Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 22:34
Kupu
Kupu is offline
Ik zat net mijn computer een beetje te inspecteren, kom ik er ineens achter dat ik 15 gig aan schijfruimte mis ! Ik heb even alles nagekeken(bestandsgrootten opgeteld), en ik moet er echt 22,6 hebben van de 37,2 nog hebben. Daar komt nog bij dat ik zonet ineens een helemaal grijs scherm kreeg, en dat toen mijn computer uitvloog.

Ik heb win XP Prof, een Maxtor 40 Gb schijf, MSI KT3 Ultra, XP 1800+.
Oud 04-01-2003, 22:45
Koen
Koen is offline
Doe eens een schijfcontrole. Er wil soms bij een vastloper nog wel eens wat verloren gaan doordat je inhoudstabel kapot raakt oid.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 23:15
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Koen schreef:
Doe eens een schijfcontrole. Er wil soms bij een vastloper nog wel eens wat verloren gaan doordat je inhoudstabel kapot raakt oid.
schijfcontrole helpt niet, ben nu aan het defragmenteren. Maar betekent wat jij hierboven zegt, dat die ruimte volledig verdwenen onbruikbaar foetsie is? Of is het terug te halen?
Oud 04-01-2003, 23:23
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Kijk eens in je nachtkastje of ze daar toevallig liggen
Oud 05-01-2003, 09:40
Phreak
Phreak is offline
Je zou eerst kunnen kijken met het programma fdisk in dos hoe de schijfruimte verdeeld is. Mogelijk moet je opnieuw partitioneren als daar iets fout is gegaan. Je kunt ook partitioneren mbv een partition manager waardoor niet alle informatie verloren hoeft te gaan. Het kan zijn dat het overige deel onbenut is.

Of Check je Bios ff na.
Oud 05-01-2003, 10:12
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Courage schreef:
Je zou eerst kunnen kijken met het programma fdisk in dos hoe de schijfruimte verdeeld is. Mogelijk moet je opnieuw partitioneren als daar iets fout is gegaan. Je kunt ook partitioneren mbv een partition manager waardoor niet alle informatie verloren hoeft te gaan. Het kan zijn dat het overige deel onbenut is.

Of Check je Bios ff na.
't enige probleem is dat ik geen partities heb of zo...
Oud 05-01-2003, 13:51
niemand
niemand is offline
als ik het zo lees dan denk ik dat jij gewoon alles geselecteerd heb en dan eigenschappen hebt gedaan

en dan kom je idd fout uit want een bestand kan meer innemen op je hd dan zn grootte
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:40
Verwijderd
ja, en je hebt ook nog verborgen bestanden enz. dus waarschijnlijk heb je die dan ook niet meegeteld, dus het zal alles bij elkaar wel meevallen....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:49
niemand
niemand is offline
Citaat:
Wassup!! schreef:
ja, en je hebt ook nog verborgen bestanden enz. dus waarschijnlijk heb je die dan ook niet meegeteld, dus het zal alles bij elkaar wel meevallen....
als je in je root gewoon alles selecteert en dan eigenschappen doet kan het idd zijn dat bijv. je swap file er niet bij zit, en die kan wel groot worden (geen 15gb meestal)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:15
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
niemand schreef:
als ik het zo lees dan denk ik dat jij gewoon alles geselecteerd heb en dan eigenschappen hebt gedaan

en dan kom je idd fout uit want een bestand kan meer innemen op je hd dan zn grootte
nope, bij XP komt het altijd linksonder in de zijbalk te staan. Bij eigenschappen(als je op een leeg gedeelte in je C-schijf klikt) staat er zo'n cirkeldiagram, en daar staat ook dat er nog maar 5 gig over is.

Omdat ik dat zo vreemd vond, heb ik van alle mappen bij de eigenschappen de grootte opgezocht, en vervolgens alles opgeteld. Toen ik dat deed had ik al via mapopties aangevinkt dat ook verborgen en systeembestanden weergegeven worden. Dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Oud 06-01-2003, 03:28
darkguy15
darkguy15 is offline
Dat repartitioneren zou ik ook aanraden, en misschien kun je de bios van jemoederbord welflashen naar een betere versie.
Oud 06-01-2003, 10:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
darkguy15 schreef:
Dat repartitioneren zou ik ook aanraden, en misschien kun je de bios van jemoederbord welflashen naar een betere versie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 16:25
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
darkguy15 schreef:
wat houd repartitioneren in?

En de bios flashen is toch nogal riskant? Ik heb een vrij nieuwe pc dus is dat dan wel nodig?
Reageren

Regels voor berichten