meisje met passie voor film maken gezocht! gewoonanders007 | 7 | 23-05-2015 16:00 | |
De Kantine |
Bon Saaiver #1671 Verwijderd | 500 | 07-07-2012 23:09 | |
De Kantine |
#1 Films-die-je-absoluut-moet-zien/Deze-film-heb-ik-gezien FILMTOPIC! Aletta Jacobs | 5 | 14-07-2011 19:43 | |
Films, TV & Radio |
Favoriete Regisseur(s) punxnotdead | 44 | 19-02-2004 22:14 | |
Muziek |
Zou de Heer Floatziggy85... 86dagreed | 98 | 17-06-2003 05:55 |