Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 12:09
ActaniA
ActaniA is offline
geen klasgenoot in buurt dus
ik ben errug slecht in duits schrijven jah

Lieber Sabrina,

Hallo! Wie geht’s? Es geht mir gut. Wahrend die Weihnachten bin ich nach Familie gegangen. Mein Familie wohnt auch in Huizen. Dieses Jahr haben wir kein Weihnachtsgeschenken zu einander gegeben. Dein Geschenke sind sehr Originell. Namentlich die Gürtel ist ein sehr Originell Idee. Auch ich bekomme vielleicht ein neue (baantje), möglich gehe ich in ein Diskothek arbeiten. Zum Sylvester war ich bei verscheidende Festen. Sylvester ist jedens jahr ein groβe Fest. Viel Jugendlicher sind betrunken und Festen die ganze nacht. Auch Sylvester habe ich in Huizen gefeiert. Und auf Neujahrstag habe ich gearbeitet. Hast du auch ein Vornehmen vor das neue Jahr. Viele leuten in die Niederlande haben Vorsätze. Dieses Jahr habe ich kein guttes Vorhabe. Gehst du etwas besonders tun diese Tagen. Ich gehe nichts besonders tun, Samstag gehe ich nach ein Diskothek. Und weiter weiβ ich es noch nicht. Ich warte auf deine antwort!
Ein glücklich Neujahr.
Tschüss, Tim
Oud 21-01-2003, 15:49
Balance
Balance is offline
Over de inhoud ga ik het niet hebben, want daar ben ik zelf ook niet geweldig in.
Wat ik je wel kan vertellen is dat 'hallo!' niet met een hoofdletter mag, daar schijnen ze vrij zeikerig over te zijn in Duitsland. (niet vanwege het woord, maar omdat er na 'Liebe (zonder R!) Sabrina' een komma komt.)

Verder hoor je normaal de datum erop te zetten.
Dus rechtsbovenin: 'Plaats, den 21. 01. 2003' (geen streepjes, maar punten).

En als afsluiting kan je doen:

Schreibe mir! Tschüs!

Tim

Iig mag er geen komma komen na de afsluiting en geen punt na je naam. (of zijn ze alleen op mijn school zo zeikerig dat je daarmee al gelijk allemaal punten kwijt bent als je het toch doet?)
Oud 21-01-2003, 16:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Iig mag er geen komma komen na de afsluiting en geen punt na je naam. (of zijn ze alleen op mijn school zo zeikerig dat je daarmee al gelijk allemaal punten kwijt bent als je het toch doet?)
Deden ze bij ons ook...
Oud 21-01-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Deden ze bij ons ook...
Bij ons ook (allebei de scholen).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:09
Verwijderd
Ik kan niet alles vinden en ik weet niet of ik alles goed zeg, dus kijk er zelf nog ff naar (of uit-duitsland ):

Liebe Sabrina, <- Ik neem aan dat Sabrina vrouwelijk is? Liebe zonder 'r' dus.

Es geht mir gut. <- Volgens mij is het 'mir geht es gut', maar dat weet ik niet zeker.

Wahrend <- Während, volgens mij.

bin ich nach meine Familie gegangen. <- weet ik niet zeker

Meine Familie wohnt auch in Huizen. <- eerste naamval meervoud (volgens mij)

keine Weihnachtsgeschenke <- vierde naamval meervoud (volgens mij) Geschenke is volgens mij zonder -n.

Dein Geschenke sind sehr Originell. Namentlich die Gürtel ist ein sehr Originell Idee. <- Dit stukje snap ik niet helemaal, de cadeautjes die Sabrina gegeven heeft? Volgens mij is het ook 'deine Geschenke' (vierde naamval meervoud). (Gürtel staat niet in mijn woordenboek...maar kan ook aan het woordenboek liggen, zal zo ff in een andere kijken.) En 'ist eine sehr originelle Idee', vierde naamval vrouwelijk...maar dat weet ik absoluut niet zeker...

Auch ich bekomme vielleicht eine neue Stelle <- vierde naamval vrouwelijk

möglich gehe ich in einer Diskothek <- derde naamval vrouwelijk oid...? Ik weet niet of 'in ein Diskotheek' wel kan.

Voor de rest moet uit-duitsland maar ff kijken...want ik zit allerlei dingen te verbeteren waarvan ik niet eens 100% zeker weet of ik het goed doe en hij kan het zo nakijken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:27
faan
faan is offline
ich warte auf meine Antwort, met een hoofdletter dus
Oud 21-01-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
ich warte auf meine Antwort, met een hoofdletter dus
Zullen we er wel deine Antwort van maken ipv meine?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:03
Verwijderd
Het is idd 'mir geht es gut', 'k zie het nu ergens staan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:22
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:31
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
Maakt niets uit, wat je zegt (klopt mijn zin???)
Maakt niet uit, wat je zegt.

Citaat:

Nominativ: die Diskothek, eine Diskothek
Genitiv: der Diskothek, einer Diskothek
Dativ: der Diskothek, einer Diskothek
Akkusativ: die Diskothek, eine Diskothek

OK?
Dat wist ik al wel. Maar nu weet ik nog niet waarom het 'eine' is in dit geval, want die mooie Duitse uitleg die daarna volgt...daar snap ik niks van.

Citaat:

Waarnaartoe of hoe men dat schrijft
--> in eine Diskothek
Het is dus iig vierde naamval vrouwelijk, omdat er een beweging in zit. Dat denk ik iig. Ik had derde genomen, omdat ik de beweging niet 'zag'.

('Waar naar toe', allemaal losse woordjes. )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:28
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten